مديرکل مديريت بحران استان:

آذربایجان غربی مستعد بروز ۲۷ حادثه طبیعی است

آذربایجان غربی مستعد بروز ۲۷ حادثه طبیعی است

گروه خبر: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: ۴۳ نوع حادثه طبیعی در دنیا شناسایی شده که امکان بروز ۳۴ نوع آن در ایران و ۲۷ نوع این حوادث در استان وجود دارد.
امیرعباس جعفری در مانور زلزله در مدارس آذربایجان غربی افزود: ایران رتبه دهم دنیا را در بروز حوادث غیر مترقبه به خود اختصاص داده است و سابقه نشان داده که هر پنج سال یک زلزله بالای پنج ریشتر در کشورمان اتفاق می افتد.
وی بیان کرد: مردم با توجه به شرایط موجود جغرافیایی باید همیشه در حالت آماده باش قرار داشته باشند.
قدرت الله قاسمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این مانور گفت: آموزش مهمترین عامل تاثیرگذار در کاهش خسارت های جانی و مالی است و آموزش و پرورش با درک این اهمیت، سالانه برنامه های ویژه ای را در راستای آموزش قشر تاثیرگذار دانش آموزان تمهید می کند.
آیین نمادین هجدهمین مانور سراسری زلزله با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور امروز عصر در محل دبیرستان شاهد بهشت آئین شهدا ناحیه یک ارومیه برگزار شد.در همه مدارس استان آیین مشابهی برگزار و دانش آموزان با مسایل ایمنی مربوط به زمان رخداد زلزله آشنا شدند.آذربایجان غربی دارای ۵۷۰ هزار دانش آموز است که در ۵۵۰۰ مدرسه در حال تحصیل هستند.
فرماندار پلدشت بر تلاش ستاد مدیریت بحران برای کاهش خسارت ناشی از بلایای طبیعی در پلدشت تاکید کرد.
اکبر عبدالله‌نژاد در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان پلدشت، اظهار داشت: شهرستان پلدشت در معرض انواع بلایای طبیعی قرار دارد.وی با بیان اینکه سالانه خسارت قابل توجهی بر بخش‌های مختلف از جمله راه، ابنیه، بخش کشاورزی و … وارد می‌شود، تصریح کرد: در تلاش برای کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی در این شهرستان هستیم.
فرماندار پلدشت با تاکید بر توجه تمام مسؤولان دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در زمینه کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی، یادآور شد: باید اعضای ستاد مدیریت بحران پلدشت در این خصوص بیش از پیش اهتمام داشته باشند.این مسؤول با اشاره به خسارت وارد شده در این شهرستان بر اثر بلایای طبیعی طی سال جاری، اظهار داشت: امسال ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان پلدشت براثر بلایای طبیعی دچار خسارت شده‌اند.
عبدالله‌نژاد خاطرنشان کرد: در این میان عمده بلایای طبیعی شهرستان پلدشت شامل سیل، تگرگ، سرمازدگی، خشکسالی، باد گرم و … است که این بلایای طبیعی سالانه خسارت قابل توجهی بر بخش کشاورزی پلدشت وارد می‌کنند.
فرماندار پلدشت بر بیمه‌گری محصولات کشاورزی این شهرستان تاکید کرد و گفت: لازم است در زمینه بیمه‌گری محصولات کشاورزی بیش از این تلاش شود تا میزان خسارت وارده به کشاورزان به حداقل ممکن خود برسد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا این مسؤول با بیان اینکه در این زمینه نیازمند همکاری هر چه بیش‌تر کارشناسان بیمه هستیم، اعلام کرد: باید فرهنگ بیمه‌گری در بین کشاورزان این شهرستان نهادینه سازی شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


هفت + = 16