گزارش//

تجزیه طلبان اسلحه به دست در پیرانشهر ادعای آزادی سر می دهند

تجزیه طلبان اسلحه به دست در پیرانشهر ادعای آزادی سر می دهند

گروه گزارش: پس از ناکامی تجزیه‌طلبان در مهاباد اعضای این گروهک ها از دو روز پیش در پیرانشهر درتلاشند که نقشه های شوم خود را پیاده کنند.
با نگاهی به اتفاقات چند روز گذشته در شهرهای جنوبی آذربایجان غربی هدف و مسیر اغتشاشگران کاملا روشن می شود آن هم تجزیه طلبی است و برای آن از هیچ اقدامی کوتاهی نمی کنند از اقدامات ضد امنیتی اعم از ایجاد آشوب، تخریب اموال عمومی و ناامنی با استفاده توطئه و سناریوی نخ نمای کشته سازی .
اخبار، تصاویر و فیلم‌های منتشرشده در رسانه‌های وابسته به معاندین به‌خوبی نشان می‌دهد ابزار این افراد که از عناصر گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب هستند اغتشاش به بهانه کشته سازی هایی است که نه علت، نه مکان و نه دلیل مشخصی برای آن‌ها وجود دارد.
رفتار رسانه‌ای این بنگاه‌های دروغ‌پراکن عملاً نشان می‌دهند هیچ ابایی از تهییج و تشویق به حضور و اقدامات مسلحانه گروه‌های تجزیه‌طلب به‌صورت آشکار در شهرهای جنوبی استان آذربایجان غربی ندارند.
آتش زدن اموال عمومی و سطل‌های زباله، تخریب اموال عمومی، آتش زدن منازل مردم، غارت فروشگاه‌ها و خسارت زدن به برخی ادارات اولین اقدام این گروهک‌ها بود که با همراهی کانال‌ها و رسانه‌های معاند کُردی مواجه شد و کوچک‌ترین اقدام آن‌ها برای ایجاد ناامنی در شهر به بزرگ‌ترین شکل ممکن پوشش رسانه‌ای داده شد.
اعتصاب بازار و کسبه با چاشنی تهدید و زور، انسداد معابر و تهدید مردم با سلاح گرم، بالا بردن پرچم احزاب تروریستی تجزیه‌طلب و عکس رهبران این گروهک‌ها، فریاد زدن نام سران گروهک‌های تجزیه‌طلب با آتش زدن پرچم ایران اقدامات بعدی بود که این گروه‌های ضدانقلاب طی چند روز اخیر در شهرهای جنوبی آذربایجان غربی انجام داده و چهره واقعی خود را برای مردم به نمایش گذاشتند.
پس‌ازآنکه ماهیت این گروه‌های تجزیه‌طلب مسلح هم برای مردم و هم برای نیروهای نظامی و انتظامی مشخص شد، نیروهای حافظ امنیت اقدام به پاک‌سازی شهرهای جنوبی به‌خصوص در مهاباد و بوکان کردند موضوعی که با استقبال و حمایت مردم مواجه شد و تصاویر و فیلم‌های آن نیز در فضای رسانه‌ای و مجازی بازتاب یافت.
اما بعد از مهاباد و بوکان تمرکز جریان تجزیه‌طلب به سمت پیرانشهر رفت تا با ناکامی این گروه‌های تجزیه‌طلب در مهاباد و برخی شهرهای جنوبی، آن‌ها روز دوشنبه با سناریوی نخ نمای همیشگی کشته سازی و به دنبال آن خاک‌سپاری یکی از اهالی پیرانشهر که به ادعای ضدانقلاب در ماجرای اغتشاشات اخیر کشته‌شده است، این بار پیرانشهر را در کانون توجهات خود قرار دهند.
دوشنبه در پیرانشهر چه گذشت؟
مسدودسازی مسیر مرز تمرچین و انسداد معابر منتهی به این مرز در پیرانشهر، شکستن تابلوهای راهنمایی مسافران، تخریب تعدادی از خودروهای عبوری و نیز تلاش برای همراه سازی سرنشینان خودروهای عبوری ازجمله اقدامات اغتشاشگران در این مسیر بود به‌طوری‌که آشوبگران تا تخریب جاده هم پیش رفتند.
در جریان تشییع و خاک‌سپاری فرد یادشده برخی اتفاقات و اقدامات مشکوک از سوی عده‌ای با پوشش غیرمعمول موجب تحریک حاضران شد؛ در این جمع، شعارهای ساختارشکنانه سر داده شد و پس از پایان خاک‌سپاری تعدادی از حاضران به‌سوی شهر و معابر اطراف حرکت کردند.
