رئيس پايانه مرزي رازي :

زیرساخت‌های مرز رازی پاسخگوی حجم مسافران نیست

زیرساخت‌های مرز رازی پاسخگوی حجم مسافران نیست

گروه خبر:مرز رازی خوی به دلیل امن بودن و نزدیکی مسافت به عنوان دروازه اروپا تلقی می‌شود اما این مرز مهم و اثرگذار این روزها به‌دلیل فقدان زیرساختها پاسخگوی حجم مسافران نیست.
اهمیت مرز رازی در خوی به علت وجود خط آهن مهم آسیا و اروپا در آن است که سابقه حدود ۱۰۰ ساله نیز دارد و در این میان پل قطور نیز که یکی از بزرگترین پل‌های خاورمیانه است در مسیر راه‌آهن ایران و ترکیه در نزدیکی شهرستان خوی ساخته شده و در شمار جذابیتهای گردشگری نیز محسوب می‌شود.
راحتی سفر، نزدیکی مسافت، وجود کادر کمرگی مجرب و صف انتظار کم از دلایل انتخاب مرز رازی توسط مسافران در ایام مختلف سال است.
با نکاهی گذرا به سایر مرزهای کشور در می یابیم مرز رازی خوی با سابقه تاریخی یکی از بهترین و امن‌ترین مرزهای کشور است اما کمبود امکانات زیربنایی در کمرگات دو طرف در ترکیه و ایران از مشکلات اساسی مرزهای دو طرف بوده و رفع این مشکلات برای رفاه حال مسافران در مرز رازی-کاپی کوی از ضرورت‌های اساسی امروز است.
مرز ریلی رازی از ظرفیت های بالای تجاری ایران است که باید برای رسیدن به اهداف مورد نظر، کمرگ ریلی ساماندهی و نیاز زیر بنایی آن تامین شود.بیشتر مسافرانی و گردشگرانی که از این مسیر تردد می‌کنند امن‌بودن، راحتی سفر، نزدیکی مسافت، نوع خدمات‌دهی، وجود کادر کمرگی مجرب و صف انتظار کم را دلایل اصلی انتخاب این مرز برای سفر شمردند.
رئیس پایانه مرزی رازی داشت: در سال ۹۴، تقریبا ۳۹۱ هزار نفر در مرز رازی تردد داشتیم که در سال ۹۵ این تعداد با افزایش چشمگیری به بیش از ۵۷۴ هزار نفر رسید.
مظفر وفا گفت: از ابتدای طرح نوروزی امسال که از ابتدای ۲۵ اسفند سال گذشته شروع شده و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت، در ۱۰ روز نخست افزون بر ۴۸ هزار تردد در مرز رازی ثبت شد در حالی که این رقم در سال گذشته حدود ۳۰ هزار مسافر بود.
وفا افزود: پیش‌بینی می‌شود در کل طرح نوروزی که سال گذشته ۵۰ هزار نفر تردد داشته امسال این تعداد به ۷۵ الی ۸۰ هزار نفر برسد.
وی با اشاره به توصیه‌هایی برای مسافران تصریح کرد: هموطنان فیش‌های خروجی را حدالمقدور در شهرهای محل اسکان خودشان تهیه و آماده کنند تا دچار ازدحام شلوغی نشود و با برنامه‌ریزی که انجام می‌دهند، سعی کنند صبح اول وقت در مرز نباشند و در ساعات کار مرز رازی که از ساعت ۹ و نیم صبح تا پنج و نیم بعد از ظهر است، تقسیم کنند.
رئیس پایانه مرزی رازی خوی گفت: به دوستانی که از قبل با مرز تماس می‌گیرند پیشنهاد می‌شود که از ساعت دو به بعد حضور یابند تا شاهد یک عبور آرام از مرز باشند اما صبح‌ها به دلیل اینکه طرف ترکیه دیرتر از حد معمول درهای ورود و خروج را باز می‌کنند ترافیک سنگین ایجاد می‌شود.
وفا بیان کرد: مسافران از خرید فیش‌های بانکی از افراد دست‌فروش خودداری کنند چرا که گذرنامه قبول نمی‌کند و در این فیش‌ها باید حتما شماره ملی مسافران قید شده باشد و امیدواریم بتوانیم با سرویس‌دهی بیشتر خدمات بهتری به مسافران ارائه دهیم و تمامی تلاش همکاران و مجموعه سازمان پایانه‌ها در استان این است که روزبه روز شاهد پیشرفت مرز رازی باشیم .
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، وی اظهار کرد: در همین اوایل سال کلنگ احداث ساخت پایانه رازی به همت مسئولان زده خواهد شد و عملیات عمرانی طرح جامع شروع می‌شود و در دو سال آینده شاهد مجهزترین و به‌روز ترین پایانه کشور در مرز رازی خواهیم بود.
این مرز در سال ۹۰ رسمی شد و هرساله تعداد بیشتری مسافران از این مرز تردد می‌کنند ولی متاسفانه زیرساخت‌های موجود، پاسخگوی حجم عظیم مسافران نیست.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۵:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


پنج + 9 =