عملکرد بانک‌های آذربایجان غربی زیر ذره بین بازرسان

عملکرد بانک‌های آذربایجان غربی زیر ذره بین بازرسان

آرازآذربایجان،مدیرکل دفتر بازرسی، امور حقوقی و رسیدگی به شکایات استانداری آذربایجان غربی گفت: با دستور استاندار و در راستای اجرای طرح راهبرد نظارت میدانی، تیمی متشکل از بازرسان این نهاد به منظور بررسی عملکرد یکی از بانک‌های استان (صادرات) در شعب آن مستقر شدند.
منصور میرزایی افزود: میزان پرداختی این بانک در حوزه وام ازدواج و فرزندآوری بسیار پایین بوده و حدود نصف تسهیلات رسوب کرده در بانک‌های استان در این حوزه، مربوط به این بانک است.
وی اضافه کرد: همچنین در جلسات و ملاقات‌های مردمی استاندار آذربایجان غربی و مسوولان استانی، این بانک یکی از نهادهایی است که بیشترین گلایه مردم درباره عملکرد نامناسب آن در حوزه وام ازدواج و فرزندآوری مطرح می‌شود.
مدیرکل دفتر بازرسی، امور حقوقی و رسیدگی به شکایات استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: شهروندانی که از عملکرد بانک‌های استان در حوزه پرداخت تسهیلات تکلیفی گلایه مند هستند، می‌توانند با شماره تلفن ۱۱۱ سامانه سامد تماس و موارد خود را اعلام کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
میرزایی تاکید کرد: در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم و کاهش دغدغه‌ها، منابع قابل مصرف در بانک‌ها مورد رسیدگی کمیسیون هماهنگی قرار خواهد گرفت.
وی گفت: طبق قانون جوانی جمعیت و دستور رییس جمهور، میزان تسهیلات مربوط به ازدواج و فرزندآوری باید در مدت کوتاهی به سمت صفر پیش برود که با وجود کارنامه درخشان در برخی بانک‌ها که ۷۰ تا ۹۰ درصد تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزند آوری خود را پرداخته کرده‌اند، برخی بانک‌ها از پرداخت وام مورد نیاز مردم سرباز می‌زنند.
میرزایی یادآور شد: با دستور استاندار آذربایجان غربی عملکرد بانک‌ها در این بخش به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد بنابراین به همه بانک‌های عامل تذکر داده شده تا با سهل گیری موضوع ضامن براساس ابلاغ بانک مرکزی، در اعطای تسهیلات مزبور تسریع کنند و در صورت لزوم بازرسی از آنها که عملکرد ضعیف دارند، ادامه خواهد داشت.
پیش از این نیز بازرسان استانداری آذربایجان‌غربی در شعب بانک کشاورزی مستقر شده بودند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


− شش = 0