استاندار آذربایجان‌غربی:

اولویت دولت اتمام طرح‌های عمرانی با کارکرد اقتصادی است

اولویت دولت اتمام طرح‌های عمرانی با کارکرد اقتصادی است

آراز آذربایجان،استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تکمیل و اتمام پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی با کارکرد اقتصادی در اولویت دولت قرار دارد.
محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در جلسه گفت وگوی دولت با بخش خصوصی با اشاره به اینکه بیشترین اعتبارات عمرانی و اقتصادی در سفرهای استانی رییس جمهور به آذربایجان‌غربی اختصاص یافته است، افزود: استان پتانسیل‌های خاص و منحصر بفرد اقتصادی دارد که دولت تمام تلاش خود را برای بهره‌مندی از آن برای توسعه منطقه بکار گرفته است.
وی با بیان اینکه تکمیل راه‌های منتهی به مرزها با جدیت تمام در حال انجام است، اظهار کرد: مسیر منتهی به مرز سِرو به زودی به بهره برداری رسیده و تکمیل طرح‌های راهسازی در مسیرهای بازرگان، رازی و تمرچین نیز در حال اجرا است.
استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت بهره مندی از خط ریلی در مبادلات تجاری، ادامه داد: متاسفانه هیچ استفاده‌ای در همین راستا برای بهره مندی از خط ریلی در ترانزیت و حمل و نقل کالا انجام نمی‌شود.
وی اضافه کرد: یکی از دلایل بالا بودن تورم در آذربایجان‌غربی در مقایسه با متوسط کشوری، همین دور بودن از مرکز و به تبع آن بالا رفتن هزینه‌های حمل و نقل کالاهاست که بهره مندی از خط ریلی می‌تواند نقش بسزایی در کاهش هزینه‌ها و در نتیجه نرخ تورم داشته باشد.
معتمدیان با اشاره به اینکه بهره‌مندی از خط ریلی در مقایسه با کامیونی، هزینه‌های حمل را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد، یادآور شد: نیازمند ورود بخش خصوصی برای بهره مندی از این ظرفیت هستیم.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی در مسایل زیر ساختی استان مشارکت کند، گفت: مشکلات موجود در این راستا باید بررسی و در سطح ملی از سوی دستگاه‌های متولی تا حصول نتیجه پیگیری شود.
استاندار آذربایجان‌غربی با انتقاد از عملکرد بانک کشاورزی در حمایت از بخش تولید، تاکید کرد: متاسفانه بانک کشاورزی نه تنها در ارائه تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی سفر رییس جمهور اقدامی نکرده است بلکه در حمایت از تولید نیز عملکرد قابل قبولی ندارد.
معتمدیان افزود: ارائه تسهیلات به بخش تولید در حوزه کشاورزی باید در زمان مناسب خود انجام شود چرا که در غیر این صورت کارایی لازم را نخواهد داشت.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲:۳۲ ب.ظ

دیدگاه


+ 7 = پانزده