نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي هشدار داد

زنگ خطر وجود ۴۰ هزار نفر بازمانده از تحصیل در ارومیه برای مسؤولان

زنگ خطر وجود ۴۰ هزار نفر بازمانده از تحصیل  در ارومیه برای مسؤولان

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از وجود ۴۰ هزار نفر نفر بازمانده از تحصیل در ارومیه خبر داد و گفت: وجود این آمار سنگین از تعداد بازماندگان تحصیل در شهرستان ارومیه یک هشدار جدی برای مسؤولان محسوب می‌شود.
به گزارش آراز آذربایجان، آذربایجان غربی با وجود دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی و همچنین دارا بودن ظرفیت و قابلیت های ویژه سرمایه جزو فقیرترین استان کشور محسوب می‌شود.
در حال حاضر آذربایجان غربی از لحاظ شاخص‌های توسعه انسانی، سرانه درآمد بهداشت، آموزش و پرورش و اشتغال در رتبه آخر کشور قرار دارد.
برخی از افراد به دنبال قطع منافع مردم آذربایجان غربی هستند و با وجود اینکه ۴٫۱ جمعیت کشور در این استان است اما فقط ۰٫۰۰۷ سرمایه کشور در آذربایجان غربی است، کسی تاکنون به چرایی این موضوع جواب نداده است.
نادر قاضی‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل هتل آریا ارومیه برگزار شد، از وجود ۴۰ هزار نفر نفر بازمانده از تحصیل در ارومیه خبر داد و گفت: وجود این آمار سنگین از تعداد بازماندگان تحصیل در شهرستان ارومیه یک هشدار جدی برای مسؤولان محسوب می‌شود.
وی از عدم روشنگری مسؤولان از تعداد نفراتی که بازمانده از تحصیل هستند، گفت: در حال حاضر بزگترین مشکل جمهوری اسلامی را در آینده جوان‌هایی هستند که در آینده قادر به ادامه تحصیل نخواهند بود.
قاضی‌پور با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از معتادان بی‌سواد هستند، گفت: بی‌توجهی به آذربایجان_غربی به عنوان مهم‌ترین استان کشور از سوی مسؤولان به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و این روند سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی در این استان خواهد شد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که ۹۰ درصد معتادان از بی‌سوادها می‌باشند، ثبت احوال اعلام می‌کند که از ۶ سال تا ۱۸ سال در ارومیه ۲۰۱ هزار و ۱۸۵ نفر هستند ولی عنوان می‌شود تا ۱۶۰ هزار نفر در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند بنابراین حدود ۴۰ هزار نفر بازمانده از تحصیل داریم.
این مسؤول در ادامه سخنان خود به برخورد اخیر خود ب خبرنگار روزنامه ایران در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ما به هیچ کس اجازه توهین به لهجه و نژادمان را نخواهیم داد و به هیج قوم و نژادی نیز توهین نمی‌کنیم.
قاضی‌پور افزود: برخورد من با خبرنگارنما به دلیل دفاع از آذربایجان و آذربایجانی‌ها بوده و این برخورد دلیلی بر فاصله بنده با خبرنگاران نبوده و همواره از حقوق خبرنگاران دفاع می‌کنم.
وی با اظهار اینکه اجازه نمی‌دهم کسی به فرهنگ، زبان و به طور کلی اقوام کشور همچنین آذربایجان توهین کند، گفت: برای همه اقوام ارزش قائل هستم، مسائل و دغدغه‌های مردم سراسر کشور را دنبال می‌کنم، به طوری که به طور متوسط روزانه ۲۰ پیام کوتاه از مردم سیستان و بلوچستان به تلفن همراهم می‌رسد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به احداث راه‌آهن ارومیه اشاره کرد و گفت: راه آهن ارومیه بنا بود که در سال ۱۳۸۸ افتتاح شود که جای سوال دارد سرانجام عمرمان برای شنیدن سوت قطار کفاف خواهد داد یا نه، همچنین در این موضوع ابهام داریم که چرا اجازه داده نمی‌شود فرودگاه ارومیه را شهید باکری نام‌‌گذاری کنیم در حالی که مناطق مختلف کشور شیراز مشهد و تبریز از عنوان این سردار بزرگ اسلام استفاده می‌کنند.
