شمیم عطر رضوی درآذربایجان غربی پیچید

شمیم عطر رضوی درآذربایجان غربی پیچید

گروه گزارش:همزمان با دهه کرامت با حضور خدام حرم رضوی درآذربایجان غربی باردیگرعطر رضوی مشام دلدادگان امام هشتم در این دیار را نوازش کرد. مردم آذربایجان غربی این روزها همزمان با دهه کرامت میزبان خدام حرم رضوی هستند و مانند سال‌های گذشته حرکت فرهنگی و فراگیری را با رویکرد بسط و تعمیق جایگاه سیره و سنت حضرت ثامن الحجج (ع) در ماه ذی القعده آغاز کرده‌اند.
جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان‌غربی با حضور خادمان آستان قدس رضوی در مزار شهدای ارومیه آغاز شده و برنامه های مختلف فرهنگی این سفیران حرم رضوی در استان ادامه دارد.خادمان آستان قدس رضوی در اولین روز از آغاز جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان غربی با حضور در مزار شهدای ارومیه نسبت به مقام شهدا ادای احترام کرده و با آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.در این مراسم که در محل گلزار شهدای ارومیه برگزار شد، حاضران و خانواده‌های شهدا نمک متبرک حرم رضوی را از خدام هدیه گرفتند.
*برگزاری همایش روز ملی تکریم امامزادگان
سپس با حضور خادمان آستان قدس رضوی، همایش روز ملی تکریم امامزادگان در جوار امامزاده محمد و ابراهیم (ع) ارومیه برگزار شد.
در این همایش که با قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) آغاز شد، حجت الاسلام برادری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه به ارائه سخنانی در باب ضرورت تکریم امامزادگان و نیز کرامات اهل بیت (ع) پرداخت.محمد حضرت پور شهردار ارومیه نیز در این برنامه با تقدیر از مجری جشنواره زیر سایه خورشید که موسسه دارالحافظین قرآن کریم است، فرهنگسازی گرامیداشت دهه کرامت و برگزاری جشن‌های رضوی را امری پسندیده عنوان کرد.
روحانی حرم مطهر رضوی با مداحی در وصف امام رضا (ع) دل‌های حاضران را روانه مشهد الرضا کرده و در پایان با اهدای نمک متبرک رضوی از حاضران تجلیل شد.
*دیدار خدام رضوی با جانباز?? درصد در ارومیه
دیدار و گفتگو با اخلاقی جانباز ?? درصد در ارومیه از دیگر برنامه‌های خادمان حرم مطهر رضوی بود.حجت الاسلام دسترس روحانی کاروان رضوی در این دیدار با اشاره به اهمیت نقش رزمندگان در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مسیر شهدا باید ادامه یابد، چرا که با بزرگداشت شهدا و جانبازان از بلایا حفظ می‌شویم.بیان خاطراتی از دفاع مقدس و جبهه و نیز تأثیر روحیه والای رزمندگان بر شهادت از جمله گفت و گوهای این دیدار بود.همچنین در ادامه خادمان حرم مطهر رضوی با خانواده شهید بهرام جسور دیدار و از آنان دلجویی کردند.مداحی خادمان آستان قدس رضوی و نیز قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) توسط حجت الاسلام دسترس و نیز اهدای هدایای متبرک به خانواده و دختر سه ساله این شهید از جمله حاشیه‌های این دیدار بود.
خادمان آستان قدس رضوی سپس از سالمندان خانه فردوس ارومیه دیدار کردند در این دیدار که ?? نفر از سالمندان آقا و خانم حضور داشتند، خدام بارگاه مطهر رضوی از پدران و مادران دیدار و حاضران پرچم متبرک حرم ثامن الحجج (ع) را زیارت کردند.
روح حاکم بر فضای خانه سالمندان فردوس بسیار معنوی و حزن آلود بوده و موجب سرازیر شدن اشک شوق از دیدگان حضار شد.قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) و مداحی خادم امام رضا (ع) در مدح آن حضرت موجب روانه شدن دل‌ها به مشهدالرضا شد، در پایان این دیدار نبات متبرک به آقایان و بانوان اهدا شد.
*برگزاری مراسم دعای ندبه با حضور خادمان ثامن الحجج در ارومیه
برگزاری مراسم قرائت دعای ندبه از دیگر برنامه‌های خادمان آستان قدس رضوی در ارومیه بود که با حضور پرشور مردم این شهرستان برگزار شد.در این مراسم که در مسجد لطفعلی خان ارومیه برگزار شد، پس از قرائت دعای ندبه، قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) و مداحی در وصف امام رضا (ع) و خواهر گرانقدر ایشان حضرت فاطمه معصومه (س) توسط یکی از خادمان حرم رضوی انجام شد.فضای روح بخش و سرشار از معنویت حضور خادمان در مسجد موجب نزدیکی دل‌ها به امام رضا (ع) شده است.
