۱۵ کیلومتر از گردنه مایین‌بلاغ تکاب برف‌روبی و نمک‌پاشی شد

۱۵ کیلومتر از گردنه مایین‌بلاغ تکاب برف‌روبی و نمک‌پاشی شد

آرازآذربایجان،رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای تکاب گفت: ماموران راهداری این شهرستان ۱۵ کیلومتر از گردنه «مایین‌بلاغ» در مسیر تکاب – شاهین دژ را برف‌روبی و نمک‌پاشی کردند.
صابر برهانی اظهار کرد: بامداد امروز بارش برف در گردنه «مایین بلاغ» این شهرستان گزارش شد و ماموران راهداری برای تردد آسان خودروها این مسیر را نمک پاشی کردند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون تردد در این محور در جریان است، اضافه کرد: رانندگان در صورت امکان از تردد شبانه در این گردنه خودداری کنند و در صورت لزوم به تردد در این مسیر حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای تکاب ادامه داد: با توجه به بارش برف در این گردنه، رانندگان عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود را بررسی و سپس اقدام به حرکت کنند.
برهانی افزود: اکیپ‌های برف‌روبی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تکاب در جاده‌های منتهی به این شهرستان حضور فعال دارند اما مسافران و رانندگان برای سفری امن و بدون خطر باید توصیه‌ها و هشدارهای راهداری را جدی بگیرند و با راهداران همکاری کنند.
طبق اعلام اداره کل‌ هواشناسی آذربایجان غربی سامانه بارشی از روز دوشنبه فعالیت خود را در منطقه آغاز کرده، بارش های پاییزی مناسبی طی شبانه‌روز گذشته در بیشتر مناطق جنوب آذربایجان غربی ثبت شد که بارش ها در گردنه ها و مناطق کوهستانی به صورت برف گزارش شده است.
محور شاهین دژ – تکاب بیش از ۸۵ کیلومتر طول دارد و گردنه «مایین بلاغ» به طول ۲۰ کیلومتر از مسیرهای کوهستانی و سخت گذر جنوب آذربایجان غربی است.
تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


9 × = هجده