مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان:

زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان در آذربایجان غربی افتخاری برای کشور است

زندگی مسالمت آمیز اقوام و ادیان در آذربایجان غربی افتخاری  برای کشور است

گروه خبر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: زندگی مسالمت آمیز و توام با وحدت و یکپارچگی اقوام و ادیان در این استان افتخاری برای کشور است.
به گزارش آراز آذربایجان، علیرضا نوروزی در آیین تجلیل از سران پیروان ادیان توحیدی به جهت ایجاد موکب برای زایران ابا عبدالله الحسین (ع) افزود: ما به همسایه بودن و کنار شما بودن افتخار می‌کنیم و این زندگی توام با محبت و صمیمیت، افتخاری برای ایران اسلامی است.
وی با اشاره به برگزاری پیاده روی اربعین حسینی اظهار کرد: یکی از شاخصه های تشیع در جهان امروز پیاده روی اربعین است این همایش بزرگ، نمادی از عرض ارادت عاشقان ابا عبد الله الحسین (ع) و پماد وحدت و همبستگی است.
نوروزی گفت: موکبی که توسط هموطنان آشوری و ارمنی در مرز تمرچین برپا شده بود نقطه عطفی در تاریخ آذربایجان غربی است و محبتی که هموطنان مسیحی کردند قابل تقدیر است و نشان داد همواره در غم و شادی کنار هم هستیم.توماس میرم اسقف اعظم کلیسای آشوری و کلدانی ایران نیز در این مراسم گفت: من واقعا همزیستی مسالمت آمیز در این دیار را احساس می‌کنم بویژه در ایام سوگواری اربعین امام حسین (ع) و باید گفت این مشارکت و همکاری یک وظیفه است.همچنین کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه اظهار کرد: برگزاری برنامه‌هایی نظیر برپایی موکب در اربعین حسینی از سوی هموطنان مسیحی و مسلمان از صدها سخنرانی تاثیرگذارتر است. ”
داریاووش عزیزیان ادامه داد: حضرت مسیح (ع) پیام آور صلح است و یکی از شاخصه های کتاب مقدس این است که به همسایه ات ارزش بگذار و بر همین اساس یک روز همسایه من خوی و روزی شهر و کشوری دیگر است.
نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم افزود: ۴۴ سال قبل امام راحل نهالی را در این خاک کاشت و ما را نگهبان و حافظ آن قرار داد چون اعتقاد امام راحل بر احترام گذاشتن به عقاید است.
شارلی انویه تکیه ادامه داد: ادیان توحیدی، چه در سنگرهای خیابانی انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس و یا در جبهه مبارزه با داعش در عراق و سوریه همواره پیشتاز بوده‌اند.نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: بر خود وظیفه می‌دانم به عنوان شهروند درجه یک آشوری و یا ارمنی بگویم این سنن برگرفته از خوی ایرانی اصیل است و احترام گذاشتن به یکدیگر وظیفه ایرانیان است و براساس این فرهنگ اگر همسایه ناراحت شد ناراحت و اگر خوشحال بود خوشحال می‌شویم.وی با بیان اینکه وظیفه ما احترام گذاشتن به عقاید است، اضافه کرد: در همین راستا یک ایرانی مهمان نواز بر خود وظیفه می‌داند در همه عرصه‌ها حضور داشته باشد.
انویه افزود: بدون تردید معاندین نظام بیکار ننشسته و از عدم رعایت حقوق بشر ملت ایران دم می‌زنند در حالیکه اخیرا ماده ۸۸۱ نحوه تقسیم ارث جامعه ادیان توحیدی مطرح شد که این خود مشت محکمی بر معاندان و دشمنان است.
نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران در مجلس ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همدلی در کشور نیازمندیم.
استانلی سیمونز رییس انجمن آشوریان ارومیه هم با بیان اینکه برای پیشرفت و سربلندی مملکت بدون هیچ منتی باید تلاش کنیم، افزود: ما همه ریشه در خاک این مملکت داریم بنابراین در شرایط خوب و سخت باید کنار هم باشیم.
وی افزود: ما همانند یک خانواده ایم بنابراین در سختی و خوشی باهم هستیم ، در هر ۲ حالت کنار هم قرار می گیریم و در راستای اهداف کشورمان حرکت می کنیم. ما به عنوان یک خانواده در تمامی برهه ها و شرایط عکس العمل نشان می دهیم و وارد میدان می شویم همانطوریکه در زلزله اخیر خوی این همدلی و یکپارچگی را مشاهده کردیم چنانکه آشوریان خارج از کشور نیز کمک‌های خود را به زلزله زدگان ارسال کردند.در این مراسم از سران پیروان ادیان توحیدی به جهت برپایی موکب برای زائران ابا عبد الله الحسین (ع) تجلیل و قدردانی شد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۷:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


یک + 9 =