نیمی از مردم آذربایجان‌غربی ‌علیه کرونا واکسینه می‌شوند

نیمی از مردم آذربایجان‌غربی ‌علیه کرونا واکسینه می‌شوند

گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از یک میلیون نفر در آذربایجان‌غربی واکسن کرونا دریافت می‌کنند و در صدد هستیم تا نیمه سال آینده بیش از یک میلیون و ۵۲۶ هزار نفر را در آذربایجان‌غربی علیه کووید ۱۹ واکسینه کنیم. در چند روز گذشته اولین محموله واکسن کرونای روسی وارد ایران شده و تزریق این واکسن در ۶۳۵ مرکز درمانی ایران آغاز شد.
همچنین از ۲۱ بهمن ماه نیز واکسیناسیون بر علیه این بیماری در ارومیه آغاز شد و مدیرکل سابق بیمه سلامت آذربایجان‌غربی به عنوان نخستین فرد از استان، این واکسن را تزریق کرد.
بنا بر اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز، این واکسن کاملا مورد اعتماد است و ۷۲۰ دوز برای ۳۶۰ نفر به دانشگاه علوم پزشکی استان و در شهرستان خوی، ۱۵۰ دوز آن تحویل شده است.
جواد آقازاده تصریح کرد: بیش از یک میلیون نفر در آذربایجان‌غربی واکسن کرونا دریافت می‌کنند و در صدد هستیم تا نیمه سال آینده بیش از یک میلیون و ۵۲۶ هزار نفر را در آذربایجان‌غربی علیه کووید ۱۹ واکسینه کنیم.
این در حالی است که روند شیوع کرونا در آذربایجان‌غربی باز هم شتاب گرفته و براساس آخرین وضعیت کرونا در استان، در هفته گذشته ۱۱ شهرستان آذربایجان‌ غربی از لحاظ کوئید ۱۹ در زمره شهرهای آبی قرار داشتند.
این در حالی است که هم اینک شاهد افزایش شیوع کرونا در استان و زرد شدن شهرستان‌های آذربایجان‌غربی هستیم هر چند که سردی هوا در زمستان موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن و افزایش احتمال ابتلا به کرونا می شود.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌غربی نیز گفت: براساس آمارها هم اکنون هشت شهرستان استان در وضعیت آبی و ۹ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی به سر می‌برند.
علی مصطفوی با تاکید بر توجه بیشتر مردم به اوج گیری شیوع کرونا گفت: مردم باید همواره پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند تا دوباره شاهد اوج گیری کرونا در کشور نباشیم.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم، مسئول قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به وجود ۴۴۰ نفر کل بستری سندروم حاد تنفسی در استان اظهار داشت: همچنین هم اکنون ۲۵۳ نفر بستری مشکوک، ۱۴۰ نفر بستری در آی سی یو و تعداد ۴۱۴ مبتلای جدید در آذربایجان غربی وجود دارد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


× 8 = شانزده