کاروان های آزادبر عراق تدابیر امنیتی را رعایت نمی کنند

کاروان های آزادبر عراق تدابیر امنیتی را رعایت نمی کنند

آرازآذربایجان- مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تبلیغ سفرهای زیارتی توسط آزادبران غیرقانونی است، گفت: کاروان های آزادبر زیارتی به مقصد عراق، تدابیر امنیتی را رعایت نمی کنند و جان زائران را به خطر می اندازند.
محمدرضا ندیری شامگاه دوشنبه در شورای هماهنگی سازمان ها و نهادهای زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذربایجان غربی، افزود: این کاروان ها به دلیل آشنا نبودن با مسیرهای امن باعث بروز حوادث ناگوار می شوند.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص عراق، عزیمت به برخی از شهرهای زیارتی آن کشور تحت شرایط خاص امنیتی انجام می شود و آزادبرانی که در فضای مجازی نیز تبلیغ می کنند، هیچ مجوزی در این رابطه ندارند.
وی با تاکید بر اینکه کاروان های مجوزدار با آشنایی کامل نسبت به فضای امنیتی منطقه اقدام می کنند، اظهار داشت: حمله تروریستی اخیر به زائران ایرانی در عراق نیز متوجه کاروان‌های آزادبر بوده و این کاروان ها در نهایت به دلیل ناشی گری دچار سانحه شدند.
وی همچنین با اشاره به آغاز ثبت نام سفرهای زیارتی برای ایام نوروز ۱۳۹۸، بیان کرد: نام نویسی از ساعت ۹ روز سه شنبه/۳۰ بهمن/ آغاز می شود و به صورت روزانه تا ساعت ۲۲ ادامه می یابد.
وی اضافه کرد: برای سفر زیارتی به عراق در تاریخ های ۲۶ اسفند سال جاری و چهار و ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ پروازهایی در نظر گرفته شده و همچنین در ایام نوروز هر روز ۲ تا سه کاروان زمینی به این کشور اعزام می شود.
مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی با اشاره به افزایش قیمت سفرهای عتبات عالیات در ایام نوروز امسال نیز گفت: حدود پنج درصد در سفر زمینی و ۱۰ درصد در سفر هوایی افزایش قیمت وجود دارد.
«ندیری» اضافه کرد: تمام هزینه های دریافتی از زائران صرف هزینه های سفر می شود و بهره چندانی به طرف مقابل نمی رسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سرمایه گذاری و سفر به عتبات عالیات جایگاه ایران را در کشورهای هدف مستحکم می کند، گفت: با توسعه سرمایه گذاری در کشورهای زیارتی حضور ما در منطقه پررنگ تر می شود.
حجت الاسلام ناصر خدایاری بیان کرد: برخی ها قصد دارند با تفکرها و تبلیغ های منفی خوف و وحشت در دل زائران ایجاد کنند اما سفر با کاروان های مجوزدار از امنیت کامل برخوردار است.
علی فیروز، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: برخی از کتابخانه های وابسته به این نهاد از جمله کتابخانه مسجد قائم ارومیه با مشکلات مالکیتی مواجه است و حل آنها نیاز به تعامل دستگاه های اجرایی دارد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


× هشت = 48