رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

روزانه ۵۰۰ تن میوه از روستای بالو به خارج کشور صادر می شود

روزانه ۵۰۰ تن میوه از روستای بالو به خارج کشور صادر می شود

آرازآذربایجان،ارومیه- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: روزانه ۵۰۰ تن میوه از روستای بالو در ارومیه به خارج از کشور صادر می شود.
خسرو شهبازی روز سه شنبه در بازدید از روستای بالو با بیان اینکه روستای بالوی ارومیه، یکی از پایانه‌های صادرات میوه کشور، افزود: روستای بالوی ارومیه با داشتن یک پنجم واحدهای سورت و بسته بندی و سردخانه‌ای آذربایجان غربی یکی از بزرگ‌ترین پایانه‌های صادراتی کشور است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از مجوع ۴۵۰ واحد سردخانه و ۱۰ واحد سورت و بسته بندی ۵۳و احد سردخانه و ۳ واحد سورت وبسته بندی در این روستا قرار دارد.
شهبازی با بیان اینکه این روستا یکی از بزرگ‌ترین پایانه‌های صادراتی کشور است، گفت: روزانه ۵۰۰ تن میوه از بالو به کشورهای روسیه، پاکستان، هندوستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.
وی گردش مالی صادرات میوه را در این روستا بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال در سال عنوان کرد و گفت: بالو قطب اقتصادی در آذربایجان غربی است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هم با اعلام اینکه روزانه ۵ هزار نفر در این روستا مشغول به کار هستند، گفت: بالو به روستای اشتغال ایران معروف است وگردش مالی دستمزدهای روزانه در این روستا ۱۵۰ میلیارد ریال است.
محمد دهقانی بزرگ‌ترین مشکل این روستا را جذب نیروی کار عنوان و اضافه کرد: کارفرمایان مجبورند به علت نبود نیروی کار نیروی انسانی مورد نیاز خود را از شهرستان‌ها و روستاهای همجوار جذب کنند.
مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان غربی هم با بیان اینکه جمعیت این روستا طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ چهارده هزار نفر است، افزود: بالو پنجمین روستای بزرگ ایران است و با توجه به یافته‌های باستان شناسی با ۹ هزار سال قدمت یکی از قدیمی ترین روستاهای کشور است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


سه − = 2