۱۶ هزار اختلاف در مددکاری کلانتری‌های آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد

۱۶ هزار اختلاف در مددکاری کلانتری‌های آذربایجان‌غربی به سازش ختم شد

آرازآذربایجان،رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: ۱۶ هزار اختلاف در واحدهای مددکاری کلانتری‌های استان به سازش ختم شده که در کل کشور بی نظیر بوده است.
ناصر عتباتی روز دوشنبه در جلسه کمیته راهبردی قضایی انتظامی آذربایجان غربی افزود: ۶۲ درصد اختلافات در واحدهای مددکاری کلانتری ها به سازش ختم شده که کار بسیار ارزشمندی بوده و کمک بزرگی به دستگاه قضایی برای رسیدگی به پرونده‌های مهم است.
وی اضافه کرد: البته باید به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمت رسانی، مروری بر عملکرد در سال جاری داشته تا نقاط ضعف را شناسایی و برطرف و نقاط قوت و هماهنگی ها را تقویت و با یک برنامه دقیق، قاطعانه و با انرژی وارد سال جدید شویم.
وی با اشاره به کاهش برخی جرایم در آذربایجان غربی اظهار کرد: روند نزولی برخی جرایم مانند جرایم خشن و سرقت و روند صعودی نظم و انضباط اجتماعی افتخار ارزشمندی است که نتیجه اقدامات موثر و همپوشانی ۲ مجموعه قضایی و انتظامی است.
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: ایام حساسی را پیش رو داریم از جمله چهارشنبه آخر سال و حتماً باید با افزایش تلاش و هماهنگی برنامه‌های پیشگیرانه را تقویت کنیم تا امنیت روانی شهروندان تامین شود.
عتباتی گفت: نباید اجازه داد هیچگونه مولفه ناامنی در هیچ عرصه ای در استان اتفاق بیافتد و باید امنیت در عالیترین سطح آن برای مردم فراهم شود.
وی افزود: باید آذربایجان غربی برای ناامن کنندگان و اراذل و اوباش با آرای قطعی و بازدارنده و برخورد پلیس ناامن شود و این روند کاهش جرایم و افزایش امنیت را ادامه دهیم.
وی تاکید کرد: بهره مند نشدن سارقان و اراذل و اوباش از ارفاقات قانونی همچون مرخصی در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان از مواردی است که باید در دستور کار باشد.
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به منظور حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و جلوگیری از هرگونه قبح شکنی و هنجار شکنی در این ایام مبارک را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: فعالیت برخی اصناف و اغذیه فروشان بر اساس دستورالعمل ها، برخورد جدی و قاطع سیستم قضایی با افرادی که قصد ایجاد اخلال در نظم و امنیت جامعه را دارند، از دیگر مواردی است که باید اجرایی شود.
در این جلسه در خصوص فعالیت های حوزه های انتظامی و قضایی طی سال جاری در آذربایجان غربی و موفقیت های این بخش، گزارشی از سوی نهادهای مسوول ارائه شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱:۲۱ ب.ظ

دیدگاه


× نُه = 36