استاندار آذربايجان غربي:

پروژه قطار سریع السیر ارومیه تبریز اجرایی می شود

پروژه قطار سریع السیر ارومیه تبریز اجرایی می شود

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی ازاجرایی شدن پروژه قطار سریع السیر ارومیه تبریزازمسیرمیانگذر دریاچه ارومیه خبر داد. قربانعلی سعادت با بیان اینکه این پروژه در زمان اجرای طرح میانگذر ارومیه طراحی شده ولی تاکنون اجرایی نشده است افزود: این طرح همزمان با سفر رئیس جمهوری و هئیت دولت امسال مطرح و پیگیری می شود.
وی با بیان اینکه تصویب، اجرایی شدن این طرح منطقه را به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و علمی متحول می کند اظهارداشت: پروژه راه آهن مراغه- ارومیه نیز از جمله طرح هایی است که چندین سال است بدلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم به اتمام نرسیده که در جریان سفر هئیت دولت به استان پیگیری خواهد شد.
سعادت با اشاره به بهره برداری از ۶۰۰ طرح عمرانی، تولیدی و اقتصادی همزمان با هفته دولت سالجاری افزود: بر اساس سیاستگذاری که از سال ۹۲ انجام گرفت برنامه ریزی شد که طرح های بالای ۸۰ درصد و امسال نیز با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی را در استان به اتمام برسانیم که بخشی از آنها برای افتتاح در هفته دولت آماده شده اند.
استاندار آذربایجان غربی در خصوص تاثیر طرح های افتتاحی هفته دولت در محرومیت زدایی مناطق مختلف استان نیز گفت: در زمینه محرومیت زدایی در استان، از اول انقلاب تاکنون دستگاهها و نهادهای مختلف از جمله جهاد سازندگی، جهاد کشاورزی و سایر دستگاهها کارهای زیادی انجام داده اند
اما آن رفاه و آسایش لازم هنوز آنطور که باید و شاید برای مردم فراهم نشده و لازم است در جهت رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم سرمایه گذاری و کارهای بیشتری صورت گیرد.
استاندار آذربایجان غربی همچنین به مشکلات و موانع بخش تولید در استان از جمله کمبود نقدینگی، معوقات بانکی و بدهی های مالیاتی واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: با تصویب قانون رفع موانع تولید، دو بار جلسه در هفته در این خصوص با واحدها برگزار می شود تا بتوانیم با رفع موانع، واحدهای راکد را دوباره به چرخه تولید برگردانیم.
*۴۰۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازمی گردد
سعادت با بیان اینکه در فاز اول ۴۰۰ واحد راکد تولیدی به چرخه تولید و فعالیت باز می@گردد که با تحقق این امر برای هشت هزار نفر شغل ایجاد می شود اظهارداشت: همچنین حدود ۲۰۰ واحد تولیدی نیمه تمام را احصاء کرده ایم که با انجام اقدامات لازم برای تامین اعتبار مورد نیاز، انها را نیز وارد گردونه تولید و صادرات کنیم.
استاندار آذربایجان غربی به برنامه های استان در بخش کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به کم آبی و معضل دریاچه ارومیه، امکان توسعه در بخش کشاورزی وجود ندارد اما با تغییر اولویت های توسعه در استان از کشاورزی سنتی به سایر بخش ها، در تلاش هستیم که به ارتقای ظرفیت های بخش کشاورزی و توسعه صنایع پشتیبان آن کمک کنیم.
وی به ظرفیت هم مرزی استان با سه کشور خارجی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز دیگر مرز یک تهدید نیست بلکه فرصتی برای توسعه اقتصادی و تجارت خارجی استان است و سعی داریم با توسعه و راه اندازی بازارچه های مرزی، به معیشت و اشتغال روستاهای مرزی در استان کمک کنیم، زیرساخت های قانونی لازم برای اجرای این طرح آماده شده که در صورت تصویب به مرحله اجرا خواهد رسید.
استاندار همچنین از سفر خود در چهارمین روز از هفته دولت به منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: در سفر به این منطقه، طرح های و پروژه های مختلفی در حوزه های مختلف افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد که از جمله آنها می توان به آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه برق و واگذاری زمین برای احداث پتروشیمی در این منطقه اشاره کرد.
سعادت در خصوص دورنمای استان آذربایجان غربی گفت: برای استان آذربایجان غربی با سابقه تمدنی دیرینه، داشتن اقوام و اقلیت های مختلف و مردمان ساعی و تلاشگر و همچنین بدارا بودن پتانسیل های فراوان، آینده بسیار درخشانی متصور است و امیدواریم با بکارگیری ظرفیت های موجود، زمینه اشتغال جوانان و همچنین توسعه همه جانبه در این استان فراهم شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۵:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


پنج − = 1