نماينده مردم اروميه با تأکيد بر محروميت آذربايجان غربي هشدار داد

نبود عدالت آموزشی یعنی یخ زدن برخی دانش آموزان آذربایجان غربی در کانکس ها

نبود عدالت آموزشی یعنی یخ زدن برخی دانش آموزان آذربایجان غربی در کانکس ها

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس با تأکید بر اینکه استان آذربایجان غربی نیاز به ۵ هزار واحد کلاس درسی دارد، گفت: مدارس کانکسی در فصل سرما دچار یخ زدگی و غیر قابل استفاده می‌شوند.
به گزارش آرازآذربایجان ، نادر قاضی‌پور با انتقاد از نبود عدالت آموزشی در شهرستان‌های کشور در قیاس با پایتخت، اظهار کرد: در برخی مدارس تهران کلاس‌‎های درس به آخرین امکانات و تکنولوژی روز مجهز است؛ این در حالی است که در برخی استان‌های کشور دانش آموزان از نبود سر پناهی برای به مدرسه رفتن هم رنج می‌برند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این فاصله و شکاف طبقاتی به بی عدالتی آموزشی و حتی اجتماعی دامن می‎زند و در این شرایط نمی‌توان سوابق تحصیلی را معیاری برای ورود به دانشگاه دانش آموزان قرار داد، خاطرنشان ساخت: در برخی از مناطق کَپرنشین استان سیستان و بلوچستان بسیاری از مدارس حتی از داشتن صندلی و ابتدایی‌ترین وسایل آموزشی نیز محرومند و در چنین شرایطی وجود این مدارس مدرن و لوکس در تهران که با پیامک به مادر خانواده اطلاع می‌دهد “فرزند شما همینک در چه وضعیتی قرار دارد” قابل درک نیست.
مدارس کانکسی در آذربایجان غربی در فصل سرما غیر قابل استفاده می‌شوند
وی اضافه کرد: در استان آذربایجان غربی هنوز برخی کلاس‌های درس در کانکس تشکیل می‌‎شود که در فصل سرما این کانکس‌ها با معضل یخ زدگی مواجه و در این ایام عملا غیر قابل استفاده می‎شوند.
عضو فراکسیون ولایی مجلس متذکر شد: همچنین تعدادی از دانش آموزان در مدارس خشتی و گلی مشغول به تحصیل هستند و مدارس ساختمانی هم نیاز مبرم به بازسازی و نوسازی دارد.
نیاز آذربایجان‌غربی به ۵ هزار کلاس درس جدید
قاضی‌پور یادآور شد: بر اساس نیاز سنجی صورت گرفته در استان آذربایجان غربی، این استان در حال حاضر ۵ هزار کلاس جدید نیاز دارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت دین اسلام بر تحصیل و تأکید قانون اساسی بر تحصیل رایگان، یادآور شد: بر اساس اصل سی‌ام قانون اساسی دولت‏ موظف‏ است‏ وسایل‏ آموزش‏ و پرورش‏ رایگان‏ را برای‏ همه‏ ملت‏ تا پایان‏ دوره‏ متوسطه‏ فراهم‏ سازد و وسایل‏ تحصیلات‏ عالی‏ را تا سر حد خودکفایی‏ کشور به‏ طور رایگان‏ گسترش‏ دهد.
همچنین نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بعد تربیتی در سیستم آمورشی کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
عین الله شریف‌پور ، با بیان اینکه ایران اسلامی جامعه ای متمدن با پشتوانه دین متمدن اسلام است و تحصیل یکی از شاخصه های این تمدن به حساب می آید، افزود: توجه به بعدهای تربیتی در سیستم آموزشی کشور از اهداف آموزش و پرورش قرار گیرد تا افرادی با شخصیت اجتماعی بالا تربیت و تحویل جامعه شود.
وی مدرسه را کانون اصلی تربیت جامعه ای پویا عنوان کرد و گفت: بیش از یک سوم زمان دانش آموزان در مدارس سپری می شود در حالی که تحقیقات نشان می دهد، آثار تربیتی مدرسه در سایر اوقات روز، دانش آموزان را همراهی کرده و ارتباط مستقیم با رفتارهای او در جامعه دارد.
شریف پور والدین را معلمین دوم در خانه ها خواند و اظهار کرد: ساخت ایرانی آباد و کشوری قدرتمند در همه شاخص ها در دستان دانش آموزان است و راهبری این مسیر نیز بر عهده معلمین و فرهنگیان و والدین که به نوعی معلمین اجتماعی دانش آموزان هستند، می باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: تحصیل مطمئن و باکیفیت دانش آموزان امروزی مرهون خدمات مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی است، تحمل همه سختی های موجود در مسیر انقلاب و یکی از مهمترین آرمان های آن تربیت دانش آموزانی با شخصیت اجتماعی بالا و همچنین با دانش و تیزهوش است.
نماینده مردم شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی نهاد مقدس آموزش و پرورش و مدرسه در واقع مهارت آموزی مسائل اجتماعی، فردی و آموزش تکیه بر روی پای خود ایستادن در میان فرزندان ما و نسل جوان جامعه است.وی با اشاره به اینکه شجاعت، ولایت پذیری، دفاع از ارزش های اسلامی و ایرانی، آگاهی نسبت به دانش های روز دنیا از جمله ویژگی های جوانان ایران و بخصوص خطه آذربایجان است، افزود: تحقق همه این ها در گرو تحصیل صحیح است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۹:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 5