۱۵۷ میلیارد ریال کالاهای احتکار شده در آذربایجان غربی کشف شد

۱۵۷ میلیارد ریال کالاهای احتکار شده در آذربایجان غربی کشف شد

آراز آذربایجان – رئیس پلیس امنیت اقتصادی انتظامی آذربایجان غربی از کشف ۱۵۷ میلیارد ریال کالای احتکار شده از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

سرهنگ بهمن رستمی در نشست با خبرنگاران در خصوص تشریح اقدامات پلیس امنیت اقتصادی که امسال راه اندازی شده است، افزود: رسیدگی به پرونده‌های قاچاق، احتکار، پولشویی، ربا، اخلال در نظام ارزی، فرار مالیاتی، زمین خواری از مهمترین وظایف پلیس امنیت اقتصادی است.
وی ادامه داد: در ۷ ماه گذشته سال جاری ۴۲ پرونده به ارزش ۱۵۷ میلیارد ریال در زمینه احتکار کالاهای اساسی توسط پلیس امنیت اقتصادی استان تشکیل و رسیدگی شده است، ادامه داد: در این زمینه ۴۴ متهم شناسایی و تحویل مراجع قضائی شده است.
سرهنگ رستمی با بیان اینکه عمده کالاهای احتکار شده ۱۲۰ تن برنج، ۱۶۴ تن شکر، ۱۴۳ تن آرد، ۱۴ تن کود، تن سیمان، ۵ هزار و ۳۰۰ لیتر روغن نباتی است، اظهارکرد: در این راستا ۵۶ خودرو سواری توقیف و متخلفان به مراجع قضائی معرفی شدند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی آذربایجان غربی اعلام کرد: کشف ۱۵ هزار و ۱۵۰ عدد ماسک بهداشتی، ۱۱ هزار و ۷۵۰ عدد شوینده قاچاق در این مدت از دیگر کالاهای احتکاری کشف شده پلیس امنیت اقتصادی انتظامی استان در ۷ ماه گذشته بود.
دستگیری ۱۳۷ زمین خوار در آذربایجان غربی در ۷ ماه گذشته سال جاری
سرهنگ رستمی با اشاره به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در برخورد با پرونده‌های زمین خواری گفت: در ۷ ماه گذشته در بحث زمین خواری ۱۳۴ پرونده در استان مورد بررسی قرار گرفته و در این راستا ۱۳۷ متهم دستگیر شده است که نتیجه این اقدامات منجر به بازپس گیری ۲۸۱ هکتار اراضی دولتی و مراتع است.
وی ارزش ریالی اراضی باز پس گیری شده را ۸۰۳ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: سردشت بیشترین زمین خواری را در استان به خود اختصاص داده است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به رسیدگی به اخلال در نظام بازار ارز، ادامه داد: در این راستا ۳۴ نفر دستگیر شدند که میزان ارزش ریالی ارز غیرقانونی ۲ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال است.
سرهنگ رستمی با بیان اینکه در این زمینه ۱۵ صرافی غیرمجاز پلمب شده اند، گفت: عملکرد صرافی‌های دارای مجوز نیز در کنار صرافی‌های فاقد مجوز مورد رصد قرار می‌گیرد.
کشف نزدیک ۳۰ هزار رأس احشام قاچاق در آذربایجان غربی
وی در خصوص قاچاق احشام عنوان کرد: امسال ۲۵ هزار رأس احشام قاچاق توسط مرزبانی و ۴ هزار و ۲۰۰ رأس احشام قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی کشف و ضبط شده است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به آمار قاچاق مکشوفه، اظهار کرد: امسال یک هزار و ۶۶۰ فقره عملیات منجر به کشف کالای قاچاق در استان انجام گرفته است که ارزش کالاهای مکشوفه ۱۱۳ میلیارد تومان است.
سرهنگ رستمی با اشاره به دستگیری یک هزار و ۸۶۷ نفر قاچاقچی، تصریح کرد: در این راستا ۸۸۳ دستگاه خودرو از قاچاقچیان توقیف شد.
وی بخشی از کالاهای مکشوفه شامل ۳۰۸ تن کود شیمیایی، ۱۷۶ تن گندم، ۱۳۹ تن آرد، ۱۲۲ تن برنج، ۷.۵ تن چای، ۳۴ تن شکر، یک و نیم میلیون قلم لوازم بهداشتی، ۴۶۳ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی و ۱۲ هزار پاکت سیگار اعلام کرد.
آذربایجان غربی از جمله استان‌های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز به شمار می‌رود و به علت وجود ۹۶۷ کیلومتر مرز با کشورهای ترکیه، عراق و نخجوان، از جمله بیشترین کالاهای قاچاق کشور در این استان کشف می‌شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲:۵۰ ب.ظ

دیدگاه


4 × پنج =