روایتی آماری از والیبال شهرداری ارومیه در لیگ برتر؛ ۲ نیمه متفاوت

روایتی آماری از والیبال شهرداری ارومیه در لیگ برتر؛ ۲ نیمه متفاوت

گروه ورزشی: تیم والیبال شهرداری ارومیه در حالی لیگ برتر امسال را در رده هفتم جدول به پایان برد و به پلی آف رسید که ۲ نیم فصل متفاوت را تجربه کرد به طوری که در نیم فصل اول، هشت باخت و پنج برد داشت و در نیم فصل دوم به ۹ برد در مقابل چهار باخت رسید.
رقابت های لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور در مرحله مقدماتی پایان یافت و علاوه بر هشت تیم راه یافته به پلی آف، چهار تیم رسیده به مرحله پلی آوت ( برای باقی ماندن در لیگ برتر) مشخص شدند.
فولاد سیرجان، طبیعت اسلامشهر، شهداب یزد، گیتی پسند اصفهان، پیکان تهران، ایفاسرام اردکان، شهرداری ارومیه و چادرملوی اردکان به مرحله پلی آف رسیدند و تیم های سایپا، شهرداری گنبد، نیان الکترونیک مشهد و مس رفسنجان راهی پلی آوت شدند؛ ضمن اینکه پاس گرگان و هورسان رامسر نیز با قرارگرفتن در منطقه امن فصل را به پایان بردند.
اما حکایت تیم والیبال شهرداری ارومیه در این فصل بسیار قابل توجه بود؛ این تیم ۱۴ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت و ۱۲ دیدار را به حریفان واگذار کرد.از این تعداد، ۹ پیروزی و چهار شکست در نیم فصل دوم رقم خورد و پنج پیروزی و هشت شکست نیز در نیم فصل اول برای این تیم به دست آمد.
از بین پیروزی های این تیم، ۶ پیروزی در ست پنجم و با نتیجه سه بر ۲ بوده، پنج برد با نتیجه سه بر صفر و سه برد هم با نتیجه سه بر یک به دست آمده است؛ در شکست ها نیز پنج باخت با نتیجه سه بر صفر داشته، چهار باخت با حساب سه بر یک و سه باخت نیز با نتیجه سه بر ۲ داشته است.
این امر نشان می دهد که شهرداری ارومیه در ۹ دیداری که به ست پنجم کشیده، در ۶ دیدار و ۶۷ درصد مسابقات برنده بوده و ست پنجم را به سختی به حریفان واگذار می کرد.همچنین تیم والیبال شهرداری ارومیه در نیم فصل اول این رقابت ها ۱۳ امتیاز به دست آورده بود ولی اندوخته این تیم در نیم فصل دوم، ۲ برابر شد و ۲۶ امتیاز کسب کرد تا با گذر از حریفان، در مجموع با ۳۹ امتیاز در رده هفتم جای گیرد.تیم والیبال شهرداری ارومیه در این فصل توسط سه تیم گیتی پسند اصفهان، طبیعت اسلامشهر و پیکان تهران دبل شد ( هر ۲ بازی رفت و برگشت را واگذار کرد) و بدترین نتیجه نیز بدون ست برده و امتیاز کسب شده مربوط به بازی شهرداری ارومیه مقابل گیتی پسند بود؛ نتیجه دیدار ۲ تیم در هر ۲ بازی رفت و برگشت سه بر صفر به نفع تیم اصفهانی رقم خورد.
اما شاگردان جهانگیر سیدعباسی و عبدالرضا علیزاده در این فصل، چهار تیم را دبل کردند؛ هورسان رامسر، سایپای تهران، نیان الکترونیک مشهد و مس رفسنجان، این چهار تیم بودند که در هر ۲? دیدار رفت و برگشت مقابل شهرداری به باخت رضایت دادند.بهترین نتیجه شهرداری ارومیه هم با ۲ برد سه بر صفر مقابل هورسان رامسر رقم خورد.شهرداری ارومیه در دیدارهای خانگی بسیار بهتر از دیدارهای خارج از خانه عمل کرد؛ این تیم در ۱۳ دیدار خانگی ۹ برد و چهار باخت داشت و ۲۲ امتیاز کسب کرد.
اما در دیدارهای خارج از خانه شهرداری ارومیه هشت باخت و پنج برد داشت و توانست ۱۷ امتیاز به دست آورد.البته همه بردهای خارج از خانه شهرداری ارومیه در نیم فصل دوم رقم خورد؛ این تیم در نیم فصل اول همه بازی های خارج از خانه را باخته بودو فقط ۲ امتیاز به دست آورده بود ولی در نیم فصل دوم، از ۶ دیدار پنج برد و ۱۵ امتیاز به دست آورد و تنها در یزد مقابل شهداب تن به شکست داد.
با توجه به این آمار، وضعیت شهرداری ارومیه در ۲ نیم فصل اول و دوم بسیار متفاوت بود و این تیم توانست با پیروزی هایی که در نیم فصل دوم با سرمربی گری عبدالرضا علیزاده به دست آورده بود، جواز حضور در پلی آف را کسب کند.به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایرنا، شهرداری ارومیه امروز، در پلی آف به مصاف طبیعت اسلامشهر خواهد رفت تا شاید راه خود را به نیمه نهایی لیگ برتر هموار کند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۷:۵۸ ق.ظ

دیدگاه


− 3 = چهار