نماينده مردم پيرانشهر در مجلس شوراي اسلامي:

سفره مردم تحمل‌گرانی دارو را ندارد

سفره مردم تحمل‌گرانی  دارو را ندارد

گروه خبر: نماینده مردم پیرانشهر در مجلس گفت: سفره مردم تحمل افزایش قیمت دارو را ندارد، مجلس با افزایش قیمت دارو به شدت مخالف است و ضروری است وزیر بهداشت و درمان هر چه سریعتر به این موضوع ورود کند.
به گزارش آراز آذربایجان،کمال حسین‌پور نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت چرا رتبه‌بندی معلمان را اجرایی نمی‌کنید؟ مجلس قانون رتبه‌بندی معلمان را مصوب و ابلاغ کرده است؛ لازم است هر چه سریع‌تر وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه نسبت به تأمین اعتبار و اجرایی کردن این قانون اقدام کند.
وی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: چرا مبلغ خرید گندم کشاورزان را پرداخت نمی‌کنید؟ گندم یک محصول استراتژیک و مهم کشاورزی برای کشور ضروری است، اگر مبالغ گندم به موقع پرداخت نشود مردم مجبور می‌شوند گندم خود را به دلالان و واسطه‌ها بفروشند.وی خطاب به وزیر کشور تصریح کرد: معیشت مرزنشینان و رونق اقتصادی مناطق مرزی و مبادلات تجاری در مناطق مرزی فرصت است نه تهدید. امنیت واقعی و دائمی مناطق مرزی با معیشت و اشتغال مردم آن منطقه گره خورده است.
حسین‌پور ضمن تشکر از رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از کمیسیون اجتماعی می‌خواهم در رسیدگی و بررسی قانون سامان‌دهی کارکنان دولت تعجیل کنند. کارکنان و نیروهای شرکتی و قراردادی روزمزد شاغل در دستگاه‌های دولتی با این حقوق اندک توان تأمین معیشت خانواده خود را ندارند و همچنین آینده شغلی آنها در خطر است و ضرورت دارد هر چه سریع‌تر این کارکنان تعیین تکلیف شوند.
وی با گلایه از موضوع گرانی دارو بیان کرد: مگر رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود تأکید نکرد که نان، دارو و بنزین گران نخواهد شد؟ چرا وزارت بهداشت به صورت ناگهانی اقدام به اجرای طرحی به نام دارویار کرده و باعث افزایش سرسام‌آور قیمت دارو شده است. چرا یک سازمانی که خود دچار تعارض منافع است و سابقه عدم حمایت از شرکت‌های داخلی در موضوع مهم تولید واکسن کرونا را در کارنامه خود دارد مجری طرح دارویار در کشور باشد. سفره مردم تاب و تحمل افزایش قیمت دارو را ندارد. مجلس انقلابی با افزایش قیمت دارو به شدت مخالف است، به وزیر بهداشت و درمان تذکر می‌دهم هر چه سریع‌تر به این موضوع ورود کند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 5