فرمانده انتظامي آذربايجان غربي تاکيد کرد

ضرورت انجام اقدامات فرهنگی برای مبارزه با اعتیاد در استان

ضرورت انجام اقدامات فرهنگی برای مبارزه با اعتیاد در استان

گروه خبر:فرمانده انتظامی آذربایجان غربی بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگی برای مبارزه با اعتیاد در استان تاکید کرد.
ناصر اصلانی در گفت‌وگو با آرازآذربایجان اظهار داشت: باید برای مبارزه جدی و تاثیرگذار با مواد مخدر و ریشه‌کن‌سازی این معضل از جامعه در ضمن انجام دادن اقدامات بازدارنده به فعالیت‌های فرهنگی، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی هم بها داده شود.
وی یکی از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه را انسداد مرزی دانست و اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای مسدود کردن مسیر رفت و آمد قاچاقچیان این مواد خانمان‌سوز اهتمام شده است.
این مسؤول با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته‌ایم، ضمن ابراز خشنودی برای شکل گرفتن حرکت‌های مختلف در ابعاد جهانی برای مبارزه با این آسیب اجتماعی، خاطرنشان کرد: در کشور و استان آذربایجان غربی نیز اقدامات موثری در حوزه بازدارندگی برای خروج مواد مخدر و برخورد با قاچاقچیان انجام گرفته است.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی یکی از اقدامات موثر دیگر را تلاش برای کنترل و پیشگیری از تولید و ورود پیش‌ساز مواد مخدر در طول سال گذشته و امسال عنوان کرد و بیان داشت: این روند در سال جدید نیز همچنان ادامه دارد.
اصلانی انجام دادن اقدامات فرهنگی در این زمینه و پرداختن به موضوع‌های فوق در طول سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: در این زمینه ۴۴ همایش، یک‌هزار و ۵۵۱ کارگاه آموزشی در مدارس، مساجد و محافل عمومی از سال گذشته تاکنون برگزار شده است.
این مسؤول برگزاری ۸۲۸ نمایشگاه سیار برگزاری کارگاه‌های آموزشی در محیط خانواده‌ها و محلات، تولید و پخش ۵ هزار و ۷۸۰ دقیقه برنامه در مجموع ۹۶ ساعت توسط صدا و سیمای مرکز استان را مورد اشاره قرار داد.فرمانده انتظامی آذربایجان غربی بر ضرورت بها دادن به اقدامات فرهنگی و پیشگیری در زمینه مبارزه با آُسیب‌های اجتماعی مختلف به ویژه اعتیاد تاکید و تصریح کرد: در این صورت می‌توان به نتایج مورد انتظار در مدت زمان کمتری دست پیدا کرد.
اصلانی استفاده از ظرفیت نهفته در رسانه‌های دلسوز و توانمند را برای عبور از معضل‌های اجتماعی و آسیب‌های مختلف را خواستار شد و گفت: این ظرفیت عظیم نباید مورد غفلت قرار گیرد.امام جمعه شهرستان شوط نیزبر لزوم آگاهی بخشی جوانان نسبت به مضرات مواد افیونی تأکید کرد.حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی اظهار داشت: باید از نسل جدید مقابل آسیب‌های اجتماعی مختلف بیشتر مراقبت کرد تا در دام اعتیاد گرفتار نشوند.
امام جمعه شهرستان شوط با اشاره به آیه نورانی قرآن کریم »یَا أیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا قُوا أنْفُسَکُمْ وَ أهْلیکُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الحِجارَةُ عَلَیْها مَلائِکَةٌ غِلاظٌ شِدادٌ لاَ یَعْصُونَ اللهَ ما أمَرَهُمْ وَ یَفْعَلُونَ ما یُؤْمَرُونَ«، »ای کسانی که ایمان آورده‌‏اید خود و خانواده خود را از آتشی که هیزم آن انسان‌ها و سنگ‌ها است نگه دارید؛ آتشی که فرشتگان بر آن گمارده شده‌اند که خشن و سختگیر هستند، هرگز فرمان خدا را مخالفت نمی‏‌کنند و آنچه را فرمان داده شده‌‏اند انجام می‌دهند«، گفت: بنابراین برای حفظ خانواده مقابل آسیب‌های مختلف مسؤولیت سنگینی بر عهده سرپرست خانوار است.وی با تأکید بر اینکه براساس کلام خدا والدین مقابل خود و فرزندان‌شان مسؤولیت دارند، اضافه کرد: امروز یکی از مهم‌ترین حربه‌های دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آلوده کردن جوانان کشور ما به مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان است.وی با تأکید بر اینکه پدران و مادران باید بیشتر و جدی‌تر از گذشته مراقب فرزندان و اعضای خانواده خود باشند، ادامه داد: باید مراقبت شود تا جوانان در این گرداب گرفتار نشوند، بنابراین آگاهی‌های لازم را باید به آنها داد.
امام جمعه شهرستان شوط با اظهار به اینکه در صورت کنترل جوانان برای عدم گرایش آنها به سمت اعتیاد به صورت قطع در آمارهای ازدواج و طلاق تغییرات قابل توجهی رخ می‌دهد، اضافه کرد: بدین منظور والدین و معلمان باید به جوانان هشدار دهند چه خطری در کمین آنها قرار گرفته است.
هاشمی ضمن تقدیر از اینکه اقدامات کنترلی و بازدارنده زیادی با همت نهادهای متولی انجام گرفته است، بیان داشت: ابعاد فرهنگی، روشنگری و اطلاع‌رسانی نباید مورد غفلت قرار گیرد، پس در این زمینه رسانه‌های جمعی باید وارد عمل شوند.
وی با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته‌ایم، گفت: جلب شدن توجه جهانیان به این معضل اجتماعی و بلای خانمان‌برانداز به معنای واقعی کلمه جای خشنودی دارد.
امام جمعه شهرستان شوط تصریح کرد: باید از معنویت نهفته در این ایام استفاده لازم و حداکثری را به عمل آورد، تا از این رهگذر مقابل آُسیب‌های اجتماعی مختلف مصون شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


− 2 = سه