معاون جهاد دانشگاهي آذربايجان غربي:

رشد فرهنگی نیازمند کار عملی است

رشد فرهنگی  نیازمند کار عملی است

گروه خبر: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: رشد و توسعه فرهنگی به کار علمی نیاز جدی دارد.
امین رستم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: ملت ایران اسلامی از جمله آذربایجان غربی از تمدن دیرپا، فرهنگی اصیل و دینی برخوردار است که برای رشد آن باید کار علمی انجام داد.
وی انجام مطالعات علمی و پژوهشی را ضروری دانست و ادامه داد: برای اینکه مردم ما با این آداب و رسوم مختلف و معنادار در معرض آسیب‌های فکری قرار نگیرند باید برای استمرار، قوام تفکرات و منش‌های فرهنگی گام برداشت.
این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از تهاجمات نظامی، اقتصادی و سیاسی به حمله‌های فرهنگی روی آورده‌اند، اضافه کرد: رهبری در این ارتباط هشدار داده‌اند که باید جدی نکات موردنظر ایشان را اجرا کرد.
رستم‌زاده نهادینه‌سازی سلامت فرهنگی، فکری و رفتاری را امری حساس و در گروی مطالعات عمیق و اجرای پروژه‌های دنباله‌دار دانست و خاطرنشان کرد: شخصیت و جلوه بیرونی هر یک از ملت‌ها براساس مولفه‌های فرهنگی تدوین می‌شود.
وی به نقش‌آفرینی و تاثیرگذاری دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: دانشگاه‌ها باید به صورت تخصصی و دقیق مسائل مرتبط با فرهنگ را مورد واکاوی قرار داده و نگرش موشکافانه‌ای را در پیش گیرند.
این فعال فرهنگی با تاکید بر اینکه دانشجویان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و اساتید باید در ارتباط با توسعه فرهنگی راهکار و راهبردهای قابل اجرا ارائه دهند، بیان داشت: نقش عناصر علمی در همه زمینه‌ها چشمگیر است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۴:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


چهار + = 5