احیای دریاچه ارومیه به خوبی مدیریت نشد

احیای دریاچه ارومیه به خوبی مدیریت نشد

آرازآذر بایجان-نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: احیاء دریاچه ارومیه به خوبی مدیریت نشد و نمره‌ای که به دولت می‌توانم بدهم بیشتر از ۱۰ یا ۱۱ نیست.
روح‌الله حضرت‌پور با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و بودجه‌های تخصیصی برای احیای آن اظهار داشت: نامه‌ای برای دفتر مقام معظم رهبری نوشتیم و این موضوع از طریق رئیس جمهور به نوبخت ارجاع داده شده تا برای دریاچه ردیف بودجه دیگری تعریف شود.
وی با بیان این که تنها با پرداخت هزینه نمی‌توان به جایی رسید خاطرنشان کرد: رقمی که هزینه می‌شود باید مشخص شود چگونه و کجا هزینه شود و این موضوع در حالی است که مسئولان استانی و مسئولان کشوری آمار درستی از وضعیت دریاچه ندارند چه برسد به این که بخواهند هزینه کرد درستی داشته باشند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ارقامی که به ستاد احیای دریاچه ارومیه در این شهرستان تخصیص یافته به درستی هزینه نمی‌شود و این ارقام برای ساخت اماکنی همچون سالن کنفرانس، وسایل اداری و دیگر موارد هزینه می‌شود و برای اثبات این سخنان مدارک کافی در اختیار داریم.
وی تصریح کرد: از مردم انتظار داریم که در مصرف آب هم صرفه‌جویی کنند، نمی‌گوییم مردم توجهی ندارند ولی انتظار بیشتر از این‌هاست و باید بیشتر از پیش صرفه‌جویی صورت گیرد و برخی مسئولان تقصیر را در کشاورزان می‌بینند از این رو باید جهاد کشاورزی به درستی برای کشاورزان حوزه دریاچه برنامه‌ریزی داشته باشند.
حضرت‌پور در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که آیا دولت توانسته در احیاء و تثبیت دریاچه ارومیه موفق عمل کند یا نه، تاکید کرد: رئیس جمهور برای شعاری که در انتخابات در مورد دریاچه داده بود گام برداشت ولی موضوع به خوبی مدیریت نشد.
وی بیان کرد: نمره‌ای که به دولت در مورد تثبیت و احیاء دریاچه می‌توانم بدهم بیشتر از ۱۰ یا ۱۱ نیست.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹ ب.ظ

دیدگاه


سه × = 27