طی سال گذشته انجام شد

صادرات ۵۰ محصول فناورانه شرکت های پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

صادرات ۵۰ محصول فناورانه شرکت های پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان،رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته میزان صادرات شرکتهای فناور و دانش بنیان استان در مجموع ۳۳ هزار و ۹۵۰ دلار در قالب بیش از ۵۰ محصول بود.
جواد نوری نیا از فعالیت ۱۰۵۶ نفر منابع انسانی در شرکتهای مستقر در پارک استان خبرداد و تصریح کرد: در سال گذشته شرکتهای مستقر در پارک علم وفناوری ،۷۳درصد در فروش سالانه خود رشد داشته اند و در مجموع بیش از ۲میلیارد و ۹۳۹ میلیون ریال فروش ثبت شد.
رئیس پارک علم وفناوری آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۱۶۳ واحد و شرکت در پارک علم وفناوری استان، خاطر نشان کرد: علاوه بر واحدهای مستقر در پارک علم وفناوری در مرکز استان، ۲واحد در مرکز رشد ماکو، ۶ واحد در مرکز رشد خوی و ۸ واحد در مرکز رشد میاندوآب فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: ۳۸ درصد شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری استان در حوزه برق و الکترونیک و تجهیزات پیشرفته فعالیت دارند و در رتبه‌های بعدی رشته های IT و کشاورزی قرار دارند.
رئیس پارک علم و فناوری استان ادامه داد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی یک استان معدنی است متاسفانه کمتر شاهد فعالیت شرکت ها در این حوزه هستیم و فقط ۲ شرکت فناور در حوزه معدن فعالیت دارند.
نوری نیا اظهار کرد: هیچ اولویتی درحمایت از شرکت ها و جذب آنها در پارک وجود ندارد و هر شرکتی که محصول و ایده فناورانه قابل قبولی داشته باشد، حمایت می‌شود.
وی در خصوص اهم برنامه های پارک نیز یاد آور شد: توسعه خدمات آزمایشگاهی، شناسایی صاحبان سرمایه علاقه مند به سرمایه گذاری فناورانه در استان، راه اندازی اولین مرکز رشد در زمینه صنایع معدنی، راه اندازی مرکز رشد سلامت و راه اندازی پردیس مشترک علم و فناوری با شهرک های صنعتی و پردیس کشاورزی از جمله اهم برنامه‌های پارک علم وفناوری استان برای سال جاری است.
نوری نیا ادامه داد: کمبود منابع مالی جهت توسعه امکانات زیرساختی، کمبود فضا برای استقرار و امکانات زیرساختی جهت ارائه به شرکتها، عدم تخصیص به موقع اعتبارات ملی و استانی، کمبود نیروی انسانی توانمند در پارک، عدم اجرای کامل مفاد قانونی جهش تولید دانش بنیان توسط دستگاه های اجرایی استان از اهم چالش های پیش روی پارک علم و فناوری استان است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 4