نايب رئيس شوراي اسلامي شهر اروميه خبر داد

تشکیل کمپین احیا دریاچه ارومیه برای خروج از بحث امنیتی

تشکیل کمپین احیا دریاچه ارومیه برای خروج از بحث امنیتی

گروه خبر:نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: کمپین حمایت از احیا دریاچه ارومیه برای خروج از بحث امنیتی با حمایت شورای شهر ارومیه تشکیل شده است.
به گزارش آراز آذربایجان، حسین بخشایشی در نشستی که درفرهنگسرای جوان ارومیه با حضور شهردار و اعضای شورای شهر ارومیه تشکیل شده بود، اظهار داشت: در حال حاضر دریاچه ارومیه مهمترین موضوع شهرارومیه و البته استانهای اطراف و حتی کشوراست چون در صورت عدم احیا آن با توجه به وجود میلیون ها تن نمک در سطح آن می‌تواند تهدید بزرگی برای زندگی مردم محسوب شود.وی افزود: همین امر تلاش دسته جمعی مسئولین و مردم را می‌طلبد تا تک تک افراد برای احیای دریاچه ارومیه هرچه در توان دارند را در تبع اخلاص قرار دهند و ستاد احیای دریاچه ارومیه نیزبا روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به همین دلیل تشکیل یافته است.
بخشایشی گفت: هرچند قابل قبول نیست که مشکلات دریاچه ارومیه در دانشگاه‌های دیگر پیگیری شود در حالی که دانشگاه ارومیه که یکی از دانشگاههی برتر از لحاظ علمی می باشد در این کار سهیم نباشد و استادان و دانشجویان آن در پروژه احیا شرکت نداشته باشند، البته دانشگاه ارومیه نیز موظف است که همکاری کند.نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: خواسته بجایی است که فعالیت‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه به مرکزیت ارومیه و با حضور نهادهای مردمی باشد اما در عمل شورای اسلامی شهر ارومیه به عنوان نهاد مردمی کنار واقع شده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضرطرحی توسط دانشمندان و متخصصان خارجی و داخلی پیشنهاد داده شده است که آب از دریاچه وان ترکیه با فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری با دریاچه ارومیه انتقال پیدا کند که این امر فعلا در مرحله پیشنهاد قرار دارد اما عملی به نظر می رسد.
بخشایشی اذعان کرد: هرچند در صورت اجرایی شدن این طرح دو سال به طول می انجامد و در این دوسال نباید همین آب اندک نیز خشک شود چون در این صورت نمک همه جا را فرا می‌گیرد به همین علت کمپینی برای حمایت از احیا دریاچه ارومیه با همکاری شورای اسلامی شهر و موسسه خیریه ایرانیان تشکیل شده و این موضوع را از بحث امنیتی خارج کرده است. نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: موسسه خیریه ایرانیان که مرکز آن در کشور سوئیس واقع شده و در ارومیه نیز شعبه دارد در واقع یکی از متولیان کمپین می باشد و ورود موسسه جهانی به این موضوع دریاچه ارومیه را به عنوان یک چالش جانی مطرح می کند.
در ادامه محمد حضرت‌پور با اشاره به برگزاری جشنواره انگور از ۲۴ شهریور ماه جاری به مدت پنج روز در دهکده توریستی چی‌چست اظهار داشت: این آئین با لحاظ نگرش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با همراهی سایر نهادها و فعالان این عرصه برگزار خواهد شد.
شهردار ارومیه با اشاره اینکه مرکز استان آذربایجان غربی به معنای واقعی در صنعت کشاورزی به ویژه تولید انگور و سیب قطب قلمداد می‌شود، افزود: با توجه به اهمیت این محصول در صنعت کشاروزی استان، ایجاد اشتغال برای اقشار مختلف مردم همچنین سازگاری آن با اقلیم با توجه به خشکی دریاچه ارومیه باید بیش از پیش با برگزاری جشنواره‌های فرهنگی برای معرفی این بخش و گسترش دامنه فعالیت آن اهتمام ورزید.
حضرت‌پور با اشاره به شرایط دریاچه ارومیه و بحران به وجود آمده در این زمینه گفت: در مناطق مختلف آذربایجان غربی حدود ۴۴ هزار چاه آب غیرمجاز وجود دارد که غیرفعال و مسدود کردن آنها به نظر می‌رسد که امکان‌پذیر نباشد.وی با اظهار اینکه اقشار مختلف مردم با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان برای احیا و نجات استان باید کمر همت ببندند، اضافه کرد: اجرای طرح آبیاری‌های نوین در استان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین راهکارها در این زمینه به شمار می‌رود.
این مسئول با اشاره به اینکه شهرداری به عنوان بازوی اجرایی شورای اسلامی شهر اقدامات لازم در راستای جامه عمل پوشاندن به مصوبات را انجام می‌دهد، اظهار داشت: نظرات و دیدگاه‌های شخصی به هیچ عنوان در روند انجام وظایف تاثیر منفی بر جای نمی‌گذارد.
شهردار ارومیه همکاری رسانه‌های جمعی اعم از صوتی، تصویری و مکتوب برای قدم برداشتن در مسیر توسعه را خواستار شد، گفت: در صورت شکل‌‌گیری همت جمعی و تعامل مضاعف به چشم‌اندازهای ترسیم شده می‌توان دست پیدا کرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۶:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


× 1 = هفت