زبان عشق شریک زندگی تان را بشناسید

زبان عشق شریک زندگی تان را بشناسید

گروه خانواده و سلامت: زبان عشق به ما می_آموزد که چطور می¬ توانیم با وجود چالش¬ ها تعارضات و مشغله ¬های روزمره ، رابطه ¬مان را عاشقانه و شاد پیش برده و عشق ورزیدن را فراموش نکنیم؟به عقیده دکتر گری چاپمن مشاور ازدواج و خانواده، عاشق شدن آسان است اما عاشق ماندن یک چالش واقعی است .
وی سال¬ ها با بررسی زوجین و مشکلات آن¬ها به پنج زبان کلی عشق رسیده است که دانستن این زبان ¬ها یکی از ساده ¬ترین راه¬ ها برای ابراز عشق و بهبود روابط زوجین است.زبان عشق شما ممکن است با زبان عشق همسرتان متفاوت باشد ، همانند تفاوت زبان چینی با فارسی ؛ اگر زبان همسر شما چینی باشد ، هر چقدر به زبان فارسی به او ابراز عشق کنید او متوجه نشده و در نهایت در عشق ورزیدن به یکدیگر با مشکل مواجه می_سشوید .
زبان عشق منحصر به فرد بوده ، ریشه در کودکی انسان دارد و مبتنی بر ساختار روانی فرد شکل می گیرد .زبان عشق شما چیست؟ تا چه حد نسبت به زبان عشق خودتان و همسرتان شناخت دارید؟
پنج زبان اصلی عشق
۱-کلام تأیید آمیز:این زبان برای تایید تشویق ، ستایش ، قدردانی و ابراز محبت استفاده می ¬شود ؛ وقتی زبان اصلی عشق کسی تعریف و تمجید باشد ، او از کلام محبت آمیز و تشویق کننده لذت برده و شما می¬ توانید با ستایش و تایید او ، عشق و دوست داشتن خود را به او یادآوری کنید.
۲-اختصاص زمان:این زبان در مورد اختصاص دادن وقت و توجه بی ¬اندازه است هنگامی که با شریک زندگی ¬تان وقت می ¬گذرانید با او تماس چشمی برقرار کنید فعالانه به او گوش داده ، بدون هیچ قضاوتی همدلی کرده و عواملی که باعث حواس ¬پرتی تان می شود را حذف کنید . افرادی که زبان عشقشان اختصاص زمان است ، کیفیت را به کمیت ترجیح می دهند وقتی فعالانه حضور دارید و به آن ها توجه می_¬کنید، احساس دوست داشتن و عشق را به شریکتان انتقال می¬ دهید.
۳-صمیمت فیزیکی:زبان عشق برخی افراد لمس فیزیکی است و این یک ابزار قوی برای تبادل عشق در زندگی زناشویی این افراد است آن ها از طریق محبت جسمانی مانند گرفتن دست یکدیگر ، احساس دوست داشته¬ شدن می¬ کنند.
۴-ارائه خدمات:برخی افراد زبان عشقشان ارائه خدمات است برای این افراد ، رفتار بسیار موثر تر از کلام است وقتی برای او کار های خوبی نظیر کمک به شستن ظرف¬ ها ، نگه داری از فرزندان و … را انجام می_دهید ، در واقع به دنبال کسب رضایت و ابراز عشق خود به او هستید .
۵-دریافت هدیه:در برخی افراد هیچ چیز به اندازه هدیه گرفتن احساس عشق را به آن¬ ها انتقال نمی دهد ؛ مهم نیست که ارزش مادی هدیه چقدر است ، چیزی که اهمیت دارد این است که شما به فکر او بوده_¬اید.
و در نهایت …:همه¬ ما انسان¬ ها عشق را متفاوت بیان و احساس می¬ کنیم ؛ به گفته دکتر چاپمن درون هر فردی یک مخزن عاطفی وجود دارد که باید با عشق پر شود و بسیاری از بدرفتاری های همسران، ناشی از خالی بودن مخزن عشق است .به گزارش آرازآذربایجان به نقل از سلامت نیوز ، زمانی که زبان عشق یکدیگر را بشناسید می ¬بینید که عمل کردن آن آسان است . صحبت با زبان عشقِ شریکِ زندگیتان ، نیاز به کمی تلاش و تمرین دارد و اگر هر دو متعهد بوده و به زبان عشق با هم صحبت کنید، خود را نه تنها در عشقی عمیق بلکه در رابطه ¬ای شاد و پر از رضایت همدلی و صمیمیت خواهید یافت .»به یاد داشته باشید روابط سالم متولد نمی¬ شوند، بلکه با توجه و تلاش ساخته می شوند«

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


2 − = یک