نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي :

دولت می‌خواهد با مدیریت انتخابات نمایندگان خود را به مجلس بفرستد

دولت می‌خواهد  با مدیریت انتخابات  نمایندگان خود  را به مجلس بفرستد

گروه خبر: یک نماینده مجلس بابیان اینکه برنامه‌های »معاون سیاسی عزل شده« و اطلاعیه او که در سایت رسمی دولت خبررسانی شد، این شائبه را ایجاد کرد دولت و وزارت کشور می‌خواهند انتخابات را به گونه‌ای مدیریت کنند و نمایندگان خودشان را به مجلس بفرستند! گفت:تعدادی از ورزا برای این‌که در آینده و در مجلس دوازدهم دایره امنی داشته باشند و بتوانند با همین ضعف و مشکلاتی که در حوزه وزارتی دارند، کارشان را ادامه دهند و مجلس بعدی برای‌شان دردسری ایجاد نکند، از بین نیروهایی که خودشان در بدنه دارند، برخی را برای مجلس نامزد کرده‌اند.
جلال محمودزاده ، درباره اختلافات بین نمایندگان مجلس گفت: تعدادی از اصولگرایان تندرو هم در مجلس و هم بیرون از مجلس هستند که رأی‌شان پائین است. این‌ها بررسی کردند هرچقدر میزان مشارکت پائین باشد و مردم کمتر شرکت کنند و یا تعداد افراد شرکت‌کننده بیشتر باشد و آرا تقسیم شود، می‌توانند رأی بیاورند این استراتژی‌شان است و در همه انتخابات حتی انتخابات ریاست جمهوری هم این استراتژی را داشته‌اند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی مدعی شد: برنامه‌های »معاون سیاسی عزل شده« و اطلاعیه او که در سایت رسمی دولت خبررسانی شد، این شائبه را ایجاد کرد دولت و وزارت کشور می‌خواهند انتخابات را به گونه‌ای مدیریت کنند و نمایندگان خودشان را به مجلس بفرستند!
وی مدعی شد: تعدادی از ورزا برای این‌که در آینده و در مجلس دوازدهم دایره امنی داشته باشند و بتوانند با همین ضعف و مشکلاتی که در حوزه وزارتی دارند، کارشان را ادامه دهند و مجلس بعدی برای‌شان دردسری ایجاد نکند، از بین نیروهایی که خودشان در بدنه دارند، برخی را برای مجلس نامزد کرده‌اند. حمایت و لابی برای‌شان می‌کنند و حتی در بحث‌های مالی هم گاهاً از طریق مختلف کمک می‌کنند که به مجلس بیایند و رأی بیاورند که در نهایت اگر وارد مجلس شدند، به اصطلاح یک حامی برای وزارت‌خانه، وزیر و دولت شوند که این واقعا آسیب است.
نماینده مهاباد با بیان این‌که مجلس باید از جناح‌ها و افکار مختلف تشکیل شود و پارلمان جای گفتمان و صحبت‌های کارشناسی است، اظهار داشت: اگر مجلس با دولت یکدست و همگن شود مشکلی که وجود دارد این است که مجلس از بعد نظارتی دچار ضعف می‌شود و مردم ضرر می‌کنند؛ نمایندگان نقاط ضعف و تخلفات دولت را پیگیری نمی‌کنند به خاطر آن ارتباطات احتمالی که نمایندگان مجلس با دولت دارند یا به خاطر آن دِینی که نماینده مجلس به آن بدنه وزارت‌خانه و یا بدنه دولت دارد، از بُعد نظارتی کوتاه می‌آیند و همین باعث انحراف دولت از مسیر قانونی می‌شود.محمودزاده عنوان کرد: از طرفی دولت سیزدهم، حمایت‌های مجلس را نادیده می‌گیرد و نسبت به حمایت مجلس بی‌تفاوت است. نه تنها دولت متقابلا با مجلس هماهنگ نیست و از مسیر قانونی در بعضی از مقاطع خارج می‌شود، حتی در مواردی هم شروع به کارشکنی کرده است. ما انتظار داشتیم حداقل دولت از مجلسی که همراهش بوده و آن ۲۴۰ نماینده مسئول ستادش بودند حمایت می‌کرد و حداقل هوای آن‌ها را داشت، در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که این گونه نیست و به آن نمایندگان همراهی که برای دولت زحمت کشیدند و رأی جمع کردند هم رحم نکرده و آنان را هم دور می‌زند و می‌خواهد از کاندیداهایی بهتر از این‌ها حمایت کند و آنها را به مجلس بیاورد. از سوی دیگر هم دولت با قوه قضائیه همراه و هماهنگ نیست.
وی یادآور شد: من چندین دوره است در مجلس هستم، در هیچ دوره و مقطعی مشاهده نکرده‌ام تا این حد دولت با دو قوه مقننه و قضائیه ناهماهنگ باشد. این اختلافات به ضرر ملت و مردم است و نهایتا این مردم هستند که از این اختلافات و دوگانگی‌ها ضرر می‌کنند و باعث می‌شود وضعیت ما از این بدتر شود.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایلنا،این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مردم درحال حاضر نگران معیشت، اشتغال، بهداشت و درمان و آینده فرزندان خودشان هستند. ما بسیار زیاد جوانان تحصیلکرده داریم که از کشور خارج می‌شوند. پزشکان، پرستاران و تحصیلکردگان از کشور خارج می‌شوند و این مبحث اوج گرفته است. این همه اعتراضات در کشور وجود دارد. اختلافات در مجلس و دولت و قوه قضائیه هم یکی دیگر از دلایل عقب افتادگی کشور است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۸:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


1 × هشت =