سوخت یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی گاز طبیعی است

سوخت یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی گاز طبیعی است

آرازآذربایجان،مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در استان به شبکه گاز متصل شده است که عاملی برای کاهش قابل توجه آلایندگی این واحدها به شمار می رود.
علیرضا شیخی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از این تعداد واحد تولیدی در ۲۲ شهرک‌ صنعتی آذربایجان غربی بوده و علاوه بر آن، گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی خارج از شهرک ها نظیر واحدهای دامداری، مرغداری و آجرپزی نیز انجام شده است.
وی اضافه کرد: پیش از گازرسانی به این واحدهای صنعتی بیشتر این واحدها از نفت‌گاز (گازوییل) و نفت سفید استفاده می کردند که علاوه بر آلودگی هوا، هزینه مضاعفی بر تولید کنندگان و صاحبان صنایع تحمیل می کرد.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی افزود: هم اکنون در استان یک میلیون و ۲۸۶ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی از گاز طبیعی استفاده می کنند و امسال در زمان اوج، مصرف روزانه گاز طبیعی در آذربایجان غربی به ۳۲ میلیون مترمکعب رسید.
شیخی ادامه داد: این مقدار مصرف گاز در زمان اوج مصرف، ۲ میلیون مترمکعب و در حدود پنج درصد از میزان اوج مصرف در سال قبل بیشتر بود و این مساله به خاطر توسعه شبکه گاز آذربایجان‌غربی در مقایسه با سال قبل برآورد می شود.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستای نهضت گازرسانی در آذربایجان‌غربی نیز گفت: هم اکنون ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری استان ۹۹ درصد و ضریب نفوذ گاز طبیعی بین خانوار روستایی ۷۸ درصد است و چندین پروژه گازرسانی به روستاهای مختلف استان در دست اجراست که بخش زیادی از آنها در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.
هم اکنون گازرسانی به تمام مناطق روستایی شهرستان میاندوآب انجام شده و میاندوآب از این لحاظ نخستین شهرستان سبز استان است و شهرهای اشنویه و نقده نیز تا سال آینده در این لیست قرار می گیرندوی با بیان اینکه هزینه‌های گازرسانی و ضریب بهره‌مندی روستاهای آذربایجان‌غربی از گاز طبیعی در مناطق مختلف استان متفاوت است، افزود: هم اکنون گازرسانی به تمام مناطق روستایی شهرستان میاندوآب انجام شده و میاندوآب از این لحاظ نخستین شهرستان سبز استان است و شهرهای اشنویه و نقده نیز تا سال آینده در این لیست قرار می گیرند.
وی با اشاره به شروع نهضت گازرسانی به مناطق روستایی در دولت سیزدهم گفت: از ابتدای فعالیت این دولت، گازرسانی به ۴۳۰‌ روستای آذربایجان‌غربی انجام شده است و بهره مندی ۴۷۰ روستای دیگر نیز در دستور کار قرار دارد که پیش‌بینی می شود تا پایان دولت، همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی از گاز طبیعی بهره‌مند شوند.
هم اکنون یک میلیون و ۱۷۳ هزار مشترک گاز در آذربایجان‌غربی وجود دارد و سوخت مورد نیاز ۲۲ شهرک صنعتی و ۱۳۵ ایستگاه CNG استان با گاز طبیعی تامین می شود.
در مناطق روستایی آذربایجان‌غربی نیز ضریب برخورداری از گاز طبیعی ۷۸ درصد و تعداد روستاهای متصل به گاز سراسری این استان به یک هزار و ۵۵۰ روستا از مجموع سه هزار و ۲۲۷ روستای دارای سکنه استان رسیده است.
آذربایجان‌غربی یک میلیون و ۱۰۰ هزار روستانشین دارد که حدود یک سوم جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


− 5 = یک