رييس کل دادگستري آذربايجان‌غربي:

رسانه‌ها با روشنگری زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند

رسانه‌ها با روشنگری  زمینه مشارکت حداکثری  مردم در انتخابات  را فراهم کنند

گروه خبر: رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه رسانه ها باید به عنوان نمایندگان وجدان جمعی به اصلی ترین ویژه ی کاندیداها که همانا قانونمندی هست توجه ویژه داشته باشند ،گفت: رسانه‌ها با روشنگری زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.
به گزرش آراز آذربایجان،ناصر عتباتی در همایش رسانه و حضور پرشور که در سالن خانه مطبوعات استان برگزار شد، افزود: رسانه ها با روشنگری و با بیان توانمندی ها و ظرفیت های افراد، نقش پررنگی در ایجاد شور انتخاباتی و رقابت سالم و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را دارند.
وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در سخنرانی های اخیر خود بر اهمیت انتخابات آینده در شرایط فعلی کشور تاکید داشته اند، خاطر نشان کرد: رسانه ها در پیشبرد ۴راهبرد مد نظر رهبر انقلاب که همان مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت است، نقش ارزشمند دارند.
عتباتی با بیان اینکه اصلی‌ترین ویژگی نماینده مجلس قانون‌مندی است و باید تلاش کرد همه اقدامات در حوزه انتخابات بر مبنای قانون باشد افزود: این ایام فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی یک مجلس انقلابی که خصوصیات آن در بیانات مقام معظم رهبری و بزرگان دینی به آن اشاره شده است پرداخته شود و بدون شک نقش رسانه در این امر مهم نیز ارزشمند است.
مقام ارشد قضایی آذربایجان‌غربی یکی از وظایف رسانه را ایجاد احساس مسئولیت مردم در انتخابات دانست و یادآور شد: اجرای حق و تکلیف شهروندی بر نقش مستقیم مردم در سرنوشت کشور نیاز به روشنگری و بیان توانمندی و ظرفیت‌های عادلانه کاندیداها متخصص و به دور از جبهه بندی‌های سیاسی از سمت رسانه‌ها دارد.
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی خود را مکلف به مقابله با فساد و فساد ستیزی می داند،افزود: برای مقابله باآن هیچ حد ومرزی قائل نیست وفصل الخطاب ماهم اهرم”قانون”هست ودراین زمینه اصحاب رسانه می تواند کمک حال دستگاه قضا باشد.
عتباتی با تاکید به اینکه مجلس یک نهاد نظارتی است و با اهرم های بسیار قوی خود می تواند نقش پررنگی در جامعه ایفا کند، خاطرنشان کرد: حضور آگاهانه مردم در انتخابات تضمین کننده آینده جامعه است و رسانه ها وظیفه تبیین این رسالت بزرگ را بر مردم دارند.
وی خاطرنشان کرد: رسانه ها به عنوان نمایندگان وجدان جمعی به اصلی ترین ویژه ی کاندیداها که همانا قانونمندی هست توجه ویژه داشته ودرانتخابات برای مردم روشنگری وتبیین نمایند.
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: رسانه ها نقش پررنگی در رونق بخشی و ایجاد رقابت سالم و مشارکت حداکثری در انتخابات را دارند. عتباتی با اشاره به نیازمندی جامعه و نقش نظارتی افزود: رسانه باید اهمیت مجلس شورای اسلامی که در رأس امور قرار دارد و می تواند با قانونگذاری دقیق، فنی، به‌روز و در زمان خود با توجه به نیازمندی‌های جامعه و نقش نظارتی خود در توسعه کشور نقش موثری ایفاء نماید را تبیین کند.
وی ادامه داد: راهبرد دیگری که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارند سلامت انتخابات است که در این حوزه نیز اصحاب رسانه به عنوان ناظران منصف و نمایندگان اذهان عمومی مردم نقش بسیار قوی و ارزشمندی با آسیب شناسی می‌توانند ایفاء کنند و تا انتخابات سالم، بی مسأله و به دور از جرم و تخلف را شاهد باشیم.
وی با اشاره به اینکه رسانه ها آسیب شناسی کنند تا رفع نقص ها صورت گیرد تا مدیریت شهری دچار تخلف نشوند، افزود: نباید براحتی اجازه بروز تخلف را دهیم لذا در سپردن مدیریت به افراد، صلاحیت، سلامت و تعهد افراد را بررسی کنیم.
وی با بیان اینکه دستورجلب همه ی محکومان شهرداری ها صادرشده است اضافه کرد: درفرایند شورا ها جرمی اتفاق نیفتاده است بنابراین چند نفرازاعضای تعلیقی باحکم قضایی به مسند شورا بازگشتند.
وی همچنین اظهار اشت:براساس ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی اعلام مبالغ بالای ۱۰۰میلیون تومان رشوه ، اختلاس وحیف ومیل اموال عمومی به توسط هرمسئولی را مجازاعلام شمرده است.
وی عنوان کرد: رسانه ها باید به کسانی که به خاطر ورود به مجلس به حیثیت ،مسائل خانوادگی ویا بااقدامات ساختارشکنانه اقدام می کنند درفضای توام بااخلاق تدکردهند.
مقام ارشد قضایی آذربایجان‌غربی افزود: چشم دشمنان ما به انتخابات پیش‌رو است و از این رو همه باید برای مشارکت حداکثری و در یک فضای سالم و بدون تنش تلاش کنیم تا اهمیت این حضور پرشور را تبیین کنیم.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


هشت + = 14