آراز آذربايجان گزارش مي دهد//

شور انتخاباتی با حضور آگاهانه مردم آذربایجان غربی در پای صندوق های رای

شور انتخاباتی  با حضور آگاهانه مردم آذربایجان غربی در پای صندوق های رای

گروه گزارش: مردم شهرهای مختلف آذربایجان غربی با حضور حداکثری خود در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری پای صندوق رای آمدند و با خلق حماسه آگاهانه خود شور انتخاباتی را رقم زدند.
به گزارش آراز آذربایجان،شور انتخاباتی در شهرهای آذربایجان غربی به خصوص ارومیه رنگین کمان اقوام و ادیان رفته رفته به اوج خود رسید و دراکثر اوقات شاهد ازدحام مردم در شعب اخذ رأی هستیم.
اسفندماه با وجود سرمای هوا هیچ‌گاه چنین شور گرمی تجربه نکرده بود، ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ گویی رنگین کمان اقوام و ادیان در صف‌های طولانی گرد آمده بودند تا بار دیگر مهر تأیید بر شناسنامه این انقلاب حک کنند.
همه از ساعات اولیه صبح آمدند و از پیرزن و پیرمرد ۹۰ ساله عصا بر دست تا جوانان و نوجوان، کودکان بر دوش پدران آمدند تا بار دیگر پای در میدان دفاع از انقلاب بگذارند و آذربایجان غربی حماسه‌ای دیگر خلق کرد.
مردم آذربایجان غربی ترک و کرد و اقلیت‌های مذهبی مصمم و یک صدا با وحدتی مثال زدنی دوباره برای انتخاب فردایی روشن و ایرانی سرافراز حماسه حضور را به نمایش گذاشتند.
پیر و جوان به صحنه آمدند؛ با عصا آمدند، با ویلچر آمدند، پرچم به دست آمدند، با سربند پرچم جمهوری اسلامی ایران و بچه به بغل آمدند و همه یک هدف مشترک داشتند آن هم حفظ کشور و اداره آن به دست خودشان بود.
سرنوشت کشور سن و سال نمی‌خواهد همه وظیفه داریم
پیرزن ۹۰ ساله اهل باروق که به همراه همسرش برای شرکت در انتخابات آمده بود، می‌گوید، شرکت در انتخابات سن و سال نمی‌شناسد و همه مردم وظیفه دارند با احساس مسؤولیت در قبال سرنوشت شهر و کشور خود در آن مشارکت کنند.
این زوج اهل باروق میاندوآب تاکید کردند: در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام تلاش دارند تا با تبلیغات منفی مردم را از حضور در انتخابت مأیوس کنند مردم با حضور پرشور و حماسی خود، این توطئه دشمن را نیز خنثی می‌کنند.
امیررضا آبروشن که برای شرکت در انتخابات حاضر شده به عنوان رأی اولی می‌گوید، حضور پای صندوق رأی یک وظیفه ملی است از این رو ما تصمیم گرفتیم در نخستین جشن تکلیف سیاسی در تعیین سرنوشت خود و کشور سهمی داشته باشیم.امروز همچنین اقلیت های دینی اعم از ارمنی و آشوری و کلدانی آمدند و یک بار دیگر غیرت و وفاداری خود را به رخ جهانیان کشیده و پیمانی دوباره با انقلاب و نظام و کشور خود بستند.آنها چون همیشه نظیر دوران انقلاب و جنگ و صحنه های دیگر دوباره آمدند؛ شناسنامه به دست و با شوق، صحنه هایی بی نظیر خلق کردند تا بدخواهان این مرز و بوم را باردیگر مایوس کنند.
هموطنان آشوری و ارمنی در شهر و روستا در شعبات اخذ رای خود چون همیشه حضور یافته و برای سربلندی وطن خود رای داده و در سرنوشت کشور خود سهیم شدند تا نگذارند نامحرمان به این سرزمین آسیبی برسانند.
حضور در بین آنها و دیدن شور و شوق و احساس تکلیفشان ستودنی و گفتنی است؛ آنان یکپارچه معتقد هستند حضور درپای صندوق های رای، گشودن مسیری روشن برای توسعه وطن و سربلندی آن در مجامع بین المللی است.
رای ما پاسخی بردشمنان
»نانسی میرزاده« یکی از شهروندان مسیحی در این باره گفت: حضور در انتخابات و رای دادن وظیفه و تکلیف است و ما با رای خود عشق خود را به وطن نشان داده و حرمت خون شهدای سرزمینمان را حفظ می کنیم.
وی افزود: امروز دنیا به این انتخابات چشم دوخته و هر رای ما پاسخی بر دشمنان این سرزمین و عاملی برای تقویت اقتدار بین المللی کشور است.
