صدا وسیمای استان هادرجنگ نرم با استکبارنقش اساسی دارند

صدا وسیمای استان هادرجنگ نرم با استکبارنقش اساسی دارند

گروه خبر:معاون امور مجلس و استان‌ها در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل مرکز آذزبایجان غربی بر نقش صداوسیمای استان‌ها در جنگ نرم با استکبار جهانی تأکید کرد.
حجت‌الاسلام موسوی مقدم معاون امور مجلس و استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی جنگ رسانه ای و نرم نامتقارنی را ترتیب داده است گفت: این حقیقت را نمی توان انکار کرد که تنها سخن حق و ندای مظلومان جهان از رسانه های جمهوری اسلامی ایران به گوش می رسد و در این بین شبکه های استانی نقش اساسی برعهده دارند. وی افزود: در این جنگ تنها مردمی می توانند سرافراز و پیروز باشند که از پشتوانه عظیم تاریخی و فرهنگی برخوردار باشند و از این ظرفیتها در مقابله با استکبار جهانی و صیانت از داشته های خود استفاده مطلوب کنند چرا که طراحان جنگ نرم، جهانی شدن و از بین رفتن قومیتها، فرهنگها و زبانها را نشانه رفته اند. معاون امور مجلس و استانها تصریح کرد: نخستین قربانی این جنگ رسانه ای که از آن به عنوان جنگ چهارم جهانی یاد می شود اخلاق، معنویت و ارزشهای انسانی است و در این بین به محض اینکه ندای حق طلبی مردم ایران از چند شبکه جهانی صداوسیما منتشر می شود استکبار وارد عمل شده و با زیر پا گذاشتن تمام توافقنامه های بین اللملی اجازه انتشار این پیام ها را نمی دهد که نمونه بارز آن سکوت رسانه ای شبکه های جهانی در پوشش خبری حضور بیست میلیونی مردم در روز اربعین حسینی بود که هیچ انگیزه ای به جز اعتقاد و باورمندی در آن حرکت مردمی وجود نداشت. وی به تشریح دستاوردهای رسانه ملی در حوزه شبکه های استانی پرداخت و گفت: طرح عبور از آنالوگ به دیجیتال و توسعه جغرافیایی شبکه های استانی از نظر پوشش، دستاورد بزرگی است و مهمتر از آن تحلیل این دستاوردها در شرایط تحریم است که با شکوفایی بسیاری از استعدادها، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را به رسانه ای مدعی، تبدیل کرده است. حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم همچنین به نقش شبکه های استانی صداوسیما در توسعه استانها اشاره کرد و گفت : این شبکه ها باید با محور قرار دادن حرکت فرهنگی و هنری و به دور از مسائل سیاسی و بگومگوهای حاشیه ای در پرداختن به مولفه های صحیح و بایسته های فرهنگی استان هیچ محدودیتی قائل نشوند و باید با فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، بیان توانمندی ها و طرح مشکلات راه رسیدن به پیشرفت را در استانها هموارتر کنند. وی همچنین با اشاره به حکم انتصاب ریاست سازمان صداوسیما و تاکید رهبر معظم انقلاب در این حکم توجه جدی به ظریب نفوذ رسانه را از مهمترین چشم اندازهای شبکه های استانی برشمرد و گفت : باید با حفظ مخاطب موجود و جذب مخاطب جدید زمینه بهره مندی تمام آحاد جامعه را از برنامه های رسانه ملی فراهم کرد. استاندار آذربایجان غربی هم در این مراسم ضمن قدردانی از شکرنیا مدیرکل سابق و همدلی و همکاری کارکنان و مدیران این رسانه گفت : خوشحالم که صداوسیمای استان تحقق بخش مفادی از قانون اساسی است که با توجه به وجود قومیتهای مختلف در استان، قانون اساسی برای همه آحاد آنها برای اجرای وظایف شهروندی حقوق قائل شده و سازمان صداوسیما تحقق بخش این اصول قانون اساسی است. مدیرکل پیشین صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به حضور ۱۰ ساله خود در این مسئولیت، موفقیت های کسب شده را نتیجه تلاش و همدلی و روحیه خستگی ناپذیر یک مجموعه عنوان کرد و گفت: مراقبت از آنتن در استانی که تنوع دینی، مذهبی و قومی مهمترین ویژگی آن است کار سنگین و حساسی است و موفقیت در آن جز با همدلی و تعامل بالا و تشخیص موقعیت ها امکان پذیر نبود.
در این مراسم ضمن قدردانی از خدمات شکرنیا مدیرکل پیشین مرکز آذربایجان غربی مسعود مجرد به عنوان مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز اذربایجان غربی معرفی شد. مجرد مدیرکل جدید مرکز آذربایجان غربی نیز این استان را به لحاظ تاریخ منحصر به فرد در کشور، گنجینه ای از اقوام و ادیان دانست و با اشاره به سرمایه نیروی انسانی بسیار خوب صداوسیمای مرکز اذربایجان غربی اظهار امیدواری کرد با تعامل دستگاه‌های اجرایی و بهره مندی از ظرفیت نیروی انسانی موجود َ، زمینه پیشرفت همه جانبه استان فراهم شود. وی توجه به باورهای دینی و فرهنگ و آداب و سنن مردم استان، ارتقای کیفی تولیدات رادیویی و تلویزیونی، توجه به تولید آثار فاخر ، ارتقای انگیزه بهره وری کارکنان، بهره گیری از نظرات علما، روحانیون و دانشگاهیان، انعکاس دستاوردهای نظام و دولت در منطقه و توجه ویژه به سیاستهای اقتصاد مقاومتی و توسعه و تکمیل پخش دیجیتال و بکارگیری تکنولوژی های نوین در رسانه را از جمله برنامه های خود در مرکز عنوان کرد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۶:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


7 + شش =