*از قرائت اذان در گوش نوزاد تا اشک شوق پرستاران در بیمارستان امام رضا (ع)
خادمان آستان قدس رضوی سپس با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) ارومیه از بیماران و کادر درمانی این بیمارستان عیادت کردند.در این دیدار که از بخش‌های مختلف بیمارستان امام رضا (ع) انجام شد، خادمان با کادر درمانی و بیماران بخش‌های داخلی، زنان و کودکان عیادت کردند.از جمله حاشیه‌های جالب این برنامه قرائت اذان توسط یکی از خادمان بارگاه رضوی در گوش نوزاد دختر بنام فاطمه و اشکباران شدن چشمان پرستاران بود که منجر به منقلب شدن حال حاضران شد.
*بودن حرم امام رضا (ع) در ایران از الطاف الهی است
دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه آخرین برنامه خادمان آستان قدس رضوی در دومین روز حضور در شهرستان ارومیه بود.حجت الاسلام سید مهدی قریشی در این دیدار گفت: وجود حرم امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) در ایران از الطاف الهی است که باید قدر دانسته شود.وی در این دیدار که در محل دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، با تبریک اعیاد دهه کرامت و فرارسیدن میلاد امام هشتم اظهار کرد: جشنواره زیر سایه خورشید برنامه موفقی است که در ایام دهه کرامت با حضور سفیران رضوی در جای جای میهن اسلامی و نیز در آذربایجان غربی برگزار شده و نقش بسزایی را در شناساندن ابعاد مختلف زندگی امام رضا (ع) ایفا می‌کند.
امام جمعه ارومیه افزود:‌ وجود حرم امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) در ایران از الطاف الهی است که باید قدر دانسته شود.وی با بیان اینکه لطف ائمه والا بوده و قابل درک نیست، اقدام آستان قدس رضوی و همکاری موسسه دارالحافظین قرآن کریم را ستودنی و ارزشمند عنوان کرد.مهدی کاتب مسوول برگزاری جشنواره و حجت الاسلام دسترس روحانی کاروان رضوی نیز در این دیدار توضیحاتی در زمینه نحوه برگزاری جشنواره و حضور خادمان در شهرهای مختلف استان را ارائه دادند.اهدای نشان متبرک حرم مطهر امام رضا (ع) و نمک و نبات متبرک توسط خادمان بارگاه رضوی به نماینده ولی فقیه در استان پایان بخش این دیدار معنوی بود.
*خادمان رضوی با هنرمندان و خبرنگاران آذربایجان‌غربی دیدار کردند
جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه آذربایجان غربی با خادمان بارگاه مطهر امام رضا (ع) دیدار و گفتگو کردند.جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های مجازی و مکتوب ارومیه با خادمان آستان قدس رضوی دیدار و گفت و گو کردند.
در این مراسم که در محل حوزه هنری و با حضور مدیرکل حوزه هنری استان برگزار شد، حجت الاسلام دسترس طی سخنانی اظهار کرد: القای معارف اهل بیت (ع) وظیفه اصلی همه هنرمندان و اهالی رسانه است.
وی افزود: قرآن و دعا بهترین هنرنمایی خداوند است، که توسط ائمه اطهار به ما رسیده و تنها معجزه جاوید یعنی قرآن کریم در قالب هنر آمده است.در این آئین پس از مداحی یکی از خدام رضوی و قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) خبرنگاران به پرچم غریب الغربا تبرک جستند و از خادمان نمک متبرک هدیه گرفتند.
*دیدار خادمان آستان قدس رضوی با نماینده خبرگان رهبری در آذربایجان غربی
خادمان آستان قدس رضوی با حضور در دفتر نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با وی دیدار و گفتگو کردند.در این دیدار آیت الله سیدعلی اکبر قرشی نماینده مردم آذربایحان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تبریک فرارسیدن میلاد امام رضا (ع) و دهه کرامت، ارزش خدمت به زائران ثامن الحجج در حرم رضوی را بسیار ارزشمند و والا عنوان کرده و قطعاتی از اشعار در مدح امام رضا (ع) را قرائت کرد.حجت الاسلام دسترس از آیت الله قرشی به دلیل همکاری و همراهی با کاروان رضوی تقدیر و تشکر کرده و نشان متبرک رضوی را به وی هدیه کرد.آیت الله قرشی نیز پس از تبرک به پرچم متبرک حرم مطهر رضوی، کتاب »حدیث غدیر« که تألیف خود اوست را به خدام رضوی هدیه کرد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


− 2 = یک