نماينده مردم پيرانشهر در مجلس شوراي اسلامي:

طرح ساخت ۴ میلیون مسکن شکست خورده است

طرح ساخت ۴ میلیون مسکن  شکست خورده است

گروه خبر: نماینده پیرانشهر گفت: ما باید با مردم رو راست باشیم. طرح مسکن شکست‌خورده است و تا پایان دولت هم چیزی که مدنظرشان است به دست نخواهد آمد.
به گزارش آراز آذربایجان،کمال حسین‌پور، گفت: من احساس می‌کنم، وعده ساخت چهار میلیون مسکن توسط دولت سیزدهم، قولی بود که تیم رییس‌جمهور به آقای رئیسی گفتند که بدهد و ایشان هم بدون بررسی کارشناسی این وعده را داد.
وی افزود: اگر وعده ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال، کارِ کارشناسی بود تا الان باید ۶۰ درصد آن محقق می‌شد، در حالی که الان ۲۰ درصد آن هم به واقعیت نرسیده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: دو سال از عمر دولت گذشته و ما باید تا الان دو میلیون مسکن ساخته شده می‌داشتیم. خیلی‌ها می‌گویند ما زمین‌ها را آماده کرده‌ایم و پروژه‌ها شروع شده‌اند، در حالی که این‌طور نیست و واقعاً می‌بینیم در بعضی جا‌ها در حوزه مسکن اصلاً خبری نیست و حتی فرمولی که برای مسکن تهیه کرده‌اند، اصلاً انجام شدنی نیست.
حسین‌پور اظهار داشت: کارگری که حقوقش هشت میلیون تومان است چگونه ماهی ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان قسط بدهد؟
این مسکن‌ها که برای افراد متمول نیست، چون آن‌ها که خانه‌های بالاشهر خود را دارند. افرادی که به این مسکن‌ها احتیاج دارند، آن‌هایی هستند که امروز بی‌خانه هستند و حتی نمی‌توانند جایی برای خود اجاره کنند.
وی در ادامه بیان کرد: استاندار‌ها بیایند و آمار شفاف بدهند که کدام شهر‌ها زمین برای ساخت مسکن تامین کرده‌اند. با چند شهر بزرگ مثل تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد که مملکت مسکن‌دار نمی‌شود. اتفاقاً ساخت مسکن در نقاط مرزی و شهر‌های دورافتاده و محروم نیاز است.
عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: بانک‌ها حتی در مورد ارائه وام مسکن با یکدیگر هماهنگی ندارند.
بانک مرکزی هم کلاً هماهنگ نیست. اصلاً وزارت اقتصاد پای کار نیست و وام‌های ساخت مسکن آماده نیستند. حتی وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی نیز همکاری لازم را با یکدیگر ندارند.
حسین‌پور گفت: من انگیزه خاص و بالایی را برای ساخت وسیع مسکن در کشور نمی‌بینم و کار هم خروجی ندارد. هرچه به مردم آمار مثبت بدهیم هم فایده‌ای ندارد، چون مردم خروجی را می‌بینند و باید لمس کنند که خانه‌دار شده‌اند. حداقل باید ببینیم که در یک شهرستان از پنج هزار نفر متقاضی، حداقل هزار نفر خانه‌دار شده‌اند. ما باید با مردم رو راست باشیم. طرح مسکن شکست‌خورده است و تا پایان دولت هم چیزی که مدنظرشان است به دست نخواهد آمد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: هم وزیر راه و هم رییس‌جمهور خودشان می‌دانند که وعده ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال، شدنی نیست، ولی دوست ندارند علنی بگویند ما قولی داده‌ایم و حالا نمی‌توانیم عملی کنیم که اتفاقاً اگر بگویند، بهتر است. لااقل سطح انتظارات مردم پایین می‌آید. الان مردم منتظر هستند و هر لحظه از ما سوال می‌کنند که ساخت مسکن چه شد؟

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۷:۵۸ ق.ظ

دیدگاه


3 + = چهار