آذربایجان غربی بیشترین آمار دانش آموزان عشایری را دارد

آذربایجان غربی بیشترین آمار دانش آموزان عشایری را دارد

آراز آذربایجان – مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: استان با ۳۵ هزار دانش آموز در بخش عشایری رتبه اول را در سطح کشور را دارد.
سپیده طیب قاسمی در خصوص وضعیت مدارس در مناطق عشایری استان اظهارکرد: هم اکنون ۱۱۲ کلاس درس کانکسی و ۴۶ باب کلاس درس مصالح بنایی در بخش روستایی و عشایری استان دایر است.
وی کمبود سرویس‌های بهداشتی و تجهیزات آموزشی را از مهمترین مشکلات مدارس عشایری استان عنوان کرد و افزود: در راستای برقراری عدالت آموزشی آماده سازی و کیفیت بخشی به امر آموزش و پرورش در مدارس عشایری نیازمند مساعدت در تهیه وسایل و تجهیزات آموزش و فناورانه برای مدارس است.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی در خصوص مدارس در سایر بخش‌های استان نیز گفت: آذربایجان غربی در زمینه سرانه فضای آموزشی وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند همراهی خیرین مدرسه ساز در این بخش هستیم.
قاسمی با اشاره‬ به اینکه سال گذشته خیران مدرسه ساز آذربایجان غربی ۶۶ مدرسه با ۲۷۰ کلاس درس را ساختند و به بخش آموزش استان تحویل دادند، ‬ اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱۰ مدرسه شامل بر ۵۵۵ کلاس درس با مشارکت خیرین در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود.
مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان غربی با بیان اینکه رسالت اداره کل نوسازی مدارس ایجاد مدارس با کیفیت در سطح استان است، افزود: با توجه به محرومیت‌های موجود به جهت شرایط اقلیمی استان سرانه آموزشی ما در رتبه‌های پایین‌تر کشوری قرار دارد.
قاسمی عنوان کرد: با پیشنهاد سازمان نوسازی مدارس کشور و تأکیدات وزارت آموزش و پرورش طرح تحولی مشارکت‌های مردمی موسوم به آجر به آجر پیش بینی شده است که در این طرح همگانی هرکس با هر تمکن مالی اقدام به جذب مشارکت‌های مردمی از آحاد جامعه می‌کند که هدف اصلی آن دریافت کمک‌های خرد جامعه اما در ابعاد گسترده‌تر است که باید در ابتدا این طرح در سطح جامعه فرهنگ سازی شود.
وی یادآور شد: طرح آجر به آجر اقدام مشارکت جمعی در زمینه ساخت مدارس است که می‌توان از آن به عنوان بسته تحولی نوآورانه در توسعه فضاهای آموزشی می‌توان نام برد، در این طرح نوآورانه افراد به صورت جمعی می‌توانند هر کدام بخشی از ساخت مدرسه را تقبل کنند یا هدایای نقدی یا غیر نقدی خود را به حداقل ۳۰ درصد برسانند تا زمینه مشارکت ۷۰ درصدی دولت در ساخت مدارس فراهم شود.
قاسمی گفت: اگر ۳۰ درصد ساخت یک مدرسه را خیرین برعهده بگیرند، طبق قانون مدرسه با اسم بانی نامگذاری می‌شود و امروز برای اجرای هرچه بهتر این طرح خود را موظف به کمک برای فرهنگ سازی این نوع از باقیات صالحات می‌دانیم است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲:۰۰ ب.ظ

دیدگاه


شش − = 3