نماينده مردم اروميه در تذکر به مواضع دستيار رئيس‌جمهور:

اجازه نخواهیم داد کسی به ترک ها توهین و اهانت کند

اجازه نخواهیم داد کسی به ترک ها توهین و اهانت کند

گروه خبر: نماینده ارومیه مواضع دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام را خلاف وحدت ملی خواند و گفت: یونسی اشتباه می‌کند آن حرف‌ها را می‌زند تا با ضربه به اساس نظام شکاف قومیتی ایجاد نماید. ما ترک¬ها اجازه نخواهیم داد کسی به ترک¬ها توهین و اهانت کند .
نادر قاضی‌پور با اشاره به مواضع اخیر دستیار ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، ابراز داشت: ایران بزرگ اسلامی از قومیت‌های مختلف بلوچ، ترکمن، گیلک، لر عرب، ترک و سایر اقوام تشکیل یافته است و قریب به پنجاه درصد ایرانی‌ها تُرک زبان هستند چراکه ما استانی را نداریم که آذربایجانی نداشته باشد.
وی یادآور شد: علی یونسی برای سومین‌بار افاضه‌ی علمی غلطی کرده و سعی داشته است قوم بزرگ ایران را زیر سوال ببرد؛ آذربایجانی‌ها دیگر اجازه نخواهند داد تا این فرد درصدد اهانت برآید و از رئیس‌جمهور نیز انتظار داریم به واقعیت پشت‌پرده مواضع دستیار خود پی ببرد.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مواضع دستیار رئیس‌جمهور جز ضربه به اساس نظام و خدشه‌دار کردن وحدت ملی کارآیی دیگری ندارد، توضیح داد: ترک‌های ایران در طول سالیان اخیر بیشترین زحمات را برای اسلام و قرآن کشیده‌اند و در عرصه‌ی نبرد مردانه جنگ کرده و از خاک کشور دفاع نموده‌اند.
وی خاطرنشان ساخت: فرماندهان آذربایجانی و دلاورمردان لشکر عاشورا علاوه بر آنکه شیرمردانه مقابل رژیم بعث ایستادند در طول سال‌های اخیر به مبارزه با گروهک‌ها پرداختند و از خاک نظام دفاع کردند؛ برای همین هم حضرت امام گفته‌اند آذربایجان پشتیبان اسلام هست و خواهد بود.قاضی‌پور با بیان اینکه امام خمینی(ره) ۶۰ بار درخصوص غیرت آذربایجانی‌ها سخن گفته‌اند، تصریح کرد: امام خامنه‌ای در دیدار با خانواده شهدا امر می‌کنند به فرزندان خود ترکی یاد دهید، آیا سزاوار است فردی که اکنون باید در خانه بنشیند و از نوه‌هایش نگهداری و با آنان بازی کند، درصدد ایجاد شکاف قومیتی در ایران اسلامی باشد؟!وی تاکید داشت: ما تُرک‌ها اجازه نخواهیم داد هرکسی که از جای خود بلند می‌شود علیه‌ ما صحبت کنند بنابراین همانگونه که از نظام جمهوری اسلامی دفاع و کالای ایرانی را ناموس خود می‌دانیم، از زبان و فرهنگ خود هم نمی‌گذریم.
این نماینده مجلس دهم به تذکر نمایندگان ملت به علی یونسی به‌خاطر اظهارات ساختار شکنانه‌اش اشاره و عنوان کرد: امیدواریم دستیار رئیس‌جمهور این تذکر را جدی بگیرد و آقای روحانی نیز با این آقا برخورد کند تا بیش از این حاشیه ایجاد نشود و کار به جاهای باریک نکشد.
وی در خصوص مواضع روزنامه‌ قانون نیز گفت: این روزنامه نامش قانون است ولی بی‌قانونی می‌کند و اخیراً نیز در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته شد؛ شرمنده‌ام که بگویم خبرنگاری که از طرف این روزنامه با بنده صحبت می‌کرد و آن مواضع را داشت خود تُرک‌زبان بود!به گزارش آرازآذربایجان به نقل از آناج ، قاضی‌پور با اعلام اینکه در رابطه با مواضع روزنامه قانون از وزیر فرهنگ و ارشاد سوال کرده‌ام، اظهار داشت: چرا این روزنامه به قومیت‌ها و تُرک‌زبانان توهین می‌‌نماید و صالحی برخوردی با آنان نمی‌کند، انشاءا.. در کمیسیون فرهنگی مجلس دهم میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد خواهیم بود و بنده با حضور در آن جلسه از حقانیت تُرک‌ها دفاع خواهم کرد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲ ب.ظ

دیدگاه


5 × = پنج