معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه خبرداد

پایان امسال، افتتاح فاز دوم تقاطع غیر همسطح آذربایجان

پایان امسال، افتتاح فاز دوم تقاطع غیر همسطح آذربایجان

آرازآذربایجان-معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه گفت: در حال حاضر ۷ طرح عمرانی که شاخص ترین آنها، تقاطع غیر همسطح آذربایجان، کمربندی دوم ارومیه و تقاطع غیر همسطح نبوت است در حال اجراست.
محمد کاظم زوار، معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه اظهار کرد: در حال حاضر ۷ طرح عمرانی که شاخص ترین آنها، تقاطع غیر همسطح آذربایجان، کمربندی دوم ارومیه و تقاطع غیر همسطح نبوت می باشد با هدف کاهش ترافیک و روانسازی تردد شهری در حال اجرا است و در کنار آنها پارک سلامت برای ایجاد نشاط اجتماعی در بین شهروندان در ارومیه احداث می شود.
وی با اشاره به پروژه‌های تجاری در حال احداث در ارومیه، از پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه استادیوم خبر داد و افزود: این پروژه جزو پروژه‌های سرمایه‌گذاری است در صورت فراهم بودن شرایط برای تکمیل طرح امیدواریم تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
این مسئول به وجود مشکلات اقتصادی برای تکمیل طرح‌های عمرانی در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح آذربایجان که به دلیل مشکلات مالی پیمانکار تابستان امسال با توقف روبرو شد از اواسط شهریور ماه طی برگزاری جلسات هماهنگی بین پیمانکار و مسئولان شهری فعالیت عمرانی آن دوباره از سرگرفته شد است. فاز دوم آن از بلوار والفجر به سمت جاده مهاباد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند.
زوار با بیان اینکه لوپ غربی تقاطع غیرهمسطح نبوت حدفاصل امامت و نبوت با هدف روانسازی ترافیک شهری با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است، افزود: آسفالت معابر و خیابان‌های شهر تا زمانی که شرایط جوی مناسب باشد در راستای رفاه حال شهروندان اجرا می‌شود و از اواخر آذرماه جاری تا ۱۵ فروردین سال آتی اجازه هیچ‌گونه حفاری و عملیات در سطح خیابان‌ها به شرکت‌های خدماتی داده نمی‌شود.
وی در ادامه به سامان‌دهی گلزار شهدای ارومیه از دیگر طرح‌های عمرانی در حال اجرا اشاره و اضافه کرد: در حال حاضر این طرح با هماهنگی سازمان آرامستان‌های شهرداری و بنیاد شهید و ایثارگران استان در محوطه باغ‌رضوان ارومیه اجرا شده و یکسان‌سازی قبور تا پایان سال به پایان می رسد.
زوار همچنین به ایجاد کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به فرارسیدن فصل بارش کانالها در سطح خیابان‌های دیانت، امین، مولوی یک و ۲، خیابان دکتر حسابی و کانال سنگی طرزیلو در حال احداث هستند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه در تشریح پروژه پارک سلامت ارومیه گفت: این پروژه در مساحت ۶ هکتار با هدف ترویج فرهنگ سلامت بین شهروندان در حال ساخت است و احداث باند ویژه دوچرخه‌سورای و پیاده‌روی از مشخصه‌های اصلی در طراحی پارک سلامت است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱:۲۴ ب.ظ

دیدگاه


نُه − = 5