مديردفتربرنامه ريزي وتلفيق کارگروه ملي نجات درياچه:

۸۰ درصد پروژه های احیای دریاچه ارومیه متوقف شده است

۸۰ درصد پروژه های احیای دریاچه ارومیه متوقف شده است

گروه خبر:مدیردفتربرنامه ریزی وتلفیق کارگروه ملی نجات دریاچه: گفت: به علت اختصاص نیافتن اعتبارات لازم به ستاد احیای دریاچه ارومیه، حدود ۸۰ درصد پروژه های احیا متوقف شده است.
مسعود تجریشی افزود: قولی که رییس سازمان برنامه بودجه در هیات دولت داده نیز محقق نشد و تاکنون یک ریال هم تخصیص نیافته است. وی اظهار کرد: چندی پیش رییس سازمان برنامه و بودجه تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه را امضا کرد اما تاکنون هیج مبلغی تخصیص نیافته است.
تجریشی گفت: برخی از پروژه ها سرمایه گذاری آنها به پایان رسیده و فقط قرار بود آب را به دریاچه برسانند که به علت عدم تخصیص اعتبار این کار متوقف شده است. وی افزود: به عنوان مثال قرار است سد سیلوه ۱۹۰ میلیون متر مکعب آب را به دریاچه ارومیه برساند که با عدم اعتبار این روند نیز متوقف شده است، همچنین از محل تصفیه خانه ها نیز امسال می توانست بیش از ۴۵ میلیون متر مکعب به دریاچه برسد که این نیز محقق نشد. مدیردفتربرنامه ریزی وتلفیق کارگروه ملی نجات دریاچه گفت: ایجاد سردهنه ها نیز از دیگر پروژه هایی است که نقش زیادی در آبرسانی به دریاچه دارد که هزینه زیادی هم نمی_خواهد اما باعث می شد روزانه یک میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه شود که این پروژه نیز متوقف شده است. وی با ابراز نگرانی از ادامه این روند اظهار کرد: یکی از نگرانی های ما خشک شدن نهال هایی است که دو سال است برای کاشت و نگهداری آنها تلاش و هزینه کرده ایم اگر منابع مورد نیاز برای آبیاری آنها تامین نشود ممکن است این درخت ها خشک شوند.
تجریشی گفت: برای احیای دریاچه ارومیه حدود هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ و ۱۲ ( بودجه های اضطراری ) تامین می شود که تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان آن چند روز گذشته از سوی محمد باقر نوبخت امضا شد. وی اظهارکرد:همچنین مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان نیز از بودجه سالانه دستگاه های اجرایی و ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز از صندوق ملی توسعه تامین می شود که این مبلغ بیشتر برای پروژه های رودخانه های مرزی اختصاص خواهد یافت. تجریشی تاکید کرد: قرار است این مبلغ به پروژه های اولویت دار مانند اقدامات در راستای کاهش ۴۰ درصدی استفاده از منابع آب در بخش کشاورزی، ادامه پروژه های قرق و کشت گیاهان برای تثبیت خاک تخصیص داده شود اما تاکنون هیچ اعتباری داده نشده است. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه اکنون وضعیت دریاچه به تثبیت رسیده است گفت: اما اگر اعتبارات مورد نیاز هر چه زودتر تخصیص نیابد جای نگرانی دارد. این درحالی است که گفته می¬شود هیأت وزیران در جلسه امروز چهارشنبه با اختصاص مبلغ ۸ هزار و ۲۰۷ میلیارد ریال در مرحله دوم تخصیص اعتبار برای طرح‌ها و پروژه‌های مصوب کارگروه نجات دریاچه ارومیه در سال ۱۳۹۵ موافقت کرد.
هیأت وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست دکتر حسن روحانی رییس جمهور، با اختصاص مبلغ ۸ هزار و ۲۰۷ میلیارد ریال در مرحله دوم تخصیص اعتبار برای طرح‌ها و پروژه‌های مصوب کارگروه نجات دریاچه ارومیه در سال ۱۳۹۵ موافقت کرد.
پیش از این و در مرحله اول اختصاص اعتبارات مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های مصوب کارگروه نجات دریاچه ارومیه، مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال در اختیار این کارگروه قرار گرفته بود.اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای جبران خسارات ناشی از سیل در استان سیستان و بلوچستان با تصویب دولت، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات و تأمین هزینه‌های امداد و نجات و مدیریت ابعاد حادثه سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.
دولت در راستای تسهیل و توسعه تجارت کشور در حوزه ترخیص کالا در گمرکات اجرایی و کاهش پدیده قاچاق از طریق سهولت محاسبات گمرکی برای کالاهای وارده به کشور و با توجه به اینکه تعداد طبقات تعرفه‌ای موجود، اهداف مذکور را به اندازه کفایت تأمین می‌کند، از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست تا ترتیبی اتخاذ کند که طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ تعداد طبقات تعرفه‌ای جداول منضم به کتاب مقررات صادرات و واردات، از (۱۴) طبقه به (۸) طبقه کاهش یابد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


شش × 3 =