موردی از ابتلا به “کرونای دلتا” در آذربایجان غربی دیده نشده است

موردی از ابتلا به “کرونای دلتا” در آذربایجان غربی  دیده نشده است

گروه خبر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: تاکنون موردی از ابتلا به گونه جهش یافته ویروس کرونا موسوم به “دلتا” در این استان مشاهده نشده است.
به گزارش آراز آذربایجان، جواد آقازاده با بیان اینکه نگرانی از انتقال این ویروس به استان ما نیز وجود دارد، افزود: در صورتی که دستورالعمل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و به ویژه استفاده از ماسک در بین مردم جدی گرفته نشود بدون شک اتفاق خواهد افتاد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با هشدار نسبت به آغاز موج پنجم کرونا که از جنوب کشور آغاز شده و در حال سرایت به دیگر مناطق است، اضافه کرد: شمار بیماران مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته افزایش یافته و ظرفیت بیمارستان معین استان نیز در حال تکمیل شدن است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار داشت: خوشبختانه این استان با وجود آنکه یک استان مرزی محسوب می شود ولی توانسته این بیماری را در موج های یک، ۲، سه و چهار به خوبی مدیریت کند به طوری که کمترین آسیب ها را داشته باشد.
وی با بیان اینکه هم اکنون هشت شهر استان نارنجی و بقیه نیز در حال زرد است، گفت: از خانواده‌ها درخواست می شود در صورت امکان از حضور در مکان‌های پردتردد شهر همچون بازار، مناطق گردشگری و پرازدحام خودداری کنند و با نشستن در خانه‌ها از آلودگی به این ویروس در امان باشند زیرا ماندن در خانه بهترین و مهمترین راهکار مقابله با این ویروس است و سلامت مردم را به دنبال دارد.
آقازاده افزود: خوشبختانه ۸۵ درصد افراد بالای ۷۰ سال این استان در مقابل بیماری کووید-۱۹ واکسینه شده اند و مشکلی از لحاظ تزریق واکسن کرونا برای افراد بالای ۷۰ سال وجود ندارد و در حال حاضر، واکسیناسیون گروه های سنی زیر ۷۰ سال انجام نمی شود.وی از مردم خواست به شایعات مختلف در زمینه نوع واکسن ها توجهی نکرده و درصورتی که شرایط دریافت واکسن را دارند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


7 × = بیست یک