نماينده مردم پيرانشهر و سردشت در مجلس:

زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده فراهم نیست

زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده  فراهم نیست

گروه خبر: نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده هنوز در کشور فراهم نشده است.
رسول خضری در گفت و گوی اختصاصی افزود: اجرای این طرح مهم در ابتدا به فرهنگ سازی و آموزش نیاز دارد که این اقدام از سوی وزارت بهداشت هنوز به شکل مطلوبی اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح امسال در کشور میسر نیست اظهار کرد: این طرح سالانه به بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که برای تامین منابع آن هنوز اقدامی نشده است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس همچنین به عدم اجرای طرح بیمه اجتماعی فراگیر در کشور اشاره کرد و گفت: تا زمانی که این طرح در کشور عملیاتی نشود اجرای طرح پزشک خانواده به مشکل برخواهد خورد زیرا طرح بیمه فراگیر مهم‌ترین زیرساخت برای اجرای پزشک خانواده است. وی اضافه کرد: در حالی که بیش از شش میلیون نفر زیر پوشش هیچ یک از بیمه‌ها قرار ندارند، بیش از ۱۵ میلیون نفر از جمعیت کشور به طور همزمان از چند نوع بیمه استفاده می‌کنند.
خضری طرح پزشک خانواده را یک طرح شتاب‌زده عنوان کرد و یادآور شد: برای اجرای این طرح به یک برنامه ریزی دقیق همراه با ایجاد زیرساخت‌های نیاز است که این امر مستلزم هفت تا هشت سال زمان است.
وی پوشش جمعیتی طرح پزشک خانواده به ازای یک پزشک را نیز از جمله ایرادات این طرح دانست و گفت: میزان پوشش این طرح به ازای هر پزشک ۲۵۰۰ نفر برنامه ریزی شده است که این میزان بسیار بالاتر از استاندارهای معمول است.به گزارش ایرنا نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس اضافه کرد: در کشوری مانند انگلستان که از کشورهای الگو و پیشرو در اجرای طرح پزشک خانواده است به ازای هر پزشک ۴۰۰ نفر پیش بینی شده است که در کشور ما بیش از شش برابر این میزان است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


7 × شش =