استاندار تاکيد کرد

ضرورت جلوگیری از خام فروشی محصولات در آذربایجان غربی

ضرورت جلوگیری از خام فروشی محصولات  در آذربایجان غربی

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی بر لزوم جلوگیری از خام فروشی و فرآوری محصولات استانی تاکید کرد و گفت: خام فروشی می‌تواند ضربه‌ای مهلک به پیکره اقتصاد وارد کند.
به گزارش آرازآذربایجان، محمدصادق معتمدیان در نشست با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، تاکید کرد: با فرآوری محصولات می‌توان سبب افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری هدفمند برای آینده شد.
وی همچنین بر جلوگیری از خام فروشی و فرآوری محصولات استانی به‌ویژه محصولات کشاورزی تأکید کرد و افزود: نگاه ما توسعه صادراتی است، همچنین خام فروشی می‌تواند ضربه‌ای مهلک به پیکره اقتصاد وارد کند ولی با فرآوری محصولات می‌توان سبب افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری هدفمند برای آینده شد.
نقاط امیدبخش معادن آذربایجان غربی ظرفیت سازی شود
معتمدیان ضمن درخواست بر اتمام انحصار دولت بر معدن‌ها، عنوان کرد: دولت همچنین از رقابت با بخش خصوصی در این مهم خودداری کند، در همین راستا نقاط امیدبخش معدنی شناسایی و ظرفیت‌سازی می‌شود.
استاندار آذربایجان غربی ضمن دعوت از بخش‌های خصوصی برای استخراج از معادن و فرآوری آن‌ها، عنوان کرد: معادن بلاتکلیف و راکد هر چه سریع‌تر موردبررسی قرار گرفته و به چرخه فعالیت بازگردند.
معتمدیان ضمن انتقاد از برخی از بانک‌های خصوصی حاضر در استان، تشریح کرد: متأسفانه برخی از بانک‌ها سپرده‌های مردم را جمع‌آوری کرده و در پروژه‌های خارج از استان سرمایه‌گذاری می‌کنند که باید از این مشکل ممانعت به عمل آید در غیر این صورت برخوردهای قانونی اعمال می‌شوند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های و پتانسیل‌های آذربایجان غربی در بخش‌های مختلف، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین پیشرانه‌های توسعه اقتصاد استان، تجارت بین‌المللی است که می‌توان از ظرفیت هم‌مرزی با سه کشور استفاده کرد.
معتمدیان خاطر نشان کرد: در این راستا باید برنامه‌هایی تهیه و تدوین شود تا از ظرفیت بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز نهایت استفاده صورت گیرد. این برنامه‌ها باید برای سه کشور همسایه به‌صورت متفاوت و با توجه به شرایط جغرافیایی کشور مدنظر، نهایی شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


3 + = نُه