آذربایجان‌غربی حائز کمترین نرخ تورم در کشور شد

آذربایجان‌غربی حائز کمترین نرخ تورم در کشور شد

آراز آذربایجان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به گزارش مرکز آمار ایران در خصوص نرخ تورم در استان‌های مختلف کشور گفت: این استان در تورم نقطه به نقطه و نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به مرداد امسال دارای کمترین نرخ بوده است.
نادر صادقی افزود: میزان تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور در این مدت ٣٠.۴ درصد برآورد شده که بیشترین نرخ مربوط به استان هرمزگان با ٣۴.٨ درصد و کمترین آن مربوط به آذربایجان غربی با ٢۴.٨ درصد بوده است.
وی ادامه داد: همچنین نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به مرداد امسال نیز برای خانوارهای کشور به عدد ٢۵.٨ درصد رسید که بیشترین نرخ مربوط به استان هرمزگان با ٣١.١ درصد و کمترین آن مربوط به آذربایجان‌غربی با ٢١.۶ درصد برآورد شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: در مرداد امسال عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور به ٢٣۵,٩ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.
صادقی اضافه کرد: در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان لرستان با ۵.۵ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قم و مازندران با ٢.٣ درصد افزایش است.
نرخ تورم یکی از شاخص های مهم اقتصادی در کشور به شمار می رود که میزان افزایش سطح قیمت ها را در بازه های زمان مختلف نشان می دهد.
طی سال های نه چندان دور، آذربایجان غربی در زمره استان های با بیشترین نرخ تورم در کشور قرار داشت.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۳:۰۶ ب.ظ

دیدگاه


هشت − 7 =