وی عضویت در کمپین دریاچه ارومیه و تلاش برای فعالسازی آن را خواستار شد و گفت: یک میلیون امضاء موردنیاز است، گفت: امروز ۴۷ سانتی‌متر نسبت به سال گذشته ارتفاع دریاچه ارومیه افزایش یافته همه اینها مرهون لطف خداوند است، چون ستاد احیا یک قطره آب برای آن نیاورده است.
قاضی‌پور با بیان اینکه به واسطه اجرای طرح عدم‌کاشت درصدد تعطیل کردن کشاورزی استان بودند که در مقابل آن ایستاده و طرح به‌کاشت را خواستار شدیم، اضافه کرد: چنانچه کارخانه عظیم با اشتغالزایی گسترده در استان احداث کنند تنها در آن زمان می‌توانند از عدم کاشت صحبت کنند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شاخص درآمد سرانه بهداشت، آموزش و پرورش همچنین اشتغال هم در رتبه‌های آخر کشور قرار داریم که همه این موارد ناشی از فقر مردم ما است.
قاضی‌پور یادآوری کرد: هر اصولگرایی چنانچه تخلف مالی داشته باشد باید برخورد مقتضی و قانونی صورت گیرد، باید در این زمینه شفاف‌سازی لازم انجام شود.
وی با اشاره به اینکه مملکت‌داری مسؤولیتی دشوار است ولی نمایندگی به مراتب سخت‌تر است، ادامه داد: چرا که مسؤولیت اصلی یک نماینده برقراری ارتباط بین ملت با نظام در چارچوب قانون است، همچنین باید یک نماینده مطالبات بر حق مردم را در مجلس مطرح کند.
این مسؤول به عضویت داشتن در فراکسیون کارگری مجلس اشاره و اضافه کرد: همیشه برای پشتیبانی از طبقه مستضعف جامعه قدم برداشته‌ام و در آینده نیز در چنین سمت و سویی حرکت خواهیم کرد.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه شعار »یاشاسین آذربایجان« را در مجلس زنده کرده است خاطرنشان کرد: متاسفانه تا امروز نتوانسته‌ایم آن طور که مطلوب است در وسط گود باشیم و از فرهنگ، داشته‌ها و سرمایه‌های انسانی‌مان دفاع کنیم.
وی به برخاستن علمای بزرگ جهان اسلام از این خطه از جمله علامه جعفری، علامه طباطبایی شهید مدنی همچنین سردار بزرگ اسلام شهید باکری و… اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه آن طور که باید شخصیت‌های برجسته این خطه را معرفی نکرده‌ایم.
این مسؤول با اظهار اینکه طرح سوال از رئیس جمهور، انتقاد از نارسایی‌ها، مطرح کردن حقوق دریافتی مدیران شرکت‌های بزرگ برای عده‌اتی ناخوشایند است، اضافه کرد: بنابراین به تخریب نماینده‌های مردم در مجلس دست می‌زنند.
قاضی‌پور در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری را مورد اشاره قرار داد و افزود: به کسی رای خواهیم داد که ولایتمدار و سرباز ولی فقیه و سرباز نظام باشد تابع اروپا و آمریکا نباشد، چرا که ما به ولایت مطلقه فقیه اعتقاد داریم.
وی با اشاره به اینکه ما تابع قانون هستیم ولی فرمان رهبری بالاتر از قانون است، ادامه داد: زمانی که رهبری دستور می‌دهند برای حمایت از تولید داخل مقابل قاچاقچیان بزرگ و عمده ایستادگی کنید و جنس‌های قاچاق را آتش بزنید ما باید اطاعت کنیم همچنین در این راستا جای سوال وجود دارد که فولاد مبارکه چرا باید ۱۵۰ دلار به خارج از کشور ارزا‌نتر از داخل بفروشد این قبیل انتقادها برای برخی ناخوشایند است همچنین مخالفت با واردات خودروهای لوکس و سواری برای ذائقه عده‌ای مطلوب نمی‌آید.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی برگزاری چندین نشست با وزیر بهداشت و درمان را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: طرح تحول سلامت طرح خوبی بود ولی درست اجرا نشد به نفع قشرهای خاصی تمام شد و برخی از پزشکان ثروت‌های کلان دست یافتند، که انتقاداتی هم به این موضوع داریم، آنها نیز به سهم خود خریدهایی را انجام می‌دهند که متضمن تامین منافع یک عده است.

نوشته شده توسط araz در پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۴:۳۱ ق.ظ

دیدگاه


6 × = سی شش