اراده دولت در جلوگیری از شکل گیری سیاست‌های یک شبه قابل تحسین است

اراده دولت در جلوگیری از شکل گیری سیاست‌های  یک شبه قابل تحسین است

گروه خبر:عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اراده دولت در مبارزه با فساد اقتصادی، حذف رانت و جلوگیری از شکل گیری سیاست‌های یک شبه قابل تحسین است و ما از آن حمایت می‌کنیم ولی باید ریشه‌ای به این موضوع نگریسته شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اراده دولت در مبارزه با فساد اقتصادی، حذف رانت و جلوگیری از شکل گیری سیاست‌های یک شبه قابل تحسین است و ما از آن حمایت می‌کنیم ولی باید ریشه‌ای به این موضوع نگریسته شود.
موید حسینی صدر، نماینده مردم خوی و چایپاره در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی دولت، برگزاری همایش مبارزه با مفاسد اقتصادی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: باید در این همایش راه‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی بیان و اطلاع رسانی شود.
وی افزود: معتقدم دولت باید در کنار این همایش سایتی ایجاد کند تا آحاد جامعه اعم از بازاریان، فعالان اقتصادی، تحصیل کرده‌ها، دانشجویان و ذی نفعان راههایی که از طریق آن سواستفاده می‌شود را احصا و در این سایت قرار دهند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دولت می‌تواند با مراجعه به این سایت که مطالب آن به طور مستقیم توسط مردم جمع آوری شده، منافذ فساد اقتصادی را احصاء و نسبت به ادامه این روند برنامه ریزی دقیقی انجام دهد.
حسینی صدر اظهار داشت: اراده دولت در جهت مبارزه با فساد اقتصادی، حذف رانت و جلوگیری از شکل گیری سیاست‌های یک شبه قابل تحسین است و ما از آن حمایت می‌کنیم ولی باید ریشه‌ای به این موضوع نگریسته شود.
وی ادامه داد: یکی از ریشه‌های مفاسد اقتصادی، عدم شفافیت است و باید این مهم به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن ادامه داد: اگر در واگذاری امتیازات، مجوز واردات و صادرات، وام و… شفافیت بوده و اطلاع رسانی کامل شود رقابت شکل خواهد گرفت و اگر رقابت شکل بگیرد انحصار از بین می‌رود و در نتیجه رانتی ایجاد نخواهد شد.
نماینده خوی و چایپاره، حرکت دولت به سمت الکترونیکی شدن مبادلات اقتصادی را از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با فساد اقتصادی عنوان کرد و گفت: اگر دولت به سمت مکاتبات الکترونیکی سوق پیدا کند فساد اقتصادی کاهش پیدا خواهد کرد.
این نماینده مجلس نهم اظهار داشت: الکترونیکی بودن مبادلات اقتصادی نه تنها منجر به کاهش فساد اقتصادی در سطح کشور بلکه به کاهش هزینه ها و حتی کاهش زمان هم کمک می کند.
وی گفت: در دنیای امروز محل‌هایی که تصمیم گیری‌های مهم اقتصادی در آن صورت می‌گیرد سعی می‌کنند به صورت الکترونیکی باشد تا از دیدار چهره به چهره اشخاص کاسته شود و نامه نگاری‌ها به صورت مجازی انجام شود.
حسینی صدر، حذف انحصار‌ها را از دیگر راهکارهای مبارزه با فساد اقتصادی عنوان کرد و گفت: اگر شرایط رقابتی ایجاد شود مردم در عرصه اقتصادی حضور خواهند داشت و این موضوع منجر به شفافیت و در نتیجه کاهش فساد اقتصادی در سطح کشور خواهد شد.
این نماینده مجلس اظهار داشت: تا سال ۸۸ – ۸۹ مجوز فروش از کشور حذف شده بود ولی در چهار سال اخیر مجددا شکل گرفت و دولت یازدهم که به تازگی قدرت اجرایی را در دست گرفته باید تدبیری بیاندیشد که این فرصت‌ها و زراندوزی‌های باد آورده از بین برود از جمله در حوزه نفت و گاز که حساسیت ویژه‌ای می‌طلبد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، »همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد«، روز دوشنبه، ۱۷ آذرماه، با حضور سران قوای سه گانه و مسئولان عالی‌رتبه، کارشناسان، فعالان بخش خصوصی، اساتید دانشگاه و حوزه و اصحاب رسانه در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می‌شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


هشت − = 2