معاون امور عمراني استاندار آذربايجان غربي تاکيد کرد

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری در پویایی اقتصاد آذربایجان غربی

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری در پویایی اقتصاد آذربایجان غربی

گروه خبر:معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: باید به درستی از ظرفیت گردشگری در پویایی اقتصاد آذربایجان غربی بهره‌گیری شود.
به گزارش آرازآذربایجان، هادی بهادری در کمیسیون ایمنی و ستاد سفرهای نوروزی که در سالن جلسات طبقه همکف استانداری ترتیب یافت با بیان اینکه اقدامات و خدمات ارائه شده در نوروز سال ۹۳ رضایت‌بخش بود، اظهار داشت: امید است نوروز امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ارائه خدمات بهتر از سال‌های گذشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه بحث گردشگری برای استان باید انتفاع اقتصادی داشته باشد، ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی و هدف به حوزه گردشگری ورود پیدا کرد و با بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری، اقتصاد استان نیز پیرو گردشگری تحرک یابد.بهادری ادامه داد: استفاده درست از ظرفیت بخش گردشگری می‌تواند در پویایی اقتصاد استان نقش موثری داشته باشد و در این راستا از محل درآمد مسافران در راستای رفع مسائل و مشکلات پیش روی استان بهره‌گیری شود.
وی به تهیه نقشه گردشگری با لحاظ محورهای گردشگری استان توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و افزود: باید در راستای نصب تابلوها و علائم راهنمای مراکز گردشگری هر چه سریع‌تر اقدامات لازم انجام شود.
بهادری بر ضرورت ساماندهی و بهسازی بر سرویس‌های بهداشتی بین راهی استان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد از این سرویس‌ها در شرف تخریب است که باید ساماندهی و بهسازی آن‌ها مدنظر باشد.معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در حوزه گردشگری اگر زیرساختی ایجاد می‌شود باید در خصوص نظارت، نگهداری و بهره‌برداری از آن اقدامات لازم انجام شود.
وی از برگزاری جشنواره برف و یخ در هشتم اسفند ماه امسال در منطقه خوشاکو ارومیه خبر داد و یادآور شد: بحث آموزش برای دست‌اندرکاران گردشگری در راستای نحوه برخورد با مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است.بهادری با بیان اینکه بحث گردشگری مذهبی و دفاع مقدس در آذربایجان غربی مغفول مانده، ادامه داد: استان در خصوص گردشگری مذهبی و دفاع مقدس از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای استان طی ۱۰ ماه امسال ابراز امیدواری کرد و افزود: البته نزدیک به ۴۸۰ نفر تلفات برون شهری و درون شهری در ۱۰ ماه امسال آمار بالایی است که در این راستا بحث فرهنگ رانندگی از اهمیت بالایی برخوردار است.بهادری خاطرنشان کرد: طی بازدیدهای انجام شده در دهه فجر از نقاط حادثه‌خیز استان خوشبختانه اقدامات خوبی برنامه‌ریزی شده و در حال انجام است به طوری که در خصوص رفع دو نقطه حادثه‌خیز در شهرستان تکاب و شاهین‌دژ اقدامات خوبی انجام شده و در شرف افتتاح است.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بحث رفع نقاط حادثه‌خیز را از موضوعات مهم در ایمنی و ترافیک و گردشگری عنوان کرد و افزود: باید رفع سایر نقاط حادثه‌خیز در استان نیز هر چه سریع‌تر انجام شود.
وی خواستار شد: نقشه‌ از کلیه پایگاه‌های امداد ثابت و سیار، هلال‌احمر، راهداری، اورژانس، مرکز پلیس راه و مراکز اسکان بین‌راهی تهیه و در راستای سهولت در ارائه خدمات در اختیار مسافران قرار گیرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۶:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


پنج × = 15