رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه:

۶۴میلیون مترمکعب آب سد بوکان به دریاچه ارومیه رهاسازی می شود

۶۴میلیون مترمکعب آب سد بوکان به دریاچه ارومیه رهاسازی می شود

آرازآذربایجان– رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه از رهاسازی ۶۴ میلیون مترمکعب آب مازاد سد بوکان از امروز اول دی ماه به سمت دریاچه ارومیه خبر داد.
فرهاد سرخوش با بیان اینکه این اقدام از امروز به میزان ۶۴ میلیون مترمعکب با دبی ۷۰ مترمکعب بر ثانیه انجام می شود افزود: پس از پایان یافتن مرحله نخست رهاسازی‌ها، بهمن ماه امسال در مورد رهاسازی آب از تمامی سدهای سطح استان تصمیم‌گیری شده و میزان آنها مشخص می‌شود.
وی با بیان اینکه در مرحله اول مجموع آب رهاسازی از سدهای استان به ۱۵۶ میلیون متر مکعب می‌رسد اضافه کرد: در مرحله نخست رهاسازی، آب از سدهای مهاباد، شهرچای ارومیه و زولای سلماس و سد مخزنی بوکان به سمت دریاچه انجام گرفته است.
سرخوش سطح تراز دریاچه ارومیه را در حال حاضر ۱۲۷۰.۵۴ سانتیمتر اعلام و خاطرنشان کرد: سطح تراز دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که ۱۲۷۰.۲۸ سانتیمتر بود ۲۶ سانتیمتر افزایش نشان می دهد.
رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به افزایش وسعت و حجم آب دریاچه ارومیه نیز افزود: امسال وسعت دریاچه رومیه به بیش از ۲۰۴۷ کیلومتر مربع رسیده این در حالی است که پارسال وسعت دریاچه ۱۷۲۲ کیلومتر مربع بود.
سرخوش حجم آب موجود دریاچه را یک میلیارد و ۵۶ میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: در مدت زمان مشابه پارسال حجم آب دریاچه ارومیه یک میلیارد مترمکعب بود که افزایش قابل توجهی نشان می دهد.
وی اضافه کرد: طی آذرماه سال جاری میزان ۶۲ میلیون مترمکعب آب از سدهای شهرچای ارومیه، سد مهاباد و سد زولای سلماس به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده که باعث افزایش ۱۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.
سرخوش افزود: در مرحله دوم رهاسازی در بهمن ماه نیز میزان ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب از پشت سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه روانه خواهد شد که وضعیت دریاچه ارومیه بهبود می بخشد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱:۱۹ ب.ظ

دیدگاه


7 − = پنج