پس از ورود نیروهای حافظ امنیت به‌منظور آرام کردن وضعیت و متفرق شدن افراد، این جمع به سمت حضور در معابر و جاده‌های مواصلاتی پیرانشهر رفتند تا نقشه‌های خود را در آن مسیرها پیاده کنند.
همچنین برخی از این افراد تلاش کردند تا به یک مکان نظامی تعرض کنند که با تیر هوایی به آن‌ها هشدار داده شد و متفرق شدند. تصاویری که رسانه‌های معاند از شنیده شدن صدای شلیک منتشر کرده‌اند مربوط به این حادثه است.
اما ماجرای پیرانشهر تنها محدود به تحرکات روز دوشنبه نبود، بلکه شامگاه یک‌شنبه نیز پلیس اقدام به دستگیری لیدرهای اغتشاشات و عناصر وابسته به گروهک‌های تجزیه‌طلب در یکی از محلات پیرانشهر کرد و به‌تبع آن صدای تیراندازی شنیده شد.
ایجاد آشوب توسط اغتشاشگران مسلح در پیرانشهر
شنبه‌شب نیز تعدادی با آتش زدن منازل مردم، غارت یک فروشگاه و یک صرافی، حمله به ادارات دولتی سناریوی ایجاد رعب و وحشت را در دستور کار داشتند، آن‌ها همچنین با در دست داشتن سلاح اقدام به ایجاد آشوب کردند تا حلقه تهدید و ارعاب را تنگ‌تر کنند.
مجموعه رخدادهای شهرهای مهاباد، بوکان و پیرانشهر نشان می‌دهد گروهک‌های تجزیه‌طلب این روزها اقدامات خود را وارد فاز مسلحانه کرده‌اند و با توجه به حجم خشونت اعضای این گروهک‌های تروریستی ورود نیروهای امنیتی برای برگرداندن آرامش به شهرها ضروری و اجتناب‌ناپذیر بود.
طی هفته اخیر پاک‌سازی بخش عمده‌ای از این افراد در داخل شهرها توسط نیروهای حافظ امنیت با حملات پهپادی موفقیت‌آمیز به مقر گروهک‌های تروریستی در اقلیم شمال عراق همراه و هم‌زمان شد تا برای آحاد مردم مشخص شود که مسیر آشوب و تجزیه‌طلبی از کجا نشاءت می‌گیرد.
نیروهای امنیتی که طی روزهای اخیر در شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی مشغول پاک‌سازی عوامل ضدانقلاب و نیروهای تحت امر گروهک‌های تروریستی هستند، در عملیات‌های موفقیت‌آمیز در راستای برخورد سخت و عبرت‌آموز با این عوامل اقدامات جدی انجام و شهرستان‌های مهاباد، پیرانشهر و بوکان در این میان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.
با توجه به مجموعه اقدامات صورت گرفته و حرکت این شهرها به سمت آرامش رسانه‌های ضدانقلاب به دست‌وپا زدن افتاده و تلاش دارند که روایتی مغایر با واقعیت به افکار عمومی ارائه دهند تا بلکه بتوانند چند روزی با جوسازی رسانه‌ای از خاموش شدن خط آشوب و حملات مسلحانه در کف خیابان جلوگیری کنند.
اما آنچه در حافظه تاریخی مردم آذربایجان غربی و ایرانیان از تحرکات گروهک‌های تجزیه‌طلب وجود دارد با این دست دروغ‌پراکنی‌ها مخدوش نخواهد شد و اندکی تمرکز روی فیلم‌های منتشرشده به‌خوبی نشان می‌دهد که این عملیات در مقابل عوامل مسلح و وابستگان گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب در محلات مختلف شهرهای مرزی ایران صورت گرفته است.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل ازپایگاه خبری آرازخبر،هرچند هم‌اکنون در داخل شهر پیرانشهر به‌جز برخی محلات حاشیه شهر که عوامل گروهک‌ها در آنجا حضور دارند، اوضاع آرام و عادی است اما به نظر می‌رسد حامیان داخلی و خارجی تجزیه ایران نمی‌خواهند این شهرهای مرزی روی آرامش به خود ببینند.
Arazazarbaijan.ejtemai@gmail.com

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


نُه + = 15