نماينده مردم اروميه در مجلس:

دولت برنامه ای برای حمایت از کارگران و تولید داخلی ندارد

دولت برنامه ای برای حمایت از کارگران  و تولید داخلی ندارد

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه واردات دارو و کالاهای اساسی بر خودروهای لوکس اولویت دارد، افزود: دولت برنامه¬ای برای حمایت از کارگران و تولید داخلی ندارد.
به گزارش آرازآذربایجان ، نادر قاضی پور در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با اشاره به ماده (۷۵) آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: یکی از نمایندگان به تولید داخل و طرفداران تولید داخلی و همچنین اشتغال و سرمایه داخلی و کمیسیون تخصصی مربوطه توهین کرد. آیا در جنگ شدید و ناجوانمردانه اقتصادی واردات دارو و کالاهای اساسی بر واردات ماشین‌های لوکس که تفاوت طبقاتی را به نمایش می‌گذارد، اولویت ندارد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: ۱۸ میلیارد دلار هزینه مستقیم واردات خودروهای خارجی لوکس است در حالی که برای کالاهای اساسی ۱۴ میلیارد دلار را نتوانستیم تأمین کنیم. از طرفی دو برابر هزینه واردات خودرو برای واردات لوازم یدکی مصرف می‌شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: باید از تولید ایرانی و کارگر ایرانی حمایت کنیم./
همچنین نادر قاضی پور نیز به عنوان مخالف پایانی این طرح بیان داشت: طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران ادغامی از طرح توسعه بانکی و لایحه اصلاح نظام پولی و بانکی است در حالی که این موارد باید به صورت جداگانه بررسی شود.
نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه نباید در اوضاع آشفته تجاری فعلی سیستم بانکی را به هم بریزیم، عنوان کرد: در شرایط تحریمی نباید در سامانه‌های بانکی ایجاد زلزله کنیم و شورای نگهبان نیز نسبت به این موضوع اعتراض خواهد کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بانک مرکزی نباید به صورت مستقل فعالیت کند و باید زیر نظر شورای پول و اعتبار بوده و به فرد وابسته نباشد./
وی در ادامه در خصوص طرح تأسیس بانک توسعه جمهوری اسلامی ادامه داد: در حال حاضر دو بانک تخصصی صنعت و معدن و کشاورزی به عنوان بانک‌های توسعه‌ای هستند اما آورده‌ای ندارند لذا ایجاد این بانک موازی‌کاری محسوب می‌شود.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان با تأکید بر بانکداری بدون ربا اظهار داشت: به جای دریافت ربا باید از طریق عقود اسلامی با بانک‌ها همکاری شود اما این موضوع در طرح فعلی دیده نشده است همچنین بانک مرکزی نباید استقلال داشته باشد اما در جریان این طرح همچنان اقتدار خود را حفظ کرده است ضمن اینکه برای جرایم بانکی نیز راهکاری ارائه نشده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


6 − = هیچ