مديرکل بنياد مسکن آذربايجان غربي:

سقف ریزی یک هزار واحد مسکونی احداثی در خوی پایان یافت

سقف ریزی یک هزار واحد مسکونی احداثی در خوی پایان یافت

گروه خبر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی همچنین با بیان اینکه در بیش از ۱۸۰۰ واحد مسکونی اجرای فونداسیون و اسکلت ۱۵۰۰ واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده خوی نصب شد، گفت: عملیات اجرای سقف یک هزار واحد مسکونی نیز به اتمام رسیده است.
به گزارش آراز آذربایجان،جعفر برزگر اظهار کرد: از مجموع ۲۱۲۰ واحد تخریب شده در زلزله‌ هشتم بهمن سال گذشته در شهرستان خوی، ۹۶ درصد واحدهای مسکونی احداثی شروع عملیات بازسازی داشته و در ۲۰۱۰ واحد مسکونی احداثی عملیات پی کنی انجام گرفته است.
وی افزود: در زلزله هشتم بهمن ماه شهرستان خوی با حمایت و پیگیری استاندار آذربایجان غربی و تامین منابع ۵۰ درصد تخصیص اعتبارات و تسهیلات مصوب هیات دولت در این خصوص محقق شده است.
برزگر ادامه داد: تمام متقاضیان بویژه واحدهای مسکونی احداثی به منظور عقد قرارداد از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و منتظر واریزی‌ تسهیلات هستیم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: در این خصوص به همکاری بانک‌ها نیاز داریم و از مدیران عامل بانک‌ها تقاضا دارم که در پرداخت تسهیلات تسریع داشته باشند زیرا مردم منتظر پرداخت تسهیلات برای اتمام بازسازی واحدهای مسکونی پیش از فرا رسیدن فصل سرما هستند.
وی یادآور شد: از ۱۱۰۰ واحد مسکونی احداثی مربوط به زلزله ۱۳ مهرماه در شهر خوی و روستاهای اطراف بخش مرکزی نیز عملیات اجرایی سقف در ۷۵۰ واحد مسکونی به پایان رسیده و صاحبان ۴۰۰ واحد مسکونی هم در خانه‌های جدید خود ساکن شده‌اند.
برزگر تاکید کرد: براساس مصوبه هیات دولت پس از تخصیص مبالغ کمک‌های بلاعوض تاکنون مبلغ ۲۱۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به حساب مالکان واحدهای احداثی و تعمیری واریز شده است.
به گفته وی، همچنین تاکنون ۲۹۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی نیز به حساب مالکان واحدهای خسارت دیده از طرف بانک‌های عامل واریز شده است.
وی گفت: براساس مصوبه هیات دولت در زلزله ۱۳ مهر ماه مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای واحدهای احداثی روستایی و سه میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای واحدهای احداثی شهری مصوب شد که براساس پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای مسکونی در سه مرحله به حساب مالکان این واحدها واریز شده است.
برزگر تاکید کرد:پایان خرداد ماه امسال را پایان عملیات اجرایی بازسازی مناطق زلزله زده ۱۳ مهرماه اعلام کرده‌ایم و تاکنون هم پیشرفت عملیات اجرایی در این حوزه بسیار خوب بوده است.وی افزود: محورهایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برنامه ریزی شده که پیش از آغاز فصل سرما بازسازی واحدهای زلزله زده خوی به پایان برسد که برای این منظور نیازمند مشارکت بانک‌های عامل در پرداخت به موقع تسهیلات هستیم.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲:۳۸ ب.ظ

دیدگاه


هشت − 4 =