شرایط سرمایه گذاری در آثار تاریخی و گردشگری آذربایجان غربی را تسهیل می کنیم

شرایط سرمایه گذاری در آثار تاریخی و گردشگری آذربایجان غربی را تسهیل می کنیم

آراز آذربایجان-مدیرکل میراث فرهنگی ،‌صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: سعی داریم شرایط را برای حضور سرمایه گذاران در شهرستانهای مختلف استان و تسهیل مسیر سرمایه گذاری در آثار تاریخی و گردشگری فراهم کنیم.
جلیل جباری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات میراث فرهنگی و گردشگری سلماس گفت: متاسفانه میزان اعتبارات شهرستانها در سالهای گذشته جوابگوی نیازها و برنامه های این اداره کل در حوزه های سه گانه میراث فرهنگی ،‌صنایع دستی و گردشگری نبود اما امروز شاهد رشد و تقویت این اعتبارات به لطف فرمانداران شهرستانها هستیم .
جباری با اشاره به برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری در ارومیه افزود: این جشنواره بهترین فرصت برای معرفی توانمندیهای اقصی نقاط آذربایجان غربی است و شهرستانها می توانند تمامی ظرفیتهای خود را در این جشنواره ارائه کنند.
مرتضی اصغری فرماندار سلماس نیز با اشاره به پیشینه و جغرافیای این شهرستان گفت: سلماس در دشتی زیبا قرار گرفته که منابع غنی گیاهی و طبیعی داشته و موجب شده تا پیش از تاریخ ، آثار زندگی در این شهرستان مشهود باشد.
اصغری تصریح کرد: داشته های فرهنگی و تاریخی سلماس نیازمند معرفی و حفظ و صیانت است و در این زمینه ما نیز آماده همکاری با اداره کل میراث فرهنگی ،‌صنایع دستی و گردشگری استان هستیم .
فرماندار سلماس خاطرنشان کرد: برهمین اساس یکی از موضوعات مورد بحث این جلسه ساماندهی وضعیت تپه تاریخی اهرنجان شهرستان سلماس است که امیدواریم اداره کل میراث فرهنگی ، ‌صنایع دستی و گردشگری مطالعات اولیه و باستان شناسی بر روی این تپه تاریخی را انجام داده و عرصه و حریم این سکونتگاه بسیارقدیمی در ایران مشخص شود .
وی اظهار کرد: شهرداری سلماس نیز نسبت به فنس کشی و تعیین محدوده آن اقدام کرده و هم چنین در خصوص نصب تابلوهای راهنمای جاذبه های گردشگری در سطح شهر با هماهنگی این اداره کل اقدام کند .
اصغری افزود: فرمانداری سلماس نیز علاوه بر تامین هزینه ها تهیه و نصب تابلوهای راهنما در مبادی ورودی شهر ؛ برای احیاء و مرمت کلیسای هفتوان ؛ تپه اهرنجان ، آبگرم ایستی سو و کلیسای آخته خانه سلماس در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبارات لازم را اختصاص خواهد داد

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


3 − = هیچ