گزارش اختصاصي آراز آذربايجان//

نارضایتی کیوسک داران از طرح جدید دکه های روزنامه

نارضایتی کیوسک داران  از طرح جدید  دکه های روزنامه

گروه گزارش:به گزارش آراز آذربایجان، کیوسک های روزنامه فروشی به نوعی ویترین نشریات محسوب می شوند و اکثر خریداران روزنامه با دیدن تیترها و عکسهای روزنامه ها و مجلاتی که در معرض دید قرار گرفته اند اقدام به خرید آنها می کنند.
هرچند با وجود الکترونیکی شدن استقبال از نشریات کاغذی کمتر شده اما بازهم طرفداران خاص خود را دارد. اخیرا شهرداری ارومیه در نظر دارد تا در راستای زیبا سازی شهر و ساماندهی و یکسان سازی کیوسک های مطبوعاتی تمامی دکه های روزنامه فروشی را به یک شکل واحد درآورد و به همین منظور یک کیوسک جدید طراحی شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.اما کیوسک هایی که طراحی شده به علت کمبود فضای کافی برای در معرض دید قرار گرفتن نشریات و البته طراحی که فقط مجلات را شامل می شود مورد اعتراض دکه داران قرار گرفته است.
*کیوسک های جدید طراحی شده فضای کافی برای فروش نشربات ندارند
یکی از دکه داران در گفت و گو با خبرنگار آراز در خصوص طرح کیوسک های مطبوعاتی جدید اظهار داشت: در حال حاضر فروش روزنامه و نشریه کاهش یافته است و این در حالی است که این نشریات در معرض دید مردم قرار گرفته است.وی افزود: کیوسک مطبوعاتی پیشنهادی با توجه به اینکه فضای بسیار کمی برای دید عموم دارد این فروش کمتر را نیز مختل خواهد کرد.این روزنامه فروش گفت: در حال حاضر بیشتر از ۱۲۰ نوع تنوع نشریه وجود دارد و این در حالی است که کیوسک های جدید نزدیک به ۳۰ محل قرار دادن نشریه دارد که با توجه به اندازه آن فقط مختص مجله است و برای روزنامه نیز نمی توان از آن استفاده کرد.
وی با بیان اینکه اگر کیوسک ها فضای کافی برای عرضه مطبوعات را نداشته باشند با رکود در دو جنبه مواجه خواهیم شد، ادامه داد: در معرض دید نبودن نشریات هم موجب کاهش فروش آنها می شود و هم به دکه داران آسیب می‌زند.دکه دار با سابقه ارومیه تصریح کرد: اینکه کیوسک های مطبوعاتی یکسان و هم شکل شوند جلوه خوبی به شهر می دهد اما باید در طراحی آنها بسیاری از جنبه ها لحاظ شود تا ضرری متوجه کسی نباشد.
*کیوسک فعلی فقط یک طرح پیشنهادی است
محمد ستارپور رئیس کمیسون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت و گو با خبرنگار آراز اظهار داشت: طرح جدید کیوسک های مطبوعاتی جدید فعلا در حد یک پیشنهاد مطرح شده و هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.
وی افزود: این طرح پیشنهادی در شورای صنفی مطبوعات مطرح می شود و در مراحل ساخت کیوسک نهایی نظرات این شورا و روزنانمه داران لحاظ خواهد شد.
ستارپور گفت: ۸۰ کیوسک مطبوعاتی در سطح شهر وجود دارند که شهرداری و شورای شهر ارومیه در نظر دارد به آنها به صورت یکنواخت و یک رنگ ارائه خدمات کنند.
رئیس کمیسون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: موضوعی که باید در ساخت کیوسک های جدید مورد توجه قرار بگیرد این است که فضای آنها نباید از فضای دکه های قبلی بیشتر باشد چون خصوصا در خیابان های اصلی شهر این امکان وجود ندارد.
وی اذعان کرد: هدف ما علاوه بر زیباسازی شهر و ساماندهی کیوسک های مطبوعاتی، در معرض دید قرار گرفتن نشریات و حفاظت از آنها در برابر باد و باران و برف است که باعث بی‌کیفیت شدن آنها می شود.
*نشریات باید در معرض دید مشتریان قرار بگیرد
علی صیادی عضو شورای صنفی مطبوعات اذربایجان غربی در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: هدف ما در شورای صنفی مطبوعات این است که روزنامه و نشریه بر روی زمین قرار نگیرد و به همین علت دکه های فعلی جوابگوی این موضوع نیستند.
وی افزود: تلاش ما در راستای جابجایی درست روزنامه و قرار گرفتن آن در معرض دید مشتری می باشد نه اینکه تنقلات جای نشریه را در دکه ها بگیرد و علاوه بر این اطراف دکه اشغال نگردد.صیادی گفت: مطبوعات تا زمانی که در دیدگاه مردم قرار نگیرد خریداری نمی‌شود و طراحی دکه های جدید که فضای کافی برای این امر ندارند باعث رکود این امر خواهد شد که سبب شده اعتراض دکه داران و روزنامه فروشان را در پی داشته باشد.
عضو شورای صنفی مطبوعات آذربایجان‌غربی ادامه داد: شورای صنفی مطبوعات برای طارحی دکه های جدید پیشنهاداتی دارد که در صورت خواست شورای شهر و شهرداری ارومیه آنها را ارائه خواهیم داد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۷:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


+ یک = 6