استاندار آذربايجان غربي:

رتبه آذربایجان غربی در اغلب شاخص ها پایین تر از میانگین کشوری است

رتبه آذربایجان غربی در اغلب شاخص ها پایین تر از میانگین کشوری است

گروه خبر:استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه ، رتبه استان دراغلب از شاخص ها پایین تر از میانگین کشوری است، گفت : باید از ظرفیت_ها و ثروت های داخل استان برای توسعه و ارتقای شاخص های استان بهره گرفت .
به گزارش آرازآذربایجان ، محمد مهدی شهریاری در جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و تجلیل از جوانان برتر و نخبه استان که به همت اداره کل ورزش و جوانان در ارومیه برگزار شد با تاکید بر نقش تاثیرگذار جوانان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه ادامه داد: امروز مسئولیت‌های بزرگ اجتماعی در کشور بصورت نانوشته بر دوش جوانان است و با توجه به اینکه ۷۰ درصد جمعیت کشور جوان هستند، جوانان ایران اسلامی توانسته اند وظیفه اجتماعی خودشان را به خوبی انجام دهند.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برخی از محدودیت ها و کاستی های ناشی از اعمال تحریم های ظالمانه، جنگ تحمیلی و دشمنی برخی از کشورها علیه کشورمان اظهار کرد: امروز با وجود محدودیت‌های اجتماعی از جمله سال های دفاع مقدس و تحریم‌ها که از سوی کشورهایی که با نظام اسلامی ایران مخالف بوده و ایران را خطری جدی برای منافع خود در منطقه می‌بینند، جوانان ایران اسلامی همواره در برابر این محدودیت‌ها و کاستی‌هایی که به وجود آمده ایستادگی کرده و با قدرت کارها را پیش برده‌اند.
وی افزود: با وجود اینکه کشورمان در بیشتر عرصه های علمی، اقتصادی و سیاسی تحریم است اما با این حال و با توجه به محدودیت های موجود و به یمن وجود جوانان این سرزمین، از نظر علمی در دنیا پیشتاز هستیم و حضور و فعالیت بسیاری از پزشکان و مهندسین درجه یک در کشورهای مختلف دنیا حاکی از این ادعاست.
شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود با استقبال از انتقادهای جوانان در حوزه های مختلف گفت: برخی مواقع جوانان با توجه به برخی از شرایط موجود کشوراظهار یاس و نا امیدی می‌کنند و دوست دارند از عرصه سیاسی و اجتماعی کنار بکشند و این درست نیست چرا که اگر این کار را انجام دهند کشور دچار خسران و ضرر می‌شود.
وی با تاکید بر تاثیرگذاری حضور جوانان در عرصه های مختلف و بویژه در عرصه سیاسی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهمترین دلایل پیروزی آقای روحانی، حمایت پرشور جوانان از ایشان بود و این نشان از تاثیرگذاری جوانان در کشور است.وی با تاکید بر نهادینه کردن فعالیت های سیاسی در کشور ادامه داد: سیاسی بودن معنای این را دارد که عقاید و تفکرات مختلف یکدیگر را تحمل کنیم و در فعالیت های سیاسی بردباری لازم را داشته باشیم چرا که باید برادرانه در کنار یکدیگر و بدور از تفکرات و گرایش های سیاسی برای اعتلای ایران اسلامی تلاش کنیم.
وی دامن زدن به مسائل قومی و مذهبی را موجب عقب ماندگی کشور و استان عنوان کرد و گفت: همه با یکدیگر برادر هستیم و باید در آرامش کامل و صلح و دوستی در کنار یکدیگر زندگی کنیم.
استاندار آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه متاسفانه رتبه استان در بسیاری از شاخص ها پایین تر از میانگین کشوری است ادامه داد: با وجود محدودیت ها و کمبود منابع مالی دولت، باید از ظرفیت ها و ثروت های داخل استان برای توسعه و ارتقای شاخص های استان بهره گرفت .
وی گفت: برای توسعه و پیشرفت استان به همفکری و همراهی مردم و بویژه جوانان نیازمندیم و در این زمینه سازمان های مردم نهاد می توانند کمک حال دولت در استان باشند.
