- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

عوارض گمرکی صادرات سیب آذربایجان‌غربی به عراق و ازبکستان “صفر” شد

Posted By admin On آبان ۱۷, ۱۴۰۰ @ ۸:۴۳ ق.ظ In اخبار ویژه | No Comments

گروه خبر: عضو هیئت رئیسه و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی آذربایجان غربی گفت: در روزهای اخیر عوارض گمرکی صادرات سیب آذربایجان‌غربی به کشورهای عراق و ازبکستان صفر شده و این بزرگترین کمک به صادرات سیب استان شده است.
به گزارش آراز آذربایجان،بهنام تاج‌الدینی ، با اشاره به برداشته شدن عوارض گمرکی صادرات سیب به اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: در این راستا با توجه به اینکه در هر کیلو ۱۰ هزار تومان عوارض گمرکی به گمرک عراق واریز می‌شد، خوشبختانه این تعرفه حذف شده است‌‌.
وی تصریح کرد: دولت عراق در برخی محصولات کشاورزی برای حمایت از کشاورزان، عوارض گمرکی را لغو می‌کند و همه ساله از ۲۵ آذر ماه این عوارض لغو می‌شد اما امسال از ۱۵ آبان ماه لغو شده است.
عضو هیئت رئیسه و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه گفت: بنابراین لغو عوارض، ۴۰ روز جلوتر نسبت به سال گذشته، بزرگترین کمک به صادرات سیب آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.تاج‌الدینی اظهار داشت: حتی خوشبختانه کشور ازبکستان نیز تعرفه صادرات سیب را لغو کرده و این هم خود یک امتیاز بزرگ برای صادرات سیب استان به شمار می‌رود.عضو هیئت رئیسه و نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ارومیه تصریح کرد: برای حذف تعرفه گمرکی سیب آذربایجان‌غربی به سایر کشورها نیز نیاز به دیپلماسی و رایزنی اقتصادی هستیم.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b9%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%b6-%da%af%d9%85%d8%b1%da%a9%d9%8a-%d8%b5%d8%a7%d8%af%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d9%8a%d8%a8-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d8%ac%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d8%ba%d8%b1%d8%a8/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.