نماينده مردم اروميه در دفتر آرازآذربايجان :

کوله بران معابر رسمی استان سنندج را به رسمیت می شناسیم

کوله بران معابر رسمی استان سنندج را به رسمیت می شناسیم

سهیل یاوری
گروه گزارش: نادر قاضی پور در بازدید از دفتر روزنامه آرازآذربایجان ، با بیان اینکه در گذشته، استان آذربایجان غربی در مجلس مغفول مانده بود، اظهار داشت: قبل از آنکه نماینده ارومیه در مجلس باشم کلمه آذربایجان را در مجلس شنیده نشده بودیم ولی با ورودم به مجلس، فریاد زنده باد کارگر و یاشاسین آذربایجان سر دادم و در روزهای گذشته نیز از رئیس جمهور سراغ وزیر آذربایجانی را گرفتم و رئیس جمهور پاسخی نداشت تا بدهد چرا که تا کنون وزیری از آذربایجان نداشتیم.
به گزارش آراز آذربایجان ،وی با بیان اینکه پیگیر مطالبات مردم آذربایجان غربی هستیم، تصریح کرد: شاید نماینده های دیگری در کانالهای تلگرامی، شعار حمایت ازآذربایجان بودن می دهد ولی من به صورت جدی پیگیر مطالبات هستم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه به وضعیت دریاچه ارومیه اشاره کرد و اذعان داشت: انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه در دولت احمدی نژاد در قالب احداث ۱۱۴ کیلومتر تونل به تصویب رسیده بود که محقق نشد و با دو فوریت نیز رای نیاورد چرا که در آن زمان وحید جلال زاده مشکل زیست محیطی چون دریاچه ارومیه را به موضوع امنیتی تبدیل کرد در حالی که دریاچه ارومیه موضوع زیست محیطی بود نه امنیتی.
*بهادری نامه طرح سوال از رئیس جمهور در خصوص دریاچه ارومیه را امضا نکرد
قاضی پور افزود: هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس، نامه طرح سوال از رئیس جمهور در خصوص دریاچه ارومیه را امضا نکرد در حالیکه دریاچه ارومیه خط قرمز ما است.
*به جای تدریس زبان مادری اسم دریاچه ارومیه هم از کتابهای درسی حذف شد
وی با بیان اینکه تدریس زبان مادری در مدارس ابلاغ شده است، گفت: به جای توجه جدی به این موضوع، اسم دریاچه ارومیه از کتابهای درسی حذف شد که موضوع در دست بررسی است.
*حادثه مدرسه اسلام آباد نتیجه ترکش همه پرسی اقلیم کردستان عراق بود
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث چند روز گذشته در مدرسه راه شهدا اسلام آباد ارومیه، ادامه داد: موضوع مدرسه راه شهدا در ارومیه نتیجه ترکش همه پرسی اقلیم کردستان عراق بود که آموزش و پرورش قربانی این موضوع شد؛ تمام این حمله_ها ساماندهی شده و توطئه بود که با مدیریت مسوولان با کمترین تلفات از توطئه تمام شدیم.
*دخالتی درمعرفی و انتخاب مدیران استانی نمی کنم
قاضی پور در ادامه دخالت در انتخاب مدیران استانی توسط برخی نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: انتخاب مدیران استانی به پیشنهاد و معرفی وزیر کشور و استانداران انجام می شود و نمایندگان حق انتخاب مدیران را ندارند و من به شخصه برای انتخاب مدیران نفر معرفی نمی_کنم.
*مشکل بخش کشاورزی آقازاده¬هایی هستند که اعتقادی به تولید ملی ندارند
وی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی اعلام کرد: واردات بی رویه، رانت خواری دلالان محصولات کشاورزی، افراد فاسدها آقازاده ها و افرادی که اعتقادی به تولید ملی ندارند از جمله برخی وزار که واردات بی رویه آن دسته از کالاهایی را دارند که در ایران تولید می شوند، را انجام می دهند سبب بروز مشکلاتی در بخش کشاورزی می شود.
این مسؤول گفت: زمانی که در صحن علنی مجلس گلابی خوردم، کار بدی نکردم چرا که اعتراض خود را نسبت به وارادات میوه نشان دادم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در گذشته روزانه در میدان تره بار ارومیه ۵ هزار تن میوه وارد می شد و تا ساعت ۸ صبح روانه بازار میشد ولی امسال ۴ هزار تن میوه در میدان میوه و تره بار بدون مشتری بود و محصولات کشاورزی به عنوان خوراک دام مصرف می شد.
*اشرافی گری مسئولین معضل اصلی نظام است
قاضی پور با اشاره به فاصله طبقاتی حاکم بر جامعه، اظهار داشت: اشرافی گری ایجاد شده در جامعه معضل اصلی نظام است وقتی وزرا ماشین میلیاردی سوار می شوند یعنی فاتحه تولید ملی خوانده شده است.
وی افزود: وزرای بهداشت، جهاد و وزیر راه و شهرسازی همگی به دلیل واردات بی رویه عامل صدمه به اقتصاد کشور هستند.
*کوله بران معابر رسمی استان سنندج را به رسمیت می شناسیم
این مسؤول در ادامه با بیان اینکه کوله بران استان سنندج که در معابر رسمی کوله بری می_کنند مورد تایید ما هستند، ادامه داد: با کوله برانی که در چارچوب شورای امنیت ملی در ساعات اعلامی از سوی مسوولان کوله بری می_کنند کاری نداریم .
*قاچاق انسان ، اسلحه و مشروب کوله بری نیست
ولی گفت: افرادی که در خارج از ساعات مشخص فعالیت دارند، مشروبات، اسلحه و مهمات وارد کرده و ضد انقلاب هستند، ما این ها را کوله بر نمی دانیم ، کوله بران از معابر مشخص شده و زمان تعیین شده تردد می کنند .
هرگز مبادرت به قاچاق انسان ، اسلحه و مشروبات الکلی نمی_کنند ، اما خارج از مقررات تعریف شده برای کوله بری ، این افراد قاچاقچی ، ضد انقلاب و دشمن نظام هستند.
*وزیری که قول مسکن اجتماعی داده در ۵ سال گذشته آجر روی آجر نگذاشته است
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسکن مهر در دوره احمدی نژاد آغاز شد که انتخاب درستی نبود، تصریح کرد: این طرح باید در بافت فرسوده اجرایی می_شد چرا که زیرساختهای مورد نیاز در بافت فرسوده وجود داشت ولی مساکن مهر در مکانهای خارج از شهر احداث شدند که در این میان مکان ها از نظر موقعیت و ارزش منطقه ای تقسیم شدند .قاضی پور یادآور شد: مسکن مهر دولت احمدی نژاد مزخرف بود و وزیر فعلی قول ساخت مسکن اجتماعی را داده بود ولی طی ۵ سال هنوز آجر روی آجر بند نشده است.وی اذعان داشت: باید سالانه ۲۰۰ هزار خانه فرسوده بازسازی و ۱۵۰ هزار خانه مسکن جدید احداث شود تا مشکل افراد فاقد مسکن رفع شود که در این زمینع ویز راه و شهرسازی باید همکاری لازم را داشته باشد.نادر قاضی پور در پایان بعد از پاسخ به سوال تمام خبرنگاران، فی المجلس قول مساعد خود را برای پیگیری مطالبات استان را به خبرنگاران حاضر اعلام کرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۷:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


پنج − = 4