وی مهمترین زمینه مشارکت مردم را فعالیت_های زیست محیطی و بویژه حوزه احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: هرچند دولت تدبیر و امید تمام تلاش خود را برای احیای دریاچه ارومیه بکار بسته است ولی احیای دریاچه ارومیه بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست .
وی بهره گیری از ظرفیت گردشگری و بوم گردی، ظرفیت ورزش و چهره های ملی و ورزشکاران ملی استان و سرمایه داران استان ساکن در خارج استان را از دیگر ظرفیت های بالقوه آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: از این ظرفیت ها باید برای توسعه و معرفی استان و ایجاد فرصت های اشتغال برای جوان بیشتر بهره گرفت.
استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود مبارزه با فساد و رانت خواری را مهمترین برنامه خود در استان عنوان کرد و افزود: متاسفانه در مقطعی از گذشته سوء استفاده های زیادی در استان شده است که فقط یک نمونه از آن فروش سهمیه سوخت مرزنشینان استان بدون تشریفات قانونی بوده است.
شهریاری در تشریح این فساد و رانت سازماندهی شده گفت: دولت برای رفاه مرزنشینان و تامین بخشی از هزینه های آنان سالانه ۱۲ هزار تن سوخت در اختیار آنها قرار می دهد تا با فروش آن امرار معاش کنند، یعنی به ازای هر مرزنشین هر ماه ۱۵۰۰ لیتر سوخت اختصاص داده می شود.وی ادامه داد: متاسفانه در سالهای گذشته و بدون تشریفات قانونی این میزان سوخت به مدت دو سال با ارتباطات ویژه به برخی از افراد در قالب حواله های سوخت واگذار شد که جلوی آن را نیز گرفتیم و با توجه به ارزش ریالی بالای این حواله های سوخت بعضی از این حواله ها مثلا یک حواله ده هزار تنی به قیمت ۲۵۰ هزار دلار به فروش رسیده است.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: برای جلوگیری از رانت و فساد ایجاد شده، سهمیه فروش سوخت مرزنشینان اخیرا با دستور اینجانب به مزایده گذاشته شد و قیمت قبلی که هر لیتر هزار و دویست تومان به فروش می_رسید به قیمت پایه هزار و ۴۰۰ تومان افزایش داده شد و و فرد برنده شده در مزایده نیز قیمت پیشنهادی خود را هزار و ۹۰۰ تومان ارائه کرده است که نسبت به گذشته افزایش به ازای هر لیتر ۷۰۰ تومان تفاوت دارد که به جیب هده ای می_رفت .
وی افزایش قیمت فروش سوخت از هزار و ۱۰۰ تومان به هزار و ۹۰۰ تومان را نشان از رقم بالای رانت و فساد مالی حواله های سوخت واگذار شده در استانداری عنوان کرد و گفت: با مقابله با این فساد و رانت ضمن قطع منافع برخی از افراد سود جو در استان، جلوی فساد ۱۰۰ میلیارد تومانی که در گذشته سالانه به جیب برخی از دلالها و افراد خاص می رفت قطع و این پول به دست مرزنشینان و توسعه استان خواهد رسید.
وی با اشاره به انتشار برخی مطالب علیه استانداری در بعضی از رسانه ها در پی جلوگیری از این رانت بزرگ، ادامه داد: مبارزه با فساد هزینه دارد و ما این هزینه را می پذیریم و امیدواریم اعتماد مردمی که به واسطه عملکرد برخی در گذشته از بین رفته است را دوباره احیا کنیم.
وی در پایان ادامه داد: مردم بر عملکرد مدیران و دستگاه های اجرایی نظارت کنند و هر تخلف و فسادی را گزارش دهند؛ ما با تخلف های صورت گرفته به شدت برخود می کنیم.
شهریاری در پایان تاکید کرد: من به پشتوانه اعتماد مردم، در مقابل فسادها و رانت های سازماندهی شده در استان می ایستم و بر این باورم اگر بتوانم این کار را به شایستگی انجام دهم، برای حضورم در استان آذربایجان غربی کافی است.
arazazarbaijan.aghtesadi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


4 × هفت =