مدیر عامل انجمن دیابت استان:

دیابتی های آذربایجان غربی مشکل تامین انسولین ندارند

دیابتی های آذربایجان غربی مشکل تامین انسولین ندارند

آراز آذربایجان/آذربایجان غربی مدیر عامل انجمن دیابت آذربایجان غربی گفت: هیچ مشکلی در تامین انسولین وجود ندارد.
معصوم اناری در گفت وگو افزود: با ساماندهی توزیع انسولین توسط متولیان امر درحال حاضر انسولین به راحتی در اختیار افراد دیابتی قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه در آغاز سال جاری و با راه اندازی سامانه بیماری های نادر افراد برای دریافت انسولین باید دراین سامانه ثبت نام می کردند ، تصریح کرد: با تکمیل ثبت نام دراین سامانه مشکل دریافت انسولین نیز برطرف شده و اگر فردی در حال حاضر در دریافت انسولین قلمی مشکلی دارند به دلیل عدم ثبت نام یا تکمیل ثبت نام خود در سامانه بیماری های نادر که در تمامی واحد های دیابت بیمارستان های دولتی استان انجام می شود، است.
اناری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۸۵۰نفر دیابتی ثبت شده در انجمن دیابت استان شناسایی شده اند، خاطر نشان کرد: طبق آخرین آمار از کل جمعیت استان بیش از ۲۰۰هزار نفر دیابتی در استان وجود دارد که بیش از۶۷ هزار نفر از آن ها در ارومیه هستند که برخی حتی از بیماری خود آگاهی ندارند.
مدیرعامل انجمن دیابت آذربایجان غربی اظهار کرد: طبق آمار ۱۲درصد جمعیت بالای ۲۵سال استان دیابتی هستند که این آمار در شهرها ۱۳درصد و روستاها ۷درصد است.
وی با تاکید به اینکه سرعت رشد دیابت در استان ما همچون تمامی دنیا در حال افزایش است، یاد آور شد: تغییر سبک زندگی، استرس، عدم تحرک و زندگی ماشینی، استفاده از غذاهای پرچرب و فست فودی همگی از دلایل رشد دیابت در دنیا است که می توان با ورزش، اصلاح سبک زندگی و استفاده از سبزیجات و حبوبات آمار ابتلا را کاهش داد.
اناری ادامه داد: لازم است برای جلوگیری از ابتلا به دیابت و یا کنترل این بیماری افراد بالای ۴۵ سال ۲سال یکبار و بالای ۵۰ سالانه یک بار تست کنترل قند دهند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


8 + دو =