مديرعامل منطقه 8 شرکت غله و خدمات بازرگاني آذربايجان غربي:

هیچ‌گونه آماری در قاچاق آرد در استان وجود ندارد

هیچ‌گونه آماری در قاچاق آرد در استان وجود ندارد

گروه خبر: مدیرعامل منطقه ۸ شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: تا کنون هیچ آماری در جهت قاچاق آرد در استان وجود نداشته است.
به گزارش آراز آذربایجان هوشمند جوادی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه فصل خرید گندم از گندم کاران استان توسط مراکز غیر دولتی این شرکت به اتمام رسیده است اما در مراکز دولتی همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: چهار مرکز دولتی از جمله یک مرکز در خوی، یک مرکز در مهاباد و دو مرکز در ارومیه همچنان گندم کشاورزان و واسطه‌های مالی را خریداری می‌کنند. وی به میزان خرید گندم از کشاورزان در استان اشاره کرد و افزود: امسال بیش از ۲۶۳ هزار و ۷۹۴ تن گندم از کشاورزان استان با تعداد ۴۵ هزار و ۵۸۴ محموله خریداری شده است. وی ارزش گندم خریداری شده در سال جاری را ۲۱۲ میلیارد تومان عنوان کرد و اضافه کرد:خوشبختانه امسال بیشترین میزان گندم بدون واسطه و توسط خود کشاورزان به مراکز خرید ارائه شده است. وی افزود: افت مفید شامل گندم‌های شکسته و افت مفید نیز شامل اضافات همراه گندم همچون خاک را شامل می‌شود.
جوادی تصریح کرد: با چهار درصد افت مفید و دو درصد غیر مفید قیمت گندم ۷۲۰ تومان می‌شد که با یک جایزه ۸۰ تومانی به قیمت ۸۰۰ شد البته قیمت تا ۸۱۴ تومان نیز افزایش داشت و این موضوع نشان می‌دهد افت مفید و غیر مفید به نفع کشاورز پایین در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل منطقه ۸ شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: وزن سن زدگی یک هزار و ۱۰۵ تن بود که از یک طرف عملکرد خوب از طرف استانداری و جهاد کشاورزی امری تاثیر گذار در زمینه مقابله با سن زدگی گندم‌های امسال است. وی به نحوه محاسبه قیمت گندم در صورت وجود سن در گندم‌های ارائه شده توسط کشاورزان اشاره کرد و بیان داشت: به ازای هر میزان سن زدگی ۱۰۰ ریال پول از قیمت گندم کسر می‌شد. وی سهم مباشران (سازمان تعاون روستایی) را در خرید میزان کل گندم استان ۱۱ هزار و ۹۲۰ تن برشمرد و گفت:بقیه میزان گندم خریداری شده توسط مراکز دولتی انجام شده است. جوادی با اعلام اینکه امسال امنیت خوبی در راستای خرید گندم کشاورزان در استان حاکم بود، اذعان داشت: امسال با پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی و همکاری‌های سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در این راستا از خروج گندم کشاورزان از استان برای اولین بار ممانعت شد که این امر تاثیر بیشتری را در خرید میزان کل گندم خریداری شده داشته است. مدیرعامل منطقه ۸ شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی با اعلام اینکه هیچ قاچاق آردی در استان تا کنون به خارج از کشور وجود نداشته است، گفت: خروج قانونی گندم از استان نیز ممنوع بوده و این آمار حتی توسط نیروهای انتظامی نیز گذارش نشده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۵:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


شش − 4 =