وی اضافه کرد: خواب دشمن تعبیر نشد و امروز ملت ایران از هرقوم و نژاد آمدند و پیمانی دوباره بسته و نشان دادند توطئه های دشمنان و تبلیغات فضای مجازی راه به جایی نخواهد برد.
حضور حماسی مردم مناطق شهری و روستایی استان برگ زرینی در دفتر انقلاب اسلامی
مردم مرزنشین شهرستان پلدشت اعم از شیعه و سنی یکبار دیگر با حضور پر رنگ شأن در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری به دشمنان نظام و انقلاب ثابت کردند پشت رهبر و انقلاب شأن هستند و خواهند بود.مردم حاضر در پای صندوقهای رأی گفتند حضور ما در پای صندوق‌های رأی یک نه بزرگ به دشمنان انقلاب است و ما با حضورمان سرنوشت خودمان را رقم می زنیم و اجازه دخالت به بیگانگان را نخواهیم داد.مردم شهرستان نقده نیز با بیش از ۱۰۲ هزار واجد شرایط رأی دادن، از ساعات اولیه انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری پای صندوقهای آرا حاضرشده اند و برای انتخاب نماینده اصلح خود آرا را به صندوق‌ها انداختند.
حوزه انتخابیه شهرستان‌های نقده – اشنویه ۱۶۰ هزار واجد شرایط رأی دادن دارد .
مردم ولایت مدار و قدر شناس تکاب از دقایق نخست شروع انتخابات با حضور در پای صندوقهای رأی پایبندی خود بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیروی از ولایت را به نمایش گذاشتند.
تمامی شعب اخذ رأی در تکاب شاهد حضور پرشور و جنب و جوش مردم در پای صندوقهای رأی بوده و شور خاصی در شعب حاکم بود.
مردم تکاب با حضور در پای صندوقهای رأی بر اصل ولایت مداری خویش و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی مهر تأیید زده و با حضورشان تمامی نقشه‌های دشمن را نقش بر آب ساختند.
مردم مرزنشین شهرستان اشنویه نیز از دقایق نخست شروع انتخابات با حضور در پای صندوقهای رأی پایبندی خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیروی از ولایت را به نمایش گذاشتند.
۲۳۰۲ شعبه اخذ رأی میزبان حضور حماسی مردم بود
۲ هزار و ۳۰۲ شعبه اخذ رأی، میزبان حضور حماسی مردم آذربایجان‌غربی در انتخابات روز جمعه ۱۱ اسفندماه بود.در آذربایجان‌غربی یک هزار و ۴۴۱ شعبه ثابت و ۸۶۱ شعبه سیار و همچنین ۱ هزار و ۱۳۴ شعبه شهری و یک هزار و ۱۶۸ شعبه روستایی برای اخذ آرای مردم حتی در مناطق صعب‌العبور و دورافتاده آماده شده بود.۲۳ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی برگزاری انتخابات در استان، هیئت‌های نظارت و ۲ هزار و ۶۱۰ بازرس، مسئولیت تضمین سلامت انتخابات و صیانت از آرای مردم را بر عهده داشتند و برای هر ۱۵ شعبه یک سربازرس و هر شهرستان آذربایجان‌غربی یک بازرس ویژه جهت پیگیری شکایات احتمالی مردم تعیین شده بود.۲ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۷۱۳ نفر واجد شرایط رأی دادن در آذربایجان‌غربی بودند که ۱۴۱ هزار و ۶۵ نفر نیز رأی اولی بوده و در راستای تسهیل روند انتخابات، رأی دهندگان با یکی از مدارک شناسنامه، کارت ملی، پایان خدمت، گواهینامه یا گذرنامه معتبر در شعب حضور یافته و رأی دادند.
صلاحیت ۳۸۵ کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید شده و با انصراف تعدادی از نامزدها، ۲۸۵ کاندیدا در سطح استان از اقوام، مذاهب، سلایق و گرایش‌های سیاسی مختلف با هم به رقابت پرداختند.همچنین چهار نامزد در بخش خبرگان رهبری برای کسب آرا مردمی با هم رقابت کردند.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در ۱۰ حوزه انتخابیه آذربایجان غربی برگزارشد و شایان ذکر است زمان رای گیری برای چند ساعت تمدید شد که این از کثرت حضور مردم در شعب رای حاکی بود .
در شعبی که اخذ رأی در آن پایان یافت بلافاصله شمارش آراء آغاز شد. طبق گفته رئیس ستاد انتخابات، به احتمال قوی، نتایج انتخابات مجلس تا روز یکشنبه نهایی می‌شود.
Arazazarbaijan.siyasi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


× 